Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 1319 ggr
Frosstis
0

Vill vara fodervärd

Gjort ett inlägg på kanin iFokus också

Mina föräldrar sa äntligen idag att jag får vara fodervärd åt en kanin, ååh jag är så glad!

Pappa sa att jag bara skulle kolla läget, så ja. Jag ska bara se vilka som söker fodervärdar :)

Kaninen ska finnas i Göteborg, jag vill gärna lämna kaninen till dig när jag reser bort (jag reser några gånger per år), och helst av allt vill jag ha "tillbaka" kaninen, men det bestämmer du Glad Så därför vill jag att ni finns i Göteborg, helst i hisingen, backa, kungälv osv, men jag kan åka runt i hela göteborg för att hämta kaninen :)

Jag vill gärna ha kaninen någon månad i början för att "testa på", känner jag att "wow det här passar mig!" vill jag gärna att kaninen stannar :)

Helst ska det följa med en bur, jag vill ha inne kaninen i mitt rum några dagar så jag lär känna den. Sedan kommer jag och pappa antagligen att bygga en utebur :)

Jag är 14 år, älskar djur över allt annat och har alltid längtat efter en kanin, och jag erbjuder kärlek, omvårdnad, fräscht vatten, bra hö, mycket utevistelse, lite grönsaker och sånt som en kanin behöver :)

Skicka gärna med sele+koppel :)

Spelar inte så stor roll vilken ålder det är, och helst en rex eller dvv, men det spelar inte heller någon roll :)

Kanske lite rörig text, men kaninen ska finnas i göteborg, och att ni kan ta den när jag reser bort, och att jag kan få prova på några månader :)

Så skriv gärna om kaninen, en bild är ett + Glad

Jag har en hund (jättesnäll!) och en hamster också :)

Chieko
0

Kolla med uppfödare som finns i närheten. De kanske har en hona eller hane som inte kan gå i avel längre. Här finns alla uppfödare, bara att leta på de som är i närheten av Göteborg :)

Om du vill låna en innebur så har jag en stor gallerbur jag inte använder. Annars är ett tips att köpa kompostgaller och ha en hage inne, de kan du använda som hage ute sen också.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Frosstis
0

Tack så mycket :) Jag hittade inte riktigt på den sidan.. ObestämdSkäms

Det vore jättesnällt! Vart finns du isåfall?

Chieko
0

#2 Du får en länk direkt nu då. Men det är en pdf-fil så tar lite tid att ladda, och sedan får du gå ner till västra götaland och titta. Halland kan du kolla också, Kungsbacka tillhör ju det.

Jag bor i Mölndal och buren finns i Mölnlycke så det är inte långt. Eller ja, det beror ju på var i gbg du bor också ;)

/Karin

Frosstis
0

Tack! :)

Jag sökte på hitta.se till mölnlycke och det tog bara 20 min, men det beror ju vart du bor men ja det är nära :)

Det är väldigt snällt av dig att låna ut bur. Jag ska höra med mina föräldrar när jag får kaninen, vi ska bygga en bur så den kan bo ute/i lekstugan. :)

Chieko
0

#4 Ja men säg till! Ni kanske inte vill bygga innan ni vet hur länge ni ska ha den, och en innebur kan du ju ha i lekstugan också.

/Karin

Frosstis
0

Jag kommer inte bara att ha en kanin, jag får fortsätta ha en foderkanin så länge jag vill liksom :) Men jag säger till, det är verkligen jättesnällt av dig :D

Hur stor är den förresten? Om jag behöver ha den öppen hela tiden så kaninen får springa i lekstugan ex under tiden jag är i skolan och på nätterna :)

Chieko
0

Nä den är godkänd för kanin under 3kg. Sen tycker jag inte att den är en bra permanent lösning, tänkte mer som tillfällig medans ni bestämmer vad för bur ni vill bygga, om ni inte hinner göra det innan kaninen kommer. Ibland behövs en "dålig" bur för att man ska märka vad man vill ha sedan. Jag själv har ju bara hage med bajslåda, väldigt lätt att städa men en modigare kanin hade kanske hoppat ut ;)

/Karin

Frosstis
0

Jaha okej.

Vi hinner nog bygga en bur innan kaninen kommer, tror inte det är så jättebråttom för de att släppa iväg kaninen, de kan säkert vänta någon dag :D

Men som sagt- jag hör av mig Skrattande