Hane Söker Hona - Nästa Sommar
Varför jag vill para honom
Alvin är en speciell kanin..
& nu när han är den sista som är vid livet av alla sina syskon & föreldrar så känns det som att hans underbara charm måste leva kvar..
Jo, det som hände var att hans mamma bet ihjäl fem utav nio ungar..
Men det var bara Alvin & hans syster som klarade sig tillslut.. dom blev derför flask matade sedan födseln och är derför extra tama.
Nu är både Alvins syster & Alvins mamma döda.
Så han är den siste kvar..
Personlighet
Alvin tror att människor är hans familj..
Han är så otroligt snäll, brukar vara lös på gården "med tillsyn såklart" och alla älskar honom ! han är glad & är i bra form.
Alvin brinner för hoppningen..
Han är lättlärd & super mysig.
Honan
Får ej:
#Bära på några ärftliga defekter
#Vara aggresiv
Hon behöver inte vara renrasig, men helst ha Rex i sig..
Om Alvin
Färg: Castor Manteltecknad
Ras: Rex
Ej utställningsbar
Vi kan tänka oss att låna hem honan om det skulle önskas..
Synd att ni bor så långt bort :( Annars har jag en supermysig castor rextjej här! Bor i Skåne, om ni har vägarna hitåt nästa sommar kanske det kan funka! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
haha, ja ! vi åker ju till småland .. men det är ju endå en bit :o
#6 - åh så fin liten dam ! :)
#7 Ja, en riktigt söt tjej! Tyvärr den endra rexen som jag kommer ha kvar. Så min vackra Elsa måste ha nytt hem. Hon är viltgul med stamtavla om jag får fresta ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Synd ni bor så långt ifrån. Har en vit ddv rexhona som är ca 8 veckor. Borde väl vara lagom att para i sommar
Ohhhhh! Såg hans bild på Google och blev kär! Har en dalmatiner hona! Skulle passa perfekt;) har han stamtavla?:)
TS: Om så många dött, säker på att han inte bär på genetiska fel? Vore tråkigt att föra sånt vidare…
#10 Åter: tänk på att du kan få vitscheck av denna korsning. Mantel och dalmatin är samma anlag…
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#11 Så du menar att man inte kan avla rent? T.ex dalmatiner svart hela vägen.. Som Pia Olsson gör! Hon har bara avlat dalmatiner svart rex i flera år ju och har aldrig fått nån vitscheck.. Vad kan det bero på??:)
Min castor hona finns till salu. Hennes morfar är dalmatin. Kan det vara nåt? Visserligen är hin bara en unge men de växer fort.
Svankällans kaniner
wix.com/olssonjenni/rex
#12 Hmm. Det är vad jag fått lära mig. Det kanske inte stämmer då? Det skulle vara intressant att höra hennes tankar!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#12 dalmatin är ju samma gen som ger brokat och manteltecknat. Så ja dalmatin + dalmatin ger 25% risk för vitscheck. Pia kan ju ha haft tur och helt enkelt inte fått några vitsheckar, eller så kan det ju vara att hon fått det och hunnit sälja dem vidare innan de upptäcks att de är vitschekar. Köparen kanske sen aldrig meddelar henne.
Jag personliegn anser att det inte är särskilt seriöst att avla dalmatin+dalmatin utan det bättre att avla dalmatin med enfärjat. Enfärjade rexar är ju godkända (till skillnad från tex scheckar som alltid måste vara brokade) och är inget problem.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D