Klotterplank #7
Här kommer klotterplank nr 7!!
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Fortfarande sommar värme. Men blåser halv storm. Det är iaf skönt på altanen. MIn rygg värkkommer & går. Väntar på att sjukgymnasten ska ringa & hoppas de hjälper mig.
Ninerna mår bra. Bara lilla Jenna som är svår att hålla i hull. Som sin far. Plutt unge.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Skönt med sommarvärme! Vi hade soligt och varmt förra veckan. Nu när skolan dragit igång blev det dock höstväder på stört. 
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Det är inte alls sommarvärme! Enligt smhi har det bara 5 (FEM!!!!!!!!!!) dagar med högsommarvärme i Göteborg!!!!!! Det är ju helt absurt. Jag måste flytta. Ingen som har en gård till salu, i typ Spanien eller Australien eller så?
/Karin
Luleå kom 2:a i Solligan iår iaf… Visby vann med 2 h. Attans! 
/Greta
Klart det är sommarvärme kvar. Haft +22 idag. I Söndags hade vi +34. Jag längtar till hösten & vintern. skön högluft. Låta ninerna prassla i löv & sen snö.
Nu ikväll fick Jenna pröva sele för första gången. Lill husse var så stolt över son kanin. Hon är ingen rex men får iaf hänga med här.
…………………………………..
Det är inte sommar på den här sidan svergie i alla fall… Blåst till tusen idag, inte alls skönt. Dessutom är sommarjobbet över. Sista dagen imorgon, så nu bakar jag muffins till mina goa Medarbetare!
/Karin
Smaskens. Men jag gillar inte värme så kanske därför jag tycker det är varmt. Haha. Snart ut i skogen med vovvarna. Kanske slinker några blåbär ner oxå.
…………………………………..
Har gått första veckan på forslunda nu, super roligt! Eller ja alla lektioner är inte roliga, men hundkunskap och sällskapsdjur lektionerna är riktigt roliga även om vi inte riktigt börjat än! Bor på elevhemmet där. Har träffat många ny roliga personer med samma intresse som mig ;)
Mvh Sabine
#7 Åh jag vill ha nybakta muffins för det! x)
//Joanna
#9 Det låter superkul! Hade jag inte fått massa kul av att gå musik hade jag ångrat mig. Låter superkul med naturbruksgymnasium!
#10 Bara att baka! Det är varken svårt eller tidskrävande. Och så kan man hoppas att man kan muta någon annan att diska ;)
/Karin
#11 Haha näe orkar inte göra det, har ingen lust att göra det xD Vill bara äta dem xD
//Joanna
Bakar gärna. bara jag slipper äta. haha
Hämtat 7 balar hö idag. Borde räcka tills jag repat mig efter förlossningen
…………………………………..
#13 Hur länge har du kvar av graviditeten nu? :)
/Greta
#14 5 veckor ungefär. Ska träffal läkaren 3/9 & bestämma datum för kejsarsnittet samt skriva på papper ang sterilisering av mig. Är i v 33 nu. de brukar snitta i v 38 ungefär.
Så man är sådär lagom tjock & otymplig nu. Pust. Men bara gått upp 2kg. En vännina gick upp 33kg.
Så nu ska jag ge hunden mat.Kolla till djuren samt vår nya inneboende som ska bo här tillfälligt-kaninen Hilton 4 år.
…………………………………..
#15 Inte länge kvar då… spännande! 
Åh, vad är det för någon kaninus?
Själv har man tjockat sig hela dagen… precis ätit mjölk och flingor, dagens nyttigaste och typ enda riktiga måltid! Ska börja gymma med en kompis nästa vecka och har typ ångest över tanken på att bli hälsosam så ätit chips hela dagen, haha. 
/Greta
Det är en blandis dvv/lejon. Ser ut som en dvv med päls bakom öronen. Ska troligen bo här till februari. Så äntligen har man en innekanin tillfällligt.
Hua, gymma…. promenader räcker
…………………………………..
#17 Åh innekanin igen, mys för dig! Hoppas allt går bra med bebis också! 5 veckor är ju ingenting :D … Jag tror föresten att jag drömde att jag var gravid… :/ Fick sådär lagom liten mage, så att det syns att detär en bebis där men den inte är ivägen. Sen försvann den :(
/Karin
#18 jag vet. Hoppas detta blir en knuff så sambon godkänner en inne kanin igen. Nu ska vi ha honom så länge så tycker Basse borde vänja sig. Men känner mig som en nybörjare igen. Haha.
Jag drömde att jag hade 2 hästar i trädgården.
…………………………………..
#19 Hästar skulle jag också kunna tänka mig att ha i trädgården! Men det är svårt när man inte har någon så det får vänta tills vi skaffar gård. Barn ska jag väl också ha så småningom ;)
/Karin
#20 Bor inte precis på landet även om man kan tro det med alla mina djur. Mitt i ett villaområde. Tur att barnen på gatan inte vet om alla djuren. Om de ska börja komma hit får jag börja ta betalt. haha.
Snart sitta i bilen i 3 timmar. Iväg & titta på en bilbarn stol jag hittade på blocket. tur man har gps. hoppas bara den visar oss rätt.
…………………………………..
AJ! TYCK SYND OM MIG!! Jag ramlade när jag var ute och gick: snubblade i en väldigt grusig nerförsbacke :(:(:( mes som jag är var jag nära att svimma trots att jag känt efter att inget var speciellt allvarligt. Sen fick jag ju helt enkelt fortsätta gå genom skogen för att komma hem. Då blev det lite bättre även om allt och mest knät sved. Sen när jag kom upp i lägenheten börjde det snurra igen så jag har gått dubbelvikt igenom duschen och så. Var ju tvungen att få bort grus osv! Och sen. Det värsta svidet av allt. Det enda bakteriedödande jag hade hemma var alkogel. VET NI HUR MYCKET DET SVIDER??????!!!!!
Fick ett par sprickor i telefonen också, men de gör inte lika ont…
/Karin
#22 Sånt gör ont. Men vi kan byta. Har en trotsig & sur son sen igår kväll. Han har fått sin farbrors temperament han hade som ung. Om han inte får som han vill slänger han allt omkring sig & bara skriker. Sonen & farmor var borta hos farbror i helgen & sonen fick inte som han ville nu direkt. Blev vansinnig. Slängde leksakerna omkring sig & bara flippade. Farbror utbrast " Vilken humör". JO tyckte farmor. Känner igen det för du var likadan i hans ålder. farbror fyller nu 40 & är världens lugnaste. Så kanske finns hopp för min 5åring oxå. Haha
…………………………………..
Fy vilken skit vecka! PÅ Måndag var jag inne med Bella, en av mina marsvins honor, i Läckeby. TRoligen en tumör bakom ögat. Men fick hem 3 olika sorters mediciner för att ge henne en chans. Om det är något annat. Hon har tappat hälften av sin vikt. slutat äta & dricka. Så jag matar henne med ersättning & vatten.. Men hon har gett upp.
var iväg & klippte mig idag & kom hem & såg min egenuppfödda Ronja 10 mån med söndersliten läpp/munn. Hennes mor räddade jag ur en hamsterbur & är min tjej nr 1. Pappan bodde här en kort tid innan han fick en rygg skada & avlivades. Såg ut som en humla exakt. svart med ränder. Ronja är en kopia över honom. Blev så glad när ronja med syskon föddes & jag fick en Birk kopia.
har erfarenhet av mun skador innan & finns inget & göra. Då har skadorna inte varit hälften så svåra som denna.
Imorgon får ronja somna in.. Vill inte ge upp bella..Men hon orkar inte mer. När jag såg Bella för första gången blev jag kär. Skulle bara ha henne..
Fy vilket skit år 2012 är. Ger snart upp djuren…Orkar inte
…………………………………..
Usch vilken otur!
Själv hoppas jag på att knät är bättre idag: det känns så men jag har inte tagit mig ur sängen än heller ;) Tänkte baka mig lite scones till frukost nu!
/Karin
Ujujuj! Idag börjar skolan! Fast vi har bara introduktion till kursen, 13:15-16. Sen ska jag ut med gamla kurskamrater och fira/sörja/träffa alla igen :D Och imorgon ska sambon ha förfest hemma med sina nya chalmerspolare, blir trevligt att träffa dem! På söndag ska jag iväg och kolla in en lägenhet som en kompis flyttat in i, det blir också kul! Känner att jag har lite fullt upp :P
/Karin
Här kämpar vi på. ronja fick somna in igår.. Men Bella kämpar på. Även börjat röra på sig lite & igår pratade hon med mig. Hon ligger i min famn timmar varje dag. Får massage & extra c-vitamin kickar.
Tur man inte får besök som ser hur hon ser ut. Bara skinn & ben & en massa päls som gömmer hur hon ser ut.
…………………………………..
Längtar till den 6 oktober, då är det utställning i Hössjö!! :D
Mvh Sabine
Nu kanske ni inte ser så mkt av mig på några veckor. har fått datum till förlossningen. Bir i månads skiftet. Datum får ni inte veta
. Är väldigt trött & klumpig. Jag är inne varje dag men skriver inte så mkt.
tar hand om djuren här hemma. Min Bella somnade in i min famn i fredags. Saknaden är enorm…
Slänger med en bild på min inneboende Hilton. Lite suddig. Har inte orkat sätta i nya batterier i min kamera så har bara den lilla
…………………………………..
Hmm, plugg-dag idag. Kan ju inte påstå att det går så fort ;)
/Karin
Tror Akkio har fått mjällkvalster :( Torsdag 17.00 blir det klinken har jag fått tid vare sig jag får skjuts eller inte. Annars får han följa med på en cykeltur eller en busstur och en seg väg hem
//Joanna
Oj då, hoppas det inte är något! Cykel/busstur är väl inte helt fel det heller? Trollet åker buss ofta och jag har funderat på en cykelkorg till honom också ;)
/Karin
Mjo han har en kal fläck och småvita fjunsaker så det är något och hoppas det "Bara" är mjällkvalster så det inte är något annat jobbigt
//Joanna
Ja just det är jag inte så inläst på faktiskt. Du får tala om hur det gick sen!
Själv "pluggar" jag idag igen. Det går typ sämst :P Men om jag stänger ner datorn nu har jag i alla fall en chans, för Trollet har gått och lagt sig nu. Annars har han skuttat en massa i soffan, mitt knä, längs mina ben till stolen och tillbaka, osv osv. Och då går det ju inte att plugga, då måste man ju njuta av hans mysighet och sötasthet!
/Karin
Kom hem nån timma sen, vill dock inte lägga på medlet nu, det var en ganska hundluktande klinik och efter man blev satt på borden skulle man springa och klättra på matte istället.
Visade kala fläcken och det verkade vara mjällkvalster men har massa rivmärken, han verkar inte gilla hundar alls.(Det var inga i närheten men det fanns ju lukt) I alla fall så höll veterinären på med Akkio väääldigt mycket klappade och klappade x)
Kommer lägga på senare då han verkar vara lite i chock men bara för jag skrev det så gäspade han och så springer han runt som en galning xD Det blir nog att lägga på medlet nu ändå
Hon sa det är ½ pipett… dock står det för hundar på 2,5 kg 1 pipett men får se hur det går eftersom det inte direkt "spridit" sig så extremt
//Joanna
Hoppas det blir bra nu då! I Göteborg har vi fördelen att på Blå stjärnan ha en egen ingång, vänthall och undersökningsrum samt veterinär och skötare. Fast min förra kanin klättrade på mig ändå, hon var väldigt mammig ;) Trollet tog det med mer ro och fick gå runt och undersöka som han ville, inga problem med veterinärskräck där inte!
/Karin
#36 Jo det vet jag, där var jag med min förra kanin för han hade fått något men han klarade inte medicinen och fick avlivas efter några månader
Mjo när jag skulle kastrera Akkio så var allt läskigt tills då han skulle in i transportburen igen x) Det ville han definitivt inte
//Joanna
Var var du denna gången då? Smådjursakuten?
/Karin
#38 På en lokal veterinärklinik i stan där jag bor på internatet
Alltså nära skolan :)
Men verkar som Akkio slickade i sig lite :C Han har fått godis baserat på hö och så har han fått massa vatten men nu är han en korv med örona uppåt
Kanske trött efter resan :o
//Joanna
Aha! Ja han är säkert bara trött, det är jobbigt att vara ute i stora världen när man är van vid en liten och trygg!
/Karin
#28 Då ses vi där!
Längtar helt mycket jag också, bara 13 dagar kvar till sista anmälningsdag ;) Får se hur många jag tar med mig.
/Greta
#41 Ja det gör vi! :) det ska bli spännande!
Mvh Sabine
Så, nu har jag blivit medlem här efter att ha tjuvkickat ett tag.
Hoppas ni är ett trevligt gäng
#43 Välkommen hit
. Har du redan en rexad skutt eller funderar du på att köpa?
Jag är en av moderatorerna här & jag har en vanlig Rex-Mini. En dvv rex-Omega & en blandis tjej-Jenna. Sen bor en blandis hane Hilton här tillfälligt, inne, Långt ifrån mina ute flickor. Finns även 13 marsvin & en hund här hemma. Höggravid & tar snart en paus medan ungen ska komma.
Hoppas du kommer trivas här inne
…………………………………..
#43 Väldigt välkommen ska du vara! Jag är också Medarbetare, har en rexhane som heter Trollet som bor inne i köket i en bur av kompostgaller. Om du undrar något är det bara att fråga, och har du något att säga är det bara att antingen babbla på här eller starta en tråd!
/Karin
#43 Välkommen! Kul med fler medlemmar, vi är inte så jättemånga här tycker jag… hoppas du kommer trivas! 
/Greta
#43 Välkommen hit! :D
Mvh Sabine
Nu kommer jag tilldet här klotterplanket med, eftersom att jag snart blir en stolt ägare av en dvärgvädur rex. :)
Fast nu har jag ju en Hermelin rex här hemma, men han är bara här på 'Terapi' :P
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#48 Hermelin rex ser vi inte så ofta här faktiskt så du får gärna skapa en tråd om honom med lite info om honom, temperament och sånt! Bilder också såklart!
Blöööööööööö, måste diska…… Bara att ta tag i det antar jag!
/Karin
#49 Kan jag väll göra :) Han är ju som sagt inte min men men.. :P
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Hihi välkommen hit #43 och #48! :D
//Joanna
Härligt med nya medlemmar när jag strax tar en "föda barn paus". haha
…………………………………..
Hmm hmm hmm. Lullilull. Jag sitter och försöker göra ALLT utom skolarbetet! Dumma skrivare att inte ha bläck i sig när jag ska använda den! Jag har så dålig självdiciplin att när något går emot mig slutar jag direkt…
/Karin
#53 Tycker du låter helt normal. Haha. Jag är likadan. har tur som inte har någon skrivare. Även att vi skulle behöva.
Är så glad! NI vet vad Mini har varit med om & vad jag kämpat för att få tillbaka hennes förtroende. Igår satt jag i hagen med henne & kom fram & sökte kontakt själv. Fick klappa lite på huvudet.
…………………………………..
#53 Hehhe… du lyckas ju börja iaf!
Jag kör med att det är tanken som räknas när det gäller tråkiga saker man borde göra ;)
#54 Vad roligt att höra! Hoppas hon fortsätter göra framsteg :)'
#55 Mina ser likadana ut i pälsarna… dom vuxna iaf. Också fällt i evigheter :S sååå drygt.
/Greta
Bara mina som inte fäller något speciellt då. Blir alltid lika lite päls på tröjan oavsett årstid. Bara Hilton som bor inne som fäller.
Idag har jag & MIni suttit i gräset & tittat på husse & hans bror som byggt vårt staket. Hon låg i godan ro vid min sida & åt lite gräs. Selen på såklart. Nu får hon inte bli större. Då passar inte selen.
…………………………………..
#54 Furminatorn funkar bra när jag ska få bort pälsen på Trollet!
#57 Stora framseg då, härligt!
Skoluppgiften blev klar, var hos mamma och pappa och skrev ut och hade mig. Trollet och jag hoppade över transportburen och åkte i sele, skönt för mig att slippa släpa på åbäket. Trollet sitter ändå i mitt knä på bussen! Nu har jag spelat Pettson och Findus i trädgården en stund, tänka slappa men det är ju riktig hjärngympa! Nu ska jag krypa ner brevid sambon och sooova!
/Karin
#58 Vad säger de andra buss resenärerna när Trollet sitter i ditt knä? Jag ska ta med Mini till djuraffären & väga henne. Bara det kommer bli prat över hela samhället
…………………………………..
En mamma med barn som satt längst fram sa "ååh va söt!" när jag gick på, och en familj till som tittade och sa "men titta en kanin!" när jag gick förbi. Mer än så var det inte på bussen. När jag gick från bussen ner mot föräldrarna mötte jag en farmor/mormor med barnbarn som var ute för att titta på hundar så pratade lite med henne. Barnbarnet var av den mer blyga sorten och gömde sig mest ;)
/Karin
Andra dygnet det regnar. Igår var det uppehåll lite iaf. men idag har det öst ner hela dagen. Riktigt tråkigt. Om mina regnkläder satt som dom skulle hade det inte varit någon fara. Flickorna söker uppmärksamhet. Men de skulle inte uppskatta att vara ute i regnet. Hoppas på bättre väder imorgon
…………………………………..
Jag övningskörde för första gången igår… skitsvårt! Trycka ner och lätta långsamt på pedalerna, bara typ nudda gasen för full effekt och vara uppmärksam… min hjärna är typ alltid halvsovande.
Höll mig bara på garageinfarten och "körde" väl bara någon meter mellan motorstoppen… kul att ha testa iaf.
/Greta
#62 Minns det så väl. Bokade in mig på en intensivkurs. Hade 1 månad på mig att lära mig köra bil. hade då aldrig kört innan. Första gången var ute i skogen med min far i en stor mini buss (chrysler) & självklart fick man möte. Fick mitt körkort tillslut efter 3 uppkörningar
…………………………………..
#63 Oj, intensivkurs lät hemskt haha :P… Jag känner dock ingen brådska, fyller 18 i mars, men hoppas väl på att ta under nästa år iaf. Vi har också en fet bil, sju sitsig och "klumpig".
/Greta
Ogillar jättemycket när folk bara Åhh en kanin osv (Pendlar ju måndagar och fredagar) Och sådant, tycker de kan kolla så mycket de vill men orkar inte att de ska komma och prata
Fast i fredags stannade jag faktiskt till på donken på väg hem från skolan och hade ju med mig kaninen då men personalen sa inte ett skit… Vet de inte om reglerna?
Men hade en orsak, det pissregnade o höll på + var i pissblöt hoodie och genomvåta skor och blöta sockar ju xD
//Joanna
#65 Jag tror att mkt att uppmärksamheten man får när man har med sin kanin beror på att "normalt" folk aldrig har det. Men vi kanin idioter tar med våra skuttar som de vore hundar. Sen är rexarna rätt stora mot de vanliga dvv & dvv blandningarna alla har.
Där jag bor har jag aldrig sett någon rasta sin kanin i sele. Jag har bott här i hela mitt liv nästan.
…………………………………..
#65 Jag tror att alla som har med sig djur får uppmärksamhet, det går liksom inte att undvika :P Och kaniner är ju otroligt söta, det får du ju hålla med om :P
/Karin
Åh åh åh. Finns det något bättre än att sätta tänderna i ett perfekt äpple? Krispigt och med perfekt palans mellan sötma och syra. Om nom nom! Känns nästan slösaktigt att ge skrutten till Trollet, han äter ju allt med samma glada aptit ;)
/Karin
Här var det inte mycket fart!
/Karin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lilla mysiga kanin efter en springtur i pentryt
Han bara la sig så med tassen och allt så gulligt :3
//Joanna
hej på er alla.
söndag morgon gick vattnet. INte ville MIcke vänta till Måndag när det planerade snittet skulle läggas. Vi åkte in till Förlossningen vid 14 tiden. För jag mitt pucko förstod inte att det var vattnet som gått. haha. Sen började värkarna. De försökte bromsa upp det men det gick inte. Så den 30/9 kl 20,32 föddes Micke. 3520g & 51 cm lång. De som trodde det skulle bli en liten bebis.
Kom hem nu i em från BB. Mår helt ok efter snittet.
…………………………………..
#71 Grattis!! :) Glad att det gick bra med allt :D
//Joanna
Åh grattis!! Vilken sötsak <3
/Karin
Allt har gått jätte bra. en liten kräk maskin precis som sin store bror. Generationen bröderna Lindgren går vidare. Jag mår otroligt bra med tanke på att det är en stor buk operation. Ska ta stygnen/klamrorna på MÅndag.
Man blir lagom bortskämd nu. Svärmor ska bjuda på kroppkakor idag. imorgon kommer farbror & lagar mat här
…………………………………..
Det låter skönt! Jag hade gärna blivit lite bortskämd jag med, sitter med världens halsont och sambon bara tycker att jag klagar och har ingen alls lust att vara söt och snäll, han bara pluggar ;) Ditt är ju lite värre kanske, hade inte dina nära skämt bort dig hade man ju nästan undrat. Skönt att du har dem så nära att de kan ställa upp så!
/Karin
#71 Grattis! :)
Mvh Sabine
#71 Grattis :D Skönt att det gick bra!! Söt han är :)
/Greta
Tack alla :)
Micke är en så nöjd kille. Men oj vad djuren saknat matte. Mini slängde sig mot mig & skulle mysa. Hon litar inte på andra. Men oj vad hon börjat fälla under dessa dagar. Ser inte klok ut. Skulle behöva borsta henne. Men tyvär får jag inte bära mer än vad Micke väger. Mini väger mer. Så det får vänta lite.
…………………………………..
Du kan få låna Trollet och bära på, han väger mindre ;) Fast du har ju dina marsvin också så du klarar dig nog! Kul att Mini visar att hon saknar dig i alla fall, de var ju inte så sociala när de var små.
/Karin
Så snäll du är ;)
Ska ta stygnen på Måndag så snart är jag redo igen. Är riktigt roligt att Mini blivit vuxen & mer social. Man ska inte ge upp när det är som värst
…………………………………..
Skönt att få återgå till mer normala rutiner då. Har ju inga barn själv än men det ser inte alltid så smidigt ut med gravidmage ;)
Nej eller hur, aldrig ge upp om minsta hopp finns! Är djuret enbart rädd går det antagligen att träna bort.
/Karin
det kommer bli helt underbart att kunna röra på sig igen. Visst förstår jag att jag inte ska anstränga mig ny opererad. För det är iaf en stor buk operation. Hoppas bara det ser bra ut när de tar stygnen.
Undrar vart allt folk här inne har tagit vägen?
…………………………………..
Ja jag vet inte, har också efterlyst folk… Skola och aktiviteter är väl igång för fullt, inte alla som är hemma så mycket som du coh jag ;)
Har ni någongång försökt äta frukost med en rex i knät föresten? Jag gör det i stort sett varje dag. Man får verkligen tänka på var man håller sin mat ;)
/Karin
Haha jag har försökt men Akkio ville också ha fil med havrepuffar i tyvärr… och han vill ha näst intill allt som står framme sålänge det inte luktar fisk xD
//Joanna
Ja jo Trollet vill också ha frukost när jag äter det. Jag sätter honom inte direkt i knät. Jag sätter mig däremot i soffan och sen hoppar han runt runt runt. Han brukar få något när jag är klar, idag blev det en äppelskrott. När jag äter havregrynsgröt får han slicka tallriken ;)
/Karin
årets första minusgrader, -0,8 grader.
Hoppas solen tittar fram idag. Ska bli en skön promenad med hunden & Micke i vagnen.
Nu har jag gått & blivit en 100% svensson. har blivit volvo ägare.
. Gubben hade volvo när vi träffades & då sålde jag den. Sen lovade jag mig själv att aldrig mer ha volvo igen. så har mäst haft Opel & passat. Men pga varsel på gubbens jobb då han kommer få sluta så är vi tvugna att sälja vår nya opel vectra. Opel tar inte bort krock kudden & vägrar ha Micke bak själv. Vi trodde att min Passat hade bortkopplad kudde fram men stämde inte. Så då stod vi med 2 bilar & ingen jag kunde köra. Passaten är bara en andra bil. Vi kommer inte ha råd att att ha 2 bilar. Så hittade vi en V70 automat. Super fin & till ett toppen pris. Men när jag kom ut på morgonen & såg en volvo fick jag grym ångest…
varför kan jag inte vinna några miljoner så jag kan köpa min dröm bil? en Buick Limited eller en Chrysler. en stor rejäl raggar bil som mullrar. Är man raggare i hjärtat så är man. Så lever man ihop med en knutte….
…………………………………..
Usch, bilar kan vara mitt minsta intresse :P Folk säger "jag har en "lalalalala" när jag kommer och hämtar dig." Säger mig ingenting! Jag som precis hade lärt mig vad pappa hade för bilar, och så säljar han och köper en ny…. Den är vit! Och stor!
Här är också kallt, blåsigt och riktigt höstigt inneväder idag men igår när Trollet fyllde år var vi ute och skuttade. Tog honom till lekplatsen och lät honom gräva i sanden, lycklig liten pojke! Strålande sol så riktigt skönt bara man inte stod i skuggan. Nu ska jag fortsätta innedagen: jag städar, diskar, tvättar, tänkte baka bröd och sen sticka lite… ^^
/Karin
#87 jag som är uppväxt på en mack. 4 år gammal fick jag mitt första blåställ. Haha. Så gick jag under de upphissade bilarna & hjälpte till. Så är jag uppväxt.
Hoppas vädret är åk imorgon så ska mina flickor få komma ut
…………………………………..
Här ska det regna imorgon… Trots det är nog planen att plantera över lite växter från mina balkonglådor till mammas rabatt. Får väl se vad som händer. Föresten blev det ingen stickning, det blev virkning. En mormorsruta har jag fått ihop. Men jag vet verkligen inte vad jag ska göra med den… Ganska grovt garn så hålen blir stora…
/Karin
Här snöar det :D… Dock inte så stora flingor, och har inte hunnit lägga sig ännu… innan kvällen kanske?!
/Greta
Nej ingen snö än. Nu har jag äntligen börjat röra på mig igen. Gått ner 9 kg sen Micke föddes. Ska väga mig idag igen. Nu vill jag komma i form innan snön kommer
…………………………………..
Uscha mig, snö! Det får nog vänta ett tag. Däremot är det lövstorm idag, blåser hur mycket som hellst och löven yr överallt!
/Karin
Vi ska få upp till +18 i helgen. varit skönt idag med. Tyvär har man inte hunnit med något idag.
…………………………………..
Någon som har provsmakat lite? Du skulle se min laddare…. Både till dator och mobiler. Fast förra kaninen var värre, hon bet verkligen sladdarna rätt av, som en avbitartång. Trollet gnager bara lite ;)
/Karin
#95 Haha jag har inte råd att köpa nytt just nu så jag håller stenkoll x) förutom just att han tyckte inte om datorn eftersom den var mer intressant än honom
//Joanna
#97 Härligt! :D Här har det bara regnat och haglat på sistone :(
//Joanna
Småseg.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Idag fyller Akkio 1 år ~~
Han har fått kaninkakor av pellets, cornflakes, röda bär och vatten :) Det va mums sa han x)
//Joanna
#100 Grattis Akkio! :D
#101 Han säger taack :D
//Joanna
Snart är grupparbetet klart. Tänk så trött man blir på folk till slut!! Nu vill jag bara få helg så jag och sambon kan åka upp till hans pappas stuga. Trollet ska få flytta in hos mina föräldrar så länge, så är det bara lite torrare ute så kan han få gå ut i hagen varje dag!
/Karin
Har nu sålt dom tre ungarna som var kvar av Alice kull. Hade ju egentligen tänkt spara ena honan men sålde också henne för att jag borde tänka på deras bästa. Då dom trivs så bra ihop kännde jag att det var fel att skillja dom åt… Och dessutom tror jag att dom fick det riktigt bra nu oss den som köpte dom.
Men även om jag försöker tänka som jag gör så saknar jag dom redan väldigt mycket:( Kommer nog messta delen av lovet sitta hos Alice. Haha tur att man har hon som tröst, min lilla galna kanin :)
Var bara tvungen att skriva av mig lite :)
Mvh Sabine
#104 Ja utan kanin kan man ju inte vara!! Det är jag just nu men som tur är fick jag låna sambons föräldrars hund som sällskap idag. Hon ligger bredvid mig i soffan och är varm om social, mys! Och Trollet hämtar jag hem ikväll, han har varut hos mamma och pappa eftersom jag och sambn var borta i helgen. Vill ni se kort på hur han bott i helgen finns det på min blogg!
/Karin
Puh gjort salstenta idag, gick skit :S menmen….
Pysslat lite med kaninera idag :D
Och Ella har börjat lägga på sig i hullet igen :D
Nu finns klotterplank #8 att skirva i!
/Karin