Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterraserfärger-teckningar
Läst 2412 ggr
Ph77
2

Rysstecknade Liten rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser rysstecknade ut, mina två honor som är systrar. Färgen är värmeberoende och det svarta uppstår endast på de kallaste kroppsdelarna. Anlaget är recessivt så det "försvinner" om parad med annan färg. Fler bilder finns på hemsidan www.NimbusKaningard.se

ph77

Suskiv
0

Rysstecknat är så fint. Jag fick en ryss i min blandraskull.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Chieko
0

Snygga! En sån fin skulle man ha!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Ph77
0

Nästa år tänkte jag ta kull på dem.

ph77

Chieko
0

:O Livsfarligt. Fast jag måste kastrera min hane först då, och som det ser ut nu kommer jag inte göra det.

/Karin

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ljusare modell ryss. Skulle gissa han är bror med ovansående honor Glad

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Chieko
0

#5 Supersnygg!

/Karin

Eliinn
0

Har själv en rysstecknad vanlig rex och tycker alltid att det är lika kul att se andra rysstecknade eftersom man inte ser dem allt för ofta! :)

Jättefina!

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Ph77
0

Men Zickan, han har ju verkligen växt på sig o teckningen har blivit mycket tydligare! Jättekul att se han har det bra :-) Japp han är lillebror till mina flickor.

ph77

zickan
1

Ja han är riktigt fin. Roliga är att han har samma färg på pointen som min vanliga rex jag hade förr. Terroriserar min bullterrier. Springer mellan henne ben och hoppar på henne när han är med i soffan. Bra kaxig men väldigt snäll

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ph77
0

Låter jättejättebra, och att se kort när de växer upp är hit kul som helst!! Det är ju det första året som allt händer! Hans rysstecknade svarta bror ska ställas ut i Nyköping, vill du veta hur han bedömdes? Efter det är det "bara" bedömningskort, stamtavlor, dispensansökan och stambokföring som ska fixas…. Sen kanske han får tillverka en kull nästa sommar.

ph77