Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketteravelungar
Läst 2093 ggr
farferis
0

lite kluven

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som ni vet är jag på jakt efter en Rex hanne.
har bestämt mig för en svart eller en dalm svart.
tanken är att jag ska kunna ha honom till min Angel sedan.

Men så gick jag inte på Kaninbacken. och det skulle jag ALDRIG gjort!
För hon har så många å fina olika färger på sina rexar att jag fick lite beslutsångest.. (Blev alldeles kär … i alla) 

Vad tror ni är lämpligast för min svarta Angel?

MuffinsTroll
1

Svårt att säga tycker jag, men du kan ju alltid testa med en svart! :) Eftersom Angel är den enda svarta du fått av Pippi & Pajas vore det kanske lite roligt om du köpte en svart hane med Dalmatiner i sig så skulle du ju kanske kunna få fram både och? =) Vet själv hur farlig kaninbacken är. Hon har just nu en svart hane med dalmatin i sig tror jag! :) Har själv köpt två lovande kaniner hos henne som kommer hem om två veckor.. det skall bli så spännande! :)

farferis
0

ja altså hon hade rexar med blå zobel i sig med men känner inte för att blanda in yttligare en färg.
så får nog bli en svart eller en svart dalm. Castor skulle fungera med eftersom de har det bak i leden. Men älskar de små svarta ninisarna :)

Åh så spännande :) vad fick du för färger då på dina nykomligar :)

Alone
0

har hon hemsida? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

farferis
0

Kaninbacken.se
Massa mys där inne så varnar dig :)

Alone
0

#4 nästan så att man inte ska kolla då haha

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

farferis
1

Är även väldigt intresserad utav Greta´s Vita hanne som är till salu. så fin är han med röda ögon!

MuffinsTroll
0

#2 Jo juste det var det ja!  Hon har ju så himla fina så man glömmer alla! Blev väldigt förtjust i en holländsktecknad svartvit rex hane.. Men har inte plats och just nu ingen svart hona så jag skall nog vänta ett tag tänkte jag. Först kommer också nog en Havanna hem till oss skulle jag tro :)   
Vi köpte en blå zobelsiames hane & en svart dalmatinerhona med chanser på höga poäng! :) Känns riktigt skönt! Sen har jag även köpt en viltgul hona & en vit rödögd av greta, så denna sommaren blir det mycket pyssel här hemma! Nu har även herr Aero ett aning tjejer att välja mellan ;)

MuffinsTroll
0

#6 Vore roligt om du köpte honom, då kan vi ju ha syskonträff med Aero & Angel och även våra två vita syskon! Haha! :)

dermot
1

Vad bär hon på för färger? Jag hade valt en dalmatiner (om du nu vill få fram det) för enfärgade kommer i alla fall eftersom honan är enfärgad.

Ett tips är att inte blanda in zoblar om det inte är det du vill ha fram.

Jag vet att Angel bär på gult så kanske en dalmatiner hane i svart men som bär på gult? Eller kanske till och med en gul dalmis?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

farferis
0

#8 det blir nog han ifrån gretas. hon skicka bilder å jag är helt såld :)

Chieko
1

Tycker du ska bestämma dig för en färg, i alla fall om du vill få fram kaniner med höga utställningspoäng. Få fram riktigt snygga svarta rexar först och stoppa in fler färger sen? Greta vet ju inte vad hennes bär på för färger alls…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

farferis
0

Du har rätt Karin :) En svart eller dalm svart e nog bäst! :)

NinaS
0

#TS Det beror ju på vilken/vilka färger du vill få fram. Flört

farferis
0

Nej det får allt bli en kanin ifrån kaninbacken.

Då har jag nästa grej då :)

Hon har rexar till salu två hannar "rad 13 för den som kollar" med båda föräldrar svarta dalm. f 1/3-2012.
Där 'r jag intresserad utav hannen på bild 2.

Sen har hon en hanne till salu. yngre med zobel siames brun i sig…

Angel har:

Viltgult - Mammans sida
Mkt svart - pappans sida.

Asså jag är helt såld på svarta rex. så det lutar åt att det blir en svart ifrån den kullen som är född 1/3-2012. vad tror ni :)

MuffinsTroll
0

Om jag var du så skulle jag nog ta den äldre, då kan du ju även anmäla honom i alingsås skulle jag tro?

Sen skall mina två transporteras ner till Göteborg av en av hennes vänner för 150 kr / kanin, så du skulle ju också kunna kolla med henne angående transport så kanske hon också kan ta med sig din? Det vore vid Midsommarhelgen i sånna fall.

Bådatvå är helt underbara dock! Kollade även jag på den svarta honan med vit prick (17C) Men det blev den under henne istället (17D).

Sen blir det kanske lite väl mycket jobb att skaffa hem en pytteliten kaninbebis när du själv redan har en kull hemma? Då är det väl enklare att kunna veta att kaninen har levt ett litet tag och kan klara kylan bättre. :)

Detta är dock bara min åsikt, båda två är fina, lycka till! :)

farferis
0

:) ja det blir en utav dessa två "äldre" hannar. kan dock inte ställa han i allingsås då anmälan gick ut den 15/6
jag har talat litte om transport med henne. kan dock ej nu i midsommar eftersom jag ska till min far i karlstad.
ja den är lite charmig den honom maed vit nos. ;)
ja nu  lever ju minna inne ännu. men är mycket ute allihop å får vänja sig lite vid vädret. :)
tack tack för hjälpen :)