Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 586 ggr
NaDa...
2012-09-11 20:20
1

Alf

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte presentera en liten Hermelin rex vid namn Alf.
Han bor just nu hos mig på 'terapiläger', och vet inte riktigt hur länge han ska stanna.

Han bor normalt sett på Ålands 4H gård, där jag också tränar kaninhoppning. Under sommaren när det var 'sommaröppet' på gården 5 dagar i veckan så hade tydligen unga barn behandlat honom ganska hårdhänt (Utan att ledarna visste såklart, de var ju helt förstörda när deras gammle goa Alf hade blivit bitsk och aggressiv).
De frågade om jag ville hjälpa till lite och nu är han här.

Han är lite rädd av sig och bits ibland, men så fort han kommer upp i famnen så blir han hur gosig som helst!
Jag har aldrig varit så förtjust i Hermeliner, men den här lille killen har ändrat min uppfattning helt!

Han har nu bott här i ungefär 5 dagar, och idag hade han blivit mycket mindre aggressiv än när han kom hit. han har till och med fått springa i sele och i hagen utan problem.

Har inte så många bilder på honom, en stor svart sak som är lika stor som han själ vill jag inte stressa honom med. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

AkaiTsuki
2012-09-11 20:24
0

Vetu jag tror allt han behöver är tillförlit nu :) Och tror verkligen att han finner det hos dig han har ju redan ändrat sig på 5 dagar

//Joanna

NaDa...
2012-09-11 20:26
0

#1 Ja :)
Några stora förändringar är det ju inte. Men han springer till exempel inte in i huset när man öppnar bod dörren nu (Han bor i en lånad innebur i kaninboden).

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Chieko
2012-09-11 20:37
0

Skönt för honom! På en 4Hgård får han ju inte uppmärksamhet i lugn och ro och av en person så det är nog skönt för honom nu!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

flocken
2012-09-12 07:29
0

Vad fin han är. Hft 2 hermelin rexar förut

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering