Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1838 ggr
Mickis1994
1

Husmorstips till varma dagar?

Tänkte att vi kunde dela med oss av våra egna husmorstips under dessa supervarma sommardagar!

Vad gör ni för att hålla kaninerna svala i sommarvärmen?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Fridaaaa
0

Jag har dem i skugga och lite kallare vatten i flaskan :)
Testat petflaska med is i men det har dem dissat

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
0

Ett enkelt sätt som både är Gott och Enkelt är att ge kaninen gurka som har varit i kylen. Kall gurka svalkar kaninen något när den äter gurkan samt att den får i sig bra mängder utav vatten då gurkan består nästan enbart av vatten. Något som jag varmt rekommenderar.

Mvh Michaela Glansk.

Fridaaaa
0

#2 Man ska ej ge kylskåpskalla grönsaker till djur. Minns inte vad det var, men det 'är inte lämpligt:)

Itchy
0

jag testade att frysa iskuber med gurka & salladsblad i, och det var mkt poppis

You can't spell Bitchy without Itchy

Mickis1994
0

#3 som jag förstår det så är det ingen fara om grönskaperna inte är alltför kalla :)

Mvh Michaela Glansk.

Fridaaaa
0

#5 ok vad bara vad jag hade hört:)

Mickis1994
0

#6 ja, alla säger så olika så ibladn vet man inte vad so stämmer :)

Ditt tips med petflaska har jag också testat, och mina har älskat det när de välförstod att vad det var hahah :)

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

Om inte petsflaska funkar kan man testa att lägga en våt handduk brevid kaninen.

Mvh Michaela Glansk.

Fridaaaa
0

#7 Hehe okej, mina har sina idéer för sig så ;)

flocken
0

Mina får vara i burarna. Ger de mkt gräs på morgonen. Sen får de något gott att äta under dagen. Äpple, gurka, morot. Vad som finns henne. Är tacksam att vi bor vid kusten. Blåser alltid något här. Så får de komma ut i hagarna antingen tidigt på morgonen eller senare på kvällen. När det riktiga hettan kommer får jag se vad jag hittar på. Får väl ta med dom till svärföräldrarna som har den perfekta trädgården med skugga.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vincent...
0

fuktar gräset så att dom får i sig vatten genom gräset. :)

HAHAHAHAHAHA…..

Chieko
0

Lägenheten är alltid varm när solen skiner så jag försöker ta mig hem till mor och far då. Där finns både hage och sommarbur och de turas om att ligga i skuggan så där är svalt och skönt! Dessutom kan ju jag ligga i solen och gotta mig ;)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Eliinn
0

Min hane löser det där ganska bra själv, han gräver en grop i den delen av hagen där det är skugga hela dagen. Där ligger han helt raklång och latar sig när det är som varmast under dagen! Om ingen går förbi och kaaanske har nå gott som är värt att lämna den svala gropen förstås! ;)

De flesta kaniner kanske gör en sån här grop själva men annars kanske man kan hjälpa dem och gräva en. Jorden blir kallare och är samtidigt lite fuktig.
Träd skuggar ju också väldigt bra så om man har möjlighet kan man ha hagen under ett träd :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Chieko
0

Mina kaniner när jag var liten grävde också såna gropar. Trollet har nog inte lärt sig det. Men ska testa gräva lite nästa gång, pappa ska ändå gräva upp den delen (om han lyckas. Hans plan på att bygga en damm har varit just en plan - i 20 år!).

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Mickis1994
1

Något mer tips om vad man Kan göra som ägare? :D

Mvh Michaela Glansk.

Trasdockaa
0

Jag tar faktiskt bort spånet och halmen och byter ut det mot torv och sand. Vet inte helt säkert vad de är som de gillar så mkt bättre med det på sommaren, men de rullar sig och myser som tokar i det när det är som varmast. Så länge det är skugga i burarna antar jag att sanden och torven inte gör det lika varmt, har även blött ner sand/torvbladningen när det varit väldigt varmt och även det har varit väldigt uppskattat :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

flocken
1

Fortsätt gärna lägg in tips. Mina fick idag pet flaskor som fått frysa till i frysen. En tung & rejäl isklump. MIni älskade det. Omega & jenna är oxå framme vid sin

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering