Klotterplank #5
Välkomna till det nya klotterplanket!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Två nätter kvar till hopptävlingsdebut! Trollet är ju inte direkt en van hoppare, så det är mest för att se om han verkar tycka om det!
/Karin
Åh du har glömt # framför femman 
//Joanna
Oh noes. Jag valde att inte ha det, men kan sätta dit det om du vill 
/Karin
Känns bra att ha det så ser man, jaha klotterplanket :)
//Joanna
Ja men det är ju sant! Nu är det där igen 
/Karin
Min lille pojk är helgalen… xD
Skulle klippa klorna på honom idag då de ff är sylvassa.. Lindade in honom i en handuk för att jag vet att han inte gillar att ligga stilla. Men han sparkades osv som ngn som kör karate.. sen när jag var klar lät jag honom springa lite där uppe och la honom då på ryggen. Och de funkade där.. Knas kanin! Men riktigt go är han ändå ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#6 Har försökt med handduk till min hane men han bara kissar då tyvärr
//Joanna
#7; ha :O okej de gör min ena hane med samt bajsar.. men de är bara om man sätter honom på den, inte annars :o
-' Malin Hultman
Det är ju alltid jobbigt när man pillar på tassarna så då brukar de bråka lite. Sen kanske han var trött också ;-)
/Karin
Kan ha varit så, han sprang ju runt som en galning så ^^
-' Malin Hultman
Jag som längtat till nästa utställning som skulle vara de första september och så står det så här när jag gick in och läste: "Obs! ingen utställning pga. domarkurs, endast kaninhoppning och kaninvisning" 
Mvh Sabine
Åh äntligen hemma från kastreringen! Akkio är superpigg och sitter och käkar hö just nu.
De sa att tidningspapper skulle vart bra att ha som bottenunderlag för att det inte skulle bli smutsigt men veterinären hade sagt innan att Toa lätt skulle varit super. Mamma fick inte tag i toalätt men hon fick tag i liknande som heter majsan remiss, så nu har han halm och majsan remiss i sin bur + tog bort sitthyllan eftersom att han är så klumpig som han är, vill inte riskera något
//Joanna
Imorgon ska man iväg & kolla en ny kompis till Mini. Om jag hittar. haha. Ingen Rex denna gången. Utan tänkte pröva på att vara jätte ägare.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#12 Trollet blir nog också kastrerad snart, men utställning imorgon först! Trollet kissar inte på tidningspapper så det är bra att vi kan köra som vanligt med toa-lätt ;) vill du ha det finns det ofta (alltid när jag ska ha det) på Ica Maxi. Kanske även på andra ICA om de har djuravdelning.
/Karin
Jo men grattis. vaknade inatt & hade grym ångest. Kan inte gå ifrån rex pälsen. Så mailade inatt & avböjde en jätte unge. NU väntar jag bara svar från en uppfödare. Man blir klok när man sover
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#14 Jag kunde inte vara närvarande vid köpet eftersom vi var i uddevalla och kastrerade fick ringa mamma och då mamma skulle köpa det men nu är majsan remiss som är nästan lika dant ( Aldrig använt pellets, bara kört spån) Blev en jättestor påse som jag kommer att köra med tills han läkt och efter det tar slut
Akkio käkar upp tidningspapper snarare än att sitta tyst på det XD
~~~~~~~~~~
Trodde Akkio skulle varit jättetrött och pojskig men visst är han inte det. Dock för ovanlighetens skull har han inte orkat bita på gallret men han visar lika stor energi som vanligt…………. och bara för att jag skrev det började han bita på gallret
//Joanna
#11 Såg det jag med, det sög ju! Såg framemot Forslunda och kunna ställa den/dom jag sparar… får vänta tills December nu, om det inte dyker upp något annat i norr/västerbotten innan.
/Greta
#17 Ja! Jag som längtat! Det är ju så långt kvar till december…..
Mvh Sabine
Sitter och funderar på om min lille kille kommit in i tonårstrotsen.. ;o
Han var jättesur innan idag efter att han varit ute och sprungit hur länge som hällst :O
-' Malin Hultman
Sitter och längtar efter kaniner. Nån dag ska det bli en ny kanin när det passar :) och då blir det nog en rex :) Hade två rexkaniner en sommar när jag var liten. En vit rödögd/albino och en var brun zobel tror jag. Helt underbara. Uppfödaren tog tillbaka dom efter sommaren men eftersom hon var granne med oss gick det ju att träffa dom efteråt också :)
Tingat min 2e rexpälsade dvv en satinrex :D hon kommer hem i början på Juni, som jag längtar :D
-' Malin Hultman
#21 satin rex som är så vackert. Någon gång i framtiden blir det en sån.
Man ska aldrig planera något. Igår skulle jag pyssla i trädgården medan hundarna var omkring mig. Började med att städa hos marsvinen när min hund Axel gick in & lade sig. de andra två var ute. Låg & slickade på sin tass. Vad är det nu då? Jo, han hade skärt upp tassen. Ringa vettet & de hade tid 14.30.
Väl inne såg dom att simhuden mellan två tår var helt uppsliten. Så han fick komma in på operation direkt. Vid 15 tog de in han på operation. Vid 16.30 kom han tillbaka helt vimmelkantig från narkosen. Sen vänta för att betala 1800kr. Men Agria tog mer än hälften iaf. Var hemma 17.30 ca.
Äta lite sen släpade jag mig ut så Mini & Omega fick komma ut. PÅ Kvällen började Axel pipa för det gjorde ont. han har vandrat inatt.
Min lilla Axel. När både sköterskorna & operations folket känner igen honom är han inne för mkt. Men det är min Axel det. Vågen stannade på 46,5 kg. Lilla grisen.
…………………………………..
Stackars Axel, vilken otur han har jämt!
Snart snart snart! Det doftar undebart nu! En annan bakar frukostbröd! Nom nom. Kan behövas, ska gå fram och tillbaka till Botaniska i gbg, en promenad på ca 3 timmar. Sen blir det hem och packa, ska på hajk torsdag till fredag!
/Karin
#23 Det är ju faktiskt Axel vi pratar om.
Om man nu får säga så.
vad mysigt du ska ha det då. Här ska man ta hand om krasslig hund samtidigt som man har 2 pigga & vilda hundar. har bett en kompis vara med Axel så jag kan ta en sväng med de andra. Vi ska runt kvarteret snart. Blir barn ledig snart. Hade gärna tagit ut Mini & Omega. Men tar det ikväll. Inte när "han" är här. Inga fler döda djur tack…
…………………………………..
Nej det är nog bäst att inte visa kanner för de hundarna… Dessutom är det nästan för varmt för att ta ut kaniner på dagen, i alla fall här! Hade hund igår och vi gick en promenad vid 1, hon var ovanligt lugn ;) tungan hängde nästan i backen… Trollet höll på att få värmeslag i förrgår så efter det har han inte varit ute. Kanske tar med honom till mamma och pappa sen, sitter han i hagen är han inte lika aktiv som i koppel.
/Karin
#25 Det blåser rätt bra här. Som vanligt. Det håller ner värmen. Fick även ett sms av hundens ägare i helgen. Han hade rymt från källaren när de var iväg i 40 min & tagit deras marsvin oxå. När en hund har fått smak så tror jag inte man kan få bort det beteendet..
…………………………………..
Yay! Sista nationella provet gjort (bara tyska muntliga kvar), slutprov i Kemin på fredag och delprov i Fysiken nästa torsdag. Sen har vi inget mer i skolan!
Underbart väder, börjar bygga till helgen och äntligen fått körkortstillstånd så kan börja övningsköra!
Och "bara" 42 dagar, 3 timmar 34 min och 32 sekunder till mitt tåg går ner mot Alingsåsutställningen! ;)
/Greta
Trött :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här är det härlig sommar värme. Jag som inte tål solen sitter i skuggan med en bok. Precis ätit en bit fryst prinsess tårta. Ska snart köra hem en kompis & sen vidare till svärföräldrarna & grilla.
Lilla Axel som skärt sig i tassen får inte göra något. Min klantiga nalle björn.
…………………………………..
Usch, jag borde ta tag i skolarbetet. Men efter dessa dagar av sommar känns det inte så lockande!
/Karin
Satt ute på altanen & tänkte på alla mina arbetskamrater som sliter inne på gjuteriet. Värmen ligger nog på 35+ idag där inne minst. Inge roligt att jobba i. Med alla skyddskläder. Själv går man omkring i en stor sommarklänning som kommer runt magen. Inte alla kläder som gör det längre
…………………………………..
Härligt med bebismage! Själv ligger jag och slappar i soffan
var på jobbintervju inför sommaren och de vill gärna ha mig, men det är väldigt dåligt betalt… skulle tjäna ett par tusen mer i sommar på att åka en bit, men då måste jag ju lägga tid på det också… Och det är ju bara ca 4000 mer (utan att ha räknat på OB visserligen)
/Karin
#32 Magen växer som den ska. Även gubben kände hur det sparkade igår.Men tycker det är sådär. känns som en alien i magen. haha. V 20 nu iaf. Gått mer än halvvägs. Jag som inte får gå hela vägen.
hade bärt ut stolar & fixat ute i skuggan. hann bara sätta mig så kom det moln & började blåsa rejält. Regn på g säkert
…………………………………..
Visst är det så? Att när man väl fått ut allt man vill ha så blir det dåligt väder?! Haha. Själv ska jag snart iväg och titta lite på en skola. Min sambos lillasyster (9år) ska kanske byta… Och eftersom jag läser till lärare frågade hennes mamma om jag ville följa med. Och eftersom jag bara sitter här och degar annars är det ju bra ;)
/Karin
Tvättat golven. Visst är jag duktig ;)
…………………………………..
Det är du verkligen!
/Karin
KRAM PÅ ER ALLA!
Bara för jag känner för det :3
//Joanna
#38 Gruff är ju punkare! Vilken frisyr
…………………………………..
Blocket är livsfarligt! 2 chinchillor bortskänkes, och jag har alltid velat ha en… Skickat lite frågor, får jag svar återstår "bara" att övertala sambon. Det lär bli svårt!!!
/Karin
#40; håller med dig om de :O
Gått och funderat lite över Karat här i nga dagar då han hoppat runt i buren som en tok och typ grymtat som en gris…
Såg nu att han hade de manliga delarna ute, så tror han har fått lite vår känslor eller något.. Han är 3½ månad D:
-' Malin Hultman
#41 Eller så är han bara lycklig :D Så länge han inte skvätter eller så så är det nog ingen fara!
/Karin
#42; haha mjo kan vara de med, då må han vara lycklig typ alltid xD
-' Malin Hultman
#43 Det skulle ju vara underbart!
Håhå jaja… Så sitter man här med skolarbete igen… Av den värsta sorten, där man liksom inte vet vad de är ute efter att man ska skriva! Men av max 2 sidor har jag bara ett par rader kvar så ska kolla över det imorgon igen och fundera lite, nu blir det mellanmål och dagen ledig fram till jobbintervju!
/Karin
Gick första "promenaden" med Axel idag. Kanske hela 500m. Lugnt & sakta med en sko på tassen.
Behöver städa burarna idag. Men lutar åt att det blir imorgon fm ist. Då är sonen på dagis & hämtar inte mina dag hundar förrän lunch tid. Då ska även Mini & Omega få komma ut i hagarna. Varför ska man vara så sugen på en eller två kaniner till? Innan jag ens funderar på sällskap till Mini måste hon må bättre. Men till Omega däremot…
…………………………………..
#39 haha :P Ja kanske han är ;)
Jag hade behövt städa burar men inte lätt med fingret plus att vädret är verkligen kasst. Sitter och småfryser :/
#45 Mamma fick en kull ungar igår. Lejonhuvad ddv ;)
#46 Taskigt Frida ;) Jag vill inte ha bilder
Men så kan du hämta en till mig & komma hit så kan vi ta en grill kväll.
…………………………………..
#47 Haha :)
1 svart, 1 ljus och 3 blå ser det ut att vara ;) Jag har inte sett dem heller, bara mamma som smsade igår ;) Hon höll på att föda när vi var tvugna att köra hehe
Ja hade ju varit trevligt :P
#48. Blå.. Snacka om farligt
…………………………………..
#49 Säger samma sak. Vill ha en blå kanin. Suck haha :) Farligt om det blir någon hona av dem xD Både för dig och mig? haha
Mamman är svart wienertecknad (mest svart) och pappan är blå:P
#50 Vi får väl hoppas att det inte är någon hona av de blå. För då kan jag nog inte stå emot. Där jag hämtade Omega fanns en blå dvv rex. Gud vilken snygging
…………………………………..
#51 Hehe kanske blir blåbrokad vad jag kunde se på bilden jag skickade till dig men svårt att säga, märker vi när dem får päls ;)
Åh det hade jag lätt velat ha:P
Grattis Mini på 1 års dagen!!
Dagen har firats med några timmar i hagen & ny städad bur. Tårta får bli imorgon.
…………………………………..
#53 Hipphipp hurra för Mini! :=D
Fredag idag. Vad ska ni göra i helgen?
Ikväll kommer en kompis & hennes dotter så ska vi äta tacos. Gillar barnen. Ska börja bada lite marsvin. I helgen har jag ingen aning om vad som händer. Gubben jobbar 06-18 hela helgen. Hoppas det inte regnar hela helgen så man kanske kan åka till en lekpark
…………………………………..
#55 Jag ska passa på att städa huset, passa på när vädret är som det är. Ska göra en storstädning även i hönshuset så de stora kycklingarna kan släppas ut där och även storstäda till marsvinen hae jag tänkt :D
Har massor att göra :(
Fyller snart år = Städning ordentligt och inte bara plocka bort saker
Utflykt sen en hemlig resa med skolan och den hemliga resan är samma dag som skolavslutningen
Har inte blivit klar med min väska som jag arbetat på.
Kommer ha muntligt matte nationella på måndag
Dagen innan avslutning måste jag packa inför metaltown och efter metaltown kommer jag ha sommarjobb
Så happy news! JAG fick sommarjobbet! 
//Joanna
Igår var det middag och fredagsmys hos sambons föräldrar.
Idag har jag städat hos Trollet. Testar att byta tillbaka till hans lilla bajslåda för med den stora har han lagt hälften av bajset utanför…
Ska även göra en goulashsoppa till middag, och hallongrottor. Har varit sugen på hallongrottor i flera dagar men hade inga bakformar i vettig storlek. Köpte det igår så nu blir det mums!
Sen ska jag iväg på fotboll, en hög med gamla kompisar som ska ha lite kul ihop.
Imorgon har jag inga större planer före 15, då är det 20års-kalas.
#57 Grattis till sommarjobbet! Jag fick också jobb igår, men jag börjar redan på måndag!
/Karin
Soligt men kallt och ruggigt ute :( Kaninerna har inte varit i hagen på flera dagar pga blåst och regn :/
Tror jag har en blivande hund förare hemma :). Folk tittar när sonen på snart 5 år kommer gåendes med en Axel på 46 kg.
…………………………………..
#60 Gulligt. Axel väger bara 3,5 kg mindre än Lillan xD Hur hög är han? :P Lillan behöver dock gå upp ca 2 kg :)
#61 Jag har faktiskt ingen aning hur hög han är. Går iaf till övre delen av låret på mig & jag är bara 163 cm över marken
…………………………………..
#62 Ok för Lillan är ca 73 cm hög:P
Jag är då 2 cm längre än dig ;)hihi
#60 Jag såg nåt så fint när jag var ute och gick en dag, en liten knatte på kanske 1,5-2år som kommer gående med en flatte. Dock i trädgården, och flatten stannar snart. Hur mycket pojken än drar i kopplet väntar hunden på matte/husse som fortfarande inte syns ;)
/Karin
Fick en statisk stöt av Akkio när han hade lekt med filtarna nån dag sen, har ni fått stöt av eran lilla korthåriga pälsboll?
//Joanna
#65 Hur många som hellst! Trollet blev statisk av soffan hela vintern så jag vet inte hur många gånger vi ryckt till :P Som tur är reagerar han inte så mycket, annars hade jag inte fått klappa honom längre! Hästar reagerar mycket mer, det tycker jag är lite kul!
/Karin
#66 Påminner om en gång jag skulle ge morot till min kompis häst och sedan så nuddade jag elstängslet när han tog moroten och min reaktion var inte lika snabb som lilla hästens, stackarn som också fick sig av stöten ville inte ha någon mer morot från mig xD
//Joanna
#67 Haha ja elstängsel är ju riktigt starka! Fick en stöt av ett dåligt handtag när jag skulle leda in en häst i hagen en gång, stöten gick genom mig och till hästen. Hon blev rädd för att gå in och ut ur hagen sen :(
/Karin
#67 Jag märkte inte ens att jag hade fått stöt förens stackarn hoppade till
Aww lite jobbigt när det uppstår sånna problem med endast ett misstag :(
//Joanna
Hänt flera gånger jag fått stötar av mina kaniner, brukar ha fleecefiltar på bordet när det är presentationsträning och någon gång i famnen så inte så konstigt kanske. Ingen av mina har dock reagerat när det hänt. 
/Greta
#65 Nix. Men mina är inte i närheten av filtar och sånt heller:D
Kaninungarna är såå mysiga nu, eller ja väldigt drygt ändå när alla ska vara och klättra på en hela tiden… men så underbara ändå. 
/Greta
#72 Bedårande.
…………………………………..
#72 Jättegulliga vill ju bara goosa in mig i dem ju 
//Joanna
Som sagt Greta, du har ingen rätt att klaga…
Jag hade mer än gärna åkt upp och hjälpt dig med dem!!!
/Karin
#73-74 Visst är dom! Tar en halv timme minst för mig mata djuren, dels för man ska krama alla, fundera kring vilk/en/a man ska behålla, se till ingen hamnar utanför buren och såklart fylla på mat & vatten. 
#75 Haha, precis… du är så välkommen, har inte något emot om du kidnappar en med dig hem också. 
/Greta
#76 vi kan byta. Jag får en tös & du får två marsvin som jag har som söker nya hem 
…………………………………..
#77 Jag vet inte vad jag ska med marsvin till, men varför inte 
/Greta
Åh vilket dygn.. Sonen spelade boll igår. Sparkade fel & ramlade & fick armen under sig. In till akuten direkt. Röntga & det stora benet i armen är helt av. så nu är hela armen gipsad. Lahom till sommaren. mamma är helt slut…
…………………………………..
#79 förstår att du är helt slut.
Men vilken otur ni har i er familj! Håller alla tummar jag har för att det går bra med bebis i alla fall!
Imorgon åker jag till Kil (Värmland) för återträff med lumpen-gänget. Ska bli så kul, längtar halft ihjäl mig!
/Karin
Har massor att göra… men ändå sitter jag här och inte gör något alls direkt ~~
//Joanna
#82 Varför känner jag igen mig?
jag skulle ju bara in för att hitta ett brödrecept…
/Karin
Äntligen har min satinrex kommit hem efter en bra komplicerad historia! :)
-' Malin Hultman
#83 Jag skulle bara sätta på musik inför städningen ju ;)
//Joanna
#85 En klassiker!!! Nu har jag i alla fall bakat brödet (står på andra jäsningen), lagat och ätit mat (grekiska biffar med tsatsiki, couscous och sallad, mums!) och ska nu cykla till en kompis för att gå en promenad!
/Karin
Vad du bakar hela tiden Karin! Tänk om jag kunde komma in i en bak period igen. Men nee då.
fredag igen. Fattar inte var dagarna tar vägen..
…………………………………..
Idag blir doktorn.
#88 Med fingret? Mattis ska in på Tisdag & kolla gipset & röntga igen
…………………………………..
#89 Yes. Dem ska kolla på det, sedan ska jag få en skena och sedan höra hur det om jag kan sommarjobba eller inte,
Ok stackarn, hoppas det går bra! :)
Klev upp halv två idag, så har sovit ungefär 14 timmar! Inte så roligt för hela dage har ju typ hunnit gått, men det var skönt, sov bara tre timmar igår natt, hade klassens kväll och dom som ville fick stanna och sova där vi var, så det blev inte så mycket sömn ;)
Var med kaninerna resten av dagen, rengjorde åt Zeus, och kan säga att han är stor som en jätte jämfört med syrrorna!
Mvh Sabine
#92; haha vilken tur du har :O
Var gång jag ens ska bära Karat blir de nästan en kamp om att kunna hålla kvar honom då han sprattlar så pass mycket x'D
-' Malin Hultman
#93 Hehe ja jag är glad att han är lugn. Likaså Alex och Flizan (far & dotter, lejonkorsningar), värre är med bj-korsningen Albin och lejonhuvade kaninen Smilla xD Dem passar på nu när jag är "handikappad" haha :D
#94; haha xD
-' Malin Hultman
#95 Vill inte sammabeta alls ;) hehe
Yes! Igår blev Axel friskförklarad från skär såret i tassen. Nu kan vi äntligen börja hålla igång igen.
…………………………………..
#97 va skönt! själv är jag vakt åt lilla mimmi igen (sambons föräldrars bichon havanais). Trollet är inte jätteglad över detta…
/Karin
Glädjen över Axel lade sig fort. Sonen var på återkoll igår med sin brutna arm. Benet låg 35 grader fel. Så blev akut operation idag. 7,15 var vi på sjukhuset. Strax innan 14 var vi hemma. så de satte stift i armen & åter igen gipsat. Men det gick bra. Men trött är man..
…………………………………..
Men skrutt då! Barn ska inte vara gipsade, speciellt inte på sommaren!!
/Karin
Vad svårt det är få till en hemsida! Suttit flera timmar och knåpat idag, själva skapandet var väl lätt och fattar hur allt funkar, men innehållet… svårt få det se bra ut och vettig information.
/Greta
Säg till om du vill ha hjälp att kolla den!
/Karin
Tack, det kommer säkerligen behövas ;) pm:ar länk när det börjar vara klart.
/Greta
Hade skolavslutning i onsdags, gick ut 9:an!! :D Så glad! Men kommer skna klassen så mycket!
Och efter skolavslutningen var det middag för niorna och efter det var det AGW(Artedi Goes Wild) för 7, 8 och niorna! Super roligt, AGW brukar alltid vara efter skolavslutning, typ som ett disco fast roligare.
Även om det var roligt så känner man av i benen efter åt, kan knappt gå! :(
Mvh Sabine
#104 Grattis! Sluta nian var både roligt och sorgligt, vi hade en väldigt bra klass. Visserligen var tjejerna uppdelade i två "läger" men det var mest beroende på intressen och det var inget bråk emellan. Vad ska du läsa för inriktning på gymnasiet?
Själv har jag tillfrisknat från en mystisk förkylning. Började och slutade på 5 dagar! Har haft feber och supersnuva men är i stort sett bra nu på 5e dagen!
/Karin
Vädret är blä idag!
Så får se vad jag hittar på idag, fortsätta städa i huset kanske? :)
Gruff råkade sprattla till igår och rev mig längs med hela handen, men inte hans fel :)
#106 Även om det inte är deras fel gör det ju ont ;) Jag har fortfarande svaga svaga ärr från när Nougat fick panik någon gång… Städa är aöötid en bra men mindre rolig idé! Det är dock väldigt skönt när det är klart. Jag städade igår för hade vänner på besök, men nu måste jag diska efter dem också ;) Moster med man och ett barn kommer nog senare, de har inte sett lägenheten så måste visa den från sin bästa sida :P
/Karin
#197 Ja det gör ju det. Men han blev rädd, så inte hans fel :)
Ja jag städare vardagsrummet igår, så funderar på att ta köket idag. Starta lite bra musik, så går det lättare & snabbare ;)
okej :P Ja det måste man ju hehe vi har en liten bänkdiskmaskin, så slipper diska ;)
Också slutat nian i onsdags så gött alltså :) De flesta tjejer i klassen grät och jag typ stog där "Jao kommer sakna er med men har väldigt svårt för att gråta"
Köpte massa på metaltown :3 flera tröjor och en najsig hoodie dock lite svårt när man är allmänt mullig men ändå nöjd :D
//Joanna
#105 Ja det känns verkligen sorgligt att inte träffa klassen mer, denna klass har varit helt underbar! Jag ska gå på ett naturbruksgymnasium, så det blir inriktnig på djur ;)
#109 Haha ingen i våran klass grät, förutom våra mentorer, fast alla var ändå ledsna det syntes…
Vad ska du gå för inriktning på gymnasiet?
Mvh Sabine
#110 har valt naturbruksgymnasiet sötåsen ^^
//Joanna
#111 Okej roligt :)
Mvh Sabine
#111#112 antar jag att ni är fellow 96or då? C:
#113 Japp :)
Är det någon som kan svara på en fråga? Håller på att skriva en stamtavla nu och jag undrar vad man ska skriva på löpnummret(det längst upp)?
Mvh Sabine
#114 Löpnummer är typ vilken stamtavla iordningen man skriver för det året :) Alltså typ 01, 02, 03 osv.
/Greta
#115 Aha, det var så enkelt ;)
Mvh Sabine
Ska få hem en till kanin om 4-5 veckor, dock ingen rex :)
Yääs!!! Jaaaag har kommit in på Sötåsen!! Behöver bara skicka in att jag tackar ja också :D
//Joanna
#117 Jag är inte alls avis. Inte alls.
Får hälsa på dig när den kommit hem & gosa lite. kanske stoppar ner den i fickan innan jag åker hem
…………………………………..
Bara min rexpälsade dvärgvädur som fäller en hel del? :O
Räcker med att man klappar honom så ser man päls flyga omkring x'D
-' Malin Hultman
#120 Mina rexar fäller inte speciellt. Har både en vanlig rex & en dvv rex. Men ser att rexen päller. Hon ser lite mysko ut.
…………………………………..
#121; okej, fast började tänka lite och då han är född 14 Februari så kan de ju vara bäbispälsen han tappar. :)
-' Malin Hultman
#119 Ja du är välkommen ;) Men du får inte sno med henne ;)
#122 Ja pälsen flög om min rex också när det var bebispäls och så han fällde :)
/Karin
hej, ska torka växter nu för har klippt grenar precis !
HAHAHAHAHAHA…..
#125 Heja dig! Jag önskar jag tog tag i det också, men vet inte var jag ska förvara det… Fast när det är torrt borde man kunna stoppa ner det i en påse, i alla fall brännässlor… Om det är fint väder efter jobbet imorgon kanske det blir av!
/Karin
#126 jag torkar mina grenar på vinden.
HAHAHAHAHAHA…..
#127 Varför torka grenar?
#128 vill spara för vintern, kanske lite tidigt men bill först se hur det blir först.
HAHAHAHAHAHA…..
#129 Jag plockar grenar ute på vintern och ger mina, inga problem:P
#118 Grattis! :D Såg idag att jag kom in på Forslunda!
Mvh Sabine
#131 Najs :D
//Joanna
Dessa eländiga myggeländen!!!! Detta år har varit värst blir upp äten av mygg så fort man sätter sin fot utanför dörren! Det är så mycket mygg att det inte går att beskriva hur mycket! Stackars kaniner, har precis börjat ha kaninerna ute dygnet runt(har inte haft en bra bur än) och efter middag var jag tvungen att ta in dom på grund utav myggen! Stackars lilla Artemis vara alldeles kal på huvudet och hade små sår över allt!
Mvh Sabine
#133 Men fy. Vi har inte alls mkt mygg även att det har regnat mkt. Kan du inte lägga mygg nät över burarna?
…………………………………..
#134 Ja det inte roligt. Skulle kunna göra det men måste in till stan först och köpa mygg nät, fast det blir väldigt mycket mygg nät, har en riktigt stor bur, men myggnät borde inte kosta så mycket?
Mvh Sabine
Hoppas du har möjlighet att ge dem myggnät., det lät inte trevligt alls! Här i gbg är det inte speciellt mycket mygg, väldig skönt! Ikväll åker jag och lämnar Trollet i Alingsås. Håll tummarna för att han får bra poäng nu med!
/Karin
kanske dags för ett nytt Klotterplank ?
HAHAHAHAHAHA…..
det kommer :)
…………………………………..
Jag fixar det. Med en datatokig sambo är internet så snabbt att inget känns långsamt, så då tänker man inte på det ;)
/Karin