Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettkullplanering
Läst 1281 ggr
Mickis1994
0

Söker hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker en hane att para min hona är hemma med nu i sommar.

Jag besitter på en Rexbärande (50%rex kanin från Hästängens) primadonna här hemma som jag vill para en rexpälsad hane med.

Jag skulle vilja ha rexpälsade/RB ungar som är inte allt för stora och tror att rex typad kanin parad med dvärgvärdur typad kanin i kroppen kan bli riktigt fint. Eller en liten rexkanin skulle vara intressant. Skulle vid eventuell kull spara en unge själv.

Honan är drygt 1,5 år gammal, viltgrå och är fullt frisk så vitt jag vet. Hon är tävlad upp till medelsvår men har trappat ner på tävlingarna och tränar mer hemma istället då jag känner att tävlingarna tar för mycket tid just nu för att endast tävla en kanin.

_Leker fortfarande lite med tanken med hur jag ska göra men är allt mer inne på att ta kull. Mer information om honan, mig och annat får du självklart om du vill!

_Det jag söker hos en hane är att han är framåt, social och full av energi. Helst skulle jag vilja se att hanen är brun, brunzobel, viltbrun, havanna, tecknad, jagapan eller brokad spelar ingen roll så länge färgen är brun.

Mejla mig gärna om du vet eller har en hane som passar in på beskrvingen eller i övrigt skulle passa min hona. Mer info om tänkt kull eller hona kan fås.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

natha-mjau
0

Har precis fått hem en rex dalmatiner svart som jag har tänkt att låna ut till avel (innan han kastreras om det måste). så det var lite synd att han var i fel färg :)

hoppas du hittar någon som passar