Planer 2013
Vad har ni för kaninplaner för 2013? Skulle vara roligt att höra :)
Mvh Sabine
Jag vill bara gå igenom året utan sjukdomar & död bland mina djur. Har varit tillräckligt med det nu. Året slutade med att mannen fick ta bort en vänninas marsvin. Så nu ber jag att mina djur får hålla sig friska & skade fria.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Mina planer är inte heller speciellt högtflygande. Kanske stambokföra Trollet, kanske kastrera. Kanske testa hoppning igen ;)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#1 Håller med dig vill inte heller ha några fler sjukdomar och död bland djuren :( 2012 har varit mycket sånnt tycker jag, först dog min älskade hund, sedan blev mitt första marsvin sjuk och dog lite senare och efter det blev det andra marsvinet sjuk och hon dog nyss och nu har dessutom mitt sista marsvin börjat klia sig så hemskt och hon behöver dessutom en kompis. Men nu ska jag hoppas att 2013 kommer bli ett super år!
Hehe jag har stora planer, eller vi kan nog kalla det drömplaner. Vet att det inte kommer bli som jag vill. Jag har suttit och planerat och tänkte att jag har faktiskt myycket plats till fler kaniner. Jag vill ha fler kaniner, jag funderar på att köpa en havanna rex och sedan har jag blivit förälskade otter färgade rexar och är grymt sugen på en otter svart rex…. Sedan vill jag ha en till kull på Alice, vill para henne med en svart hane med bra stam. Har faktiskt hittat min dröm hane till henne ;) Sedan ur den kullen om det blir någon dalmatinhona så kommer jag spara den.
Ja om jag ska fortsätta med Alice så har jag tänkt börja klickerträna henne nu. Det är iallafall en sak som jag vet kommer att bli av :)
Mvh Sabine
Det som är säkert iaf är att det blir ett par utställningar nu i vinter/vår, "hemma" i feb och LU i mars. Sen vill jag ha en kull, men oklart när jag kan tajma in den så åldern till utställningarna i höst blir rätt… avslutar 7 kurser i maj/juni och har jag en kull i sån ålder att man kan ha dom ute i rastgården då kommer jag få svårt att prioritera skolan
…
I sommar hoppas jag på Alingsås igen, kanske komma igång med hoppningen också så man kan tävla i både det och utställning i höst^^
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Måste nog förkorta min lista lite, det mesta som står i min lista #3 är mest bara önskedrömmar…suck….
Jaja huvusaken är att jag kommer ha roligt med Alice, kommer börja klickerträna henne som sagt om hon tycker det är roligt.
Jag kommer mest troligtvis skaffa en kompis till Alice.
Resten är bara önskedrömmar.
Mvh Sabine
Några mål finns.
* Nytt boende, vi har vuxit ur vårt radhus både in- och utvändigt. Nån som har ett hus att hyra ut i örebrotrakten?
* Om jag får tar i en bra hane ska jag ta en kull på Dior. Tanken är att få fram snygga rastypuska dvärgvädurar i viltgrått.
* Ludde ska gödas och ställas i vår/sommar
* Föröska få tag i en eller ett par snygga tjejer till Ludde.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
jag har tagit en paus med rexarna :)
men skall ta en rex + dvv kull senare iår tror jag. får se berors lite på platsen nu när jag bytade inriktning pga för mkt skit i aveln.
men hoppas att andra går frammåt med sin dvv rex avel så att man kan komma tillbaka sernare med bättre aveskaniner :P
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!