Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 2607 ggr
Chieko
0

Klotterplank #9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjoho och välkomna till nytt klotterplank!

Själv sitter jag och pluggar/övar bariton (en sån som är på bilden fast mitt är silvrigt). Jag ska åka till Bremen med en orkester (brassband)  i januari så det gäller att öva nu! Fyra låtar ska sitta utantill, plus stegen till ett fig (figurativ marsch, man går i olika mönster, skitfräckt!).

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Fridaaaa
0

Tjo!

Ska veckohandla idag hade jag tänkt, måste ändå till stan.
Sedan får vi se :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0

Här har det varit vår, +11 & strålande sol. Flickorna har varit ute i hagarna en stund. Majken blir tuffare & tuffare. Men fortfarande väldigt feg & mesig. Mini vill bara sitta nära men än vågar inte Majken. Men det har gått många steg fram. Man får inte stressa. Men hon är helt underbar. Mini är så mkt gladare nu. Lättare att ta upp ur buren & hagen. Kommer även fram & hälsar.

Hoppas att vi till våren bygger en stor fackbur. Lutar åt det.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

AkaiTsuki
0

Imorgon blir det ny påse hö till kaninen att få hem :D Har bara utvecklingssamtal och sen får man åka hem så mamma hämtar mig, lika bra att ta med hö då xD

//Joanna

Fridaaaa
0

Här har med solen skint nu på eftermiddagen :D

-Greta
0

#2 Oh shit vad varmt!! Här har vi haft någon minusgrad och sol under dagen iaf. Nu är det -6…

/Greta

flocken
0

#5 ja, för varmt. Väntar & väntar på kyla & snö. Jag som älskar snö & vinter skulle bo uppe hos dig.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

-Greta
0

#7 Praktiskt med plusgrader när man ska städa burar iaf!
Vi har fått snö för tredje gången nu, men den kommer mest troligt att regna bort i helgen…

Bara jag eller stämmer väderprognoserna mycket bättre på vintern än på sommaren?!

/Greta

Fridaaaa
0

#7 Ja det är fördel. Jag ska storstäda ena kanindelen i boden i helgen, likaså till hönsen så att det blir färdigt innan snö och is kommer :)

Chieko
0

Eller så har man kaninen inne ;)

Nu ska jag ut och gå, sen blir det frukost till dagens föreläsning. Älskar att de sänder live så man kan sitta hemma!

/Karin

Fridaaaa
0

#9 Jag har en inne, men kan inte ha 5 kaniner sammanlagt inne plus marsvinen ;) Speciellt inte en jättekanin hehe :D

flocken
0

njaee.. tror inte mannen skulle tillåta att ha alla djuren inne. Just nu finns 14 marsvin, hund & den tillfälliga boenden kaninen Hilton inne. mina 4 flickor ute. Vill flytta & få källare sås djuren kan bo nere.

…………………………………..

Chieko
0

#10 Nej jag vet. Jag kan ju bara ha en pga det.

#11 Ja det vore väl bra, Min dröm är en lada som sitter ihop med huset så att man kan gå dit utan att gå ut ;)

/Karin

Fridaaaa
0

#12 :) Mina kaniner som är ute trivs bäst där, stor yta osv :D
Viola däremot hade nog trivts vilket som men jag vill ha en inne hihi :D

NaDa...
0

Idag måste jag plugga samhälla hela dagen imprincip.. 'Wiiihooo'

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

flocken
0

här har man 2 magsjuka barn. Vill någon byta?

…………………………………..

-Greta
0

Åh, jobbigt med magsjuka… hoppas dom tillfrisknar snart. :)

/Greta

Fridaaaa
0

#15 Nej tack hehe :P Men dem får krya på sig :D

flocken
0

vad tjinkiga ni är ;) Barnen mår bra. nu är mannen dålig ist. bara jag som har en järn mage som vanligt. Mår finemang.

…………………………………..

Chieko
0

Usch för magsjuka alltså!!

Men vad gör jag här?? Jag måste ju plugga… Har 60 sidor i en bok, ca 20 begrepp att reda ut (och 40 att lära mig utantill) samt två uppgifter. Det mesta ska göras nu på förmiddagen… :/

/Karin

Fridaaaa
0

#18 Önskar att jag med hade en järnmage haha :D

Idag blir det en föreläsning på eftgermiddagen. Skönt :D
Självstudie imorgon :)

AkaiTsuki
0

Praktik idag :) De har fått nya kaniner sen sist jag var där hihi, en 2 fegisar och en kontaktsökande lejonhuvad med bara lite lejonfjun på skallen och en holländare(kan va blandras)

//Joanna

Chieko
0

#21 Det lät mysigt! På min praktik finns det inga kaniner, men en massa barn i åldern 2-6 ;) Börjar nya perioden på torsdag. Idag är det plugg plugg plugg, och dugga imorgon!

/Karin

flocken
0

äntligen en rask promenad på flera dagar. NU är familjen i karens men inte dåliga längre. Har klättrat på väggarna. Vara frisk men måste vara inne för att ta hand om barn. Pina. Men nu är vi på g igen. har ett antal kalorier att bli av med. Bar äter godis när jag sitter inne.

Säger grattis till Frida som fyller år idag!! Ses på Söndag

…………………………………..

Fridaaaa
0

#23 Skönt med promenad :D
Yes, gör vi! :D Tack :D

Chieko
0

#23 Man är ju alltid mest sugen på träning när man inte kan träna också!

Grattis Frida!!

/Karin

NaDa...
0

Grattis Frida! :)

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#25 & 26 tack tack :D

Jag ska skriva in mig på gymmet imorgon, har fått papper osv ;)

AkaiTsuki
0

Grattis! :D

//Joanna

Fridaaaa
0

#28 Tack :D

Chieko
0

Tenta idag! Första för mig, och sista. Vi brukar skriva uppsatser men idag ska vi sitta i sal och kunna 40 begrepp. Håll tummarna för mig ;-)

/Karin

-Greta
0

Själv panikpluggar man biologi… prov på fredag!
Slagit personligt rekord och började plugga till det tio dagar innan, men har ändå samma "panik" som när jag börjar kvällen innan Skrikandes
Genetiken är superintressant och kul, MEN massa svåra ord och namn som man ska hålla koll på och helst kunna använda sig av…

/Greta

Chieko
0

#31 Det klarar du Greta!!

Haha, jag är fast i jullängtan! Brukar skälla och gnälla fram till första advent, tycker det pyntas för tidigt på stan. Men nu har jag praktik. Och barnen övar sången inför julspel och lucia. Jag kan inte stå emot längre xD Så nu sitter jag här med tända ljus och en bra jul/lucia-skiva på!

/Karin

Fridaaaa
0

Ska ut och slänga ihop lite skräp, hoppas på att få bort mer, vill inte ha det kvar på tomten nu ;) Men jag fixar inte att köra med släp (eller ja backa med det) så får vänta tills sambon kan :) (dumma öppettider).

-Greta
0

#32 Kändes som det gick åt skogen iaf! Aja, kan ha klarat det ändå…

Dags att packa väskan, utställning imorgon och hopptävling på söndag! Kaninhelg! Glad Hade dock nästan hellre haft en sån kaninhelg där jag var hemma och pysslade med djuren istället… och framförallt sova. Ligger något efter med sömnen, senaste tiden har varit hemskt mycket i skolan och blir bara mer och mer innan jul…

/Greta

flocken
0

uurrkk.. andra dygnet regnet bara öser. Urbota skit tråkigt. Lill killen sover i soffan & borde egentligen fortsätta plocka upp jul sakerna. Men jul stämningen finns inte

…………………………………..

Fridaaaa
0

Var hos Mette en stund i söndags, trevlig som vanligt! :D

Vädret är verkligen supertrist :(

EnApelsin
0

Hej på Er alla. Ny här och har precis bytt inriktning i min avel, då jag förr fött upp Hoppvädurar och tävlat aktiv men de senaste 1½ året har ja haft en "viloperiod" pga studier å jobb.

Men nu är jag tillbaka igen men har ju kärat ner mig totalt i rexkaninen så håller på att starta upp en liten avel av Rex, inriktat mot hoppning, avel och kel.

Ser jag fram emot en massa!=)

Jag finns även på:

www.alfakrulls.weebly.com Cool

Hej Hopp På Er!

NaDa...
0

Vaniljte, Morot och Religionsbok. Here we go!

~ Kram Nadja ♥

Chieko
0

Välkommen EnApelsin! Kul att du hittat hit. Och kul med lite hoppinriktning på rexar! Min har inte riktigt förstått grejen än… Men jag jobbar inte så hårt på det heller ;)

Sängen, here we go! Eller I… Halsen strejkar och med praktik som måste tas igen om jag missar och en resa till helgen som jag inte vill missa så kan jag verkligen inte bli sjuk!

/Karin

MuffinsTroll
0

äntligen uppdaterat hemsidan!
nu när snön ligger så fint passade jag på att ta en massa snöbilder på mina ninisar, ta en titt och säg gärna vad ni tycker! :)
www.dahliasrexar.weebly.com

Fridaaaa
0

#40 Fin sida :D

MuffinsTroll
0

#41 Tack så mycket :D

AkaiTsuki
0

Klagoramsa ~~

Har varit massa folk i vårat pentry idag och sen när jag kommer ut ur rummet som jag vart i utan att ha varit med folket kommer en av dem och "Var du här?? Varför kom du inte ut och ut och hälsade?" svarade att jag hade huvudvärk vilket va sant då den var så stark så jag inte ens orkade peta på kanin utan att få skitont och sen sa hon "Amen det är ju artigt"  Saken är den att när jag inte ens orkar peta på kaninen då har jag ont. Såklart jag inte orkar med människor om jag inte orkar kaninen just då.

Hade tagit 2 tabletter , coca cola och råkade somna en halvtimma så var det mycket bättre med huvudvärken nu även som den är kvar där lite :3

//Joanna

-Greta
1

#40 Jättefin sida! Kul att se ny bild på Azaléa också, hon är så snygg ;D

/Greta

MuffinsTroll
0

#44 Ohja, hon är jättesnygg :D

meerschweinchen
0

Alice fick komma ut i sele idag, hon tyckte det var roligt att skutta i snön! Blir så sällan hon får komma ut så här nu när jag går på forslunda och bor borta på veckorna. Tycker lite synd om henne men tur att man har en snäll pappa som brukar sitta med henne ett tag när han ger henne mat :)

Vill ha mer snö… vet att det har kommit lite redan men vill ha mer!! ;)

Mvh Sabine

Chieko
0

Harry Potter på tv nu, jag fastnade helt ;) Sugen på godis, men borde hålla igen. Har en klänning att komma i till nyår ;) Kom på att jag köpte granatäpple! Ska smaska lite på det.

/Karin

Chieko
0

Hellu folks! Smaskar lunch i en paus i städningen. Man borde ha gäster oftare, bara då jag städar riktigt ordentligt ;)

/Karin

Fridaaaa
0

Ätit lite sen lunch. Mätt. Vet inte vad jag ska göra nu,

Chieko
0

Nåt finns det säkert! En promenad? Eller mysa med djuren? Städa någonstans? Jag är energiknippe just nu så pepp pepp pepp! Orka göra något du behöver göra så känns allt så kul sen!

/Karin

Fridaaaa
0

#50 Inget bra väder att gå i, töar och slaskigt, och har gått en lite längre prommis idag.
Ja myst med djuren har jag gjort idag ^^. Har 2 kaniner ute i hage med:P

Jag får väl försöka städa lite ;)

flocken
0

Idag har man gjort. INGET.  Annars håller jag alltid igång. Varit ute & gått på isbanan som kallas gång väg. FY! Sen tittat på 2 filmer på Via play när Micke sov i vagnen.

…………………………………..

-Greta
0

Alla lektioner för iår är över! Ska in till skolan någon timme imorgon bara för att fika med klassen. Sen är det jullov på riktigt Skrattande

/Greta

AkaiTsuki
0

Jag har fått tillbaka min laptop nu! :D <3

//Joanna

Chieko
0

#54 Hräigt!

Jag har en kompis här denna vecka, vi njuter tillsammans! Sett på film, konsert, bio, chillat. Ätit god mat (hemlagad pizza idag till exempel) och druckit vin. Imorgon ska vi på jul på Liseberg, det blir mysigt!

/Karin

-Greta
0

Mysigt med jul på Liseberg! Funderar på att fira där nere hos släkten nästa år kanske. Då ska liseberg besökas. :-)

/Greta

AkaiTsuki
0

Hehe… jag som har blivit mutad att hänga med till liseberg idag, senare xD Får en regnbågsfärgad töjning ~~~

//Joanna

flocken
0

Klar. Kokat skinka & lagt in sill. Sen mitt i allt gjort pizza. Killarna har klätt granen. Men nu är iaf allt klart inför julen. Har snöat rejält idag. super mysigt. Förra juken öste regnet. Men den  årliga frågan: Vad ska man ha på sig? En vid röd klänning eller en kortare blank super sexig klänning?

…………………………………..

AkaiTsuki
0

Min syster vann anthon berg stjärnvinst :)

//Joanna

Fridaaaa
0

#58 Mums! :D
Jag ska ha en svart klänning med lite silverdetaljer ;)
Ta den klänning du tycker sitter bäst ;)

-Greta
0

Här har vi -31 grader… känns som att jag vaknade tidigt i onödan! Tänkte ta ut kaninerna och fota i dagsljuset (längesen sist…), hoppträna och leka i rastgården. Men ja, rätt säker på att dom inte vill göra något sånt idag.

/Greta

flocken
2

#61 men gud. Vi har bara -1. Jag bor fel jag som älskar snö & kyla. Men snö har vi iaf. Kommit flera cm inatt.

…………………………………..

-Greta
0

Jag har inte heller något emot snön och kyla, bara att klä på sig ordentligt! Men kaninerna vill ingenting om det är mer än -20 typ… 
Härligt att ni har snö! Glad

/Greta

Chieko
0

Här har det faktiskt snöat en aning idag, så det är inte helt grönt i alla fall! Lite puder över… Själv har jag precis slagit in en massa julklappar. Men eftersom sambon inte köpt till sin sida släkten än så ska vi göra det imorgon = ännu fler att slå in då! Har även klätt granen. Min första egna stora gran :D Nu vågar jag inte släppa ut Trollet ;)

/Karin

-Greta
0

Åh vad mysigt! Låter bra att ni har snö i juletider söderut också Glad

/Greta

MuffinsTroll
0

måste bara visa upp min nya ninis Zelda (Celeste).
skulle inte tagit in fler kaniner, men denna unika tjejen stal mitt hjärta!
Riktigt fin och feminin utseende mässigt, haft en kull med 9 ungar varav 8 överlevde.

skall bli spännande att se hur hon trivs hemma hos oss i framtiden! :)

Fridaaaa
0

#66 Vad söt! :D
Lördagsgodis som hänger där? :P

MuffinsTroll
0

#27 ja, alla måste ju få lite gott! :)

Fridaaaa
0

#68 Precis ^^, Mina kaniner brukar få morot som helgsgott :D

MuffinsTroll
0

#69 Åh, det får mina på fredagar, hehe :D 
Hon fick den mest som ett 'välkommen till familjen' kort xD

Fridaaaa
0

#70 Hehe ja det är klart att dem ska ha, :D

AkaiTsuki
0

Sånna stänger fick inte Akkio fören nån månad sen för första gången, han fattade inte ens vad det var eller vad han skulle göra med den  så fick hjälpa till lite på traven, och sen när han med misstag slicka på den så började han smaka sen så gick det som en blixt så var en sån slut. Det är bara den lilla plast grejen kvar när han har vart och tuggat på en sån Förvånad träbiten brukar va söndertuggad någonstans under spånet xD

Råkade ta en julmacka för mycket nu + inte så gott bröd eftersom tunnbrödet blivit torrt och då är det jobbigt att äta så tog annat "delikatessbröd" bleh som va brunt o grojs huhu

Någon annan som ska sitta uppesittarkvällen? Som jag nu antagligen ska göra för mamma köpte en bingolott

//Joanna

AkaiTsuki
0

God jul :)

//Joanna

flocken
1

God jul alla rex älskare.

Hoppas ni har en bra dag. Varit ute & gått med hunden,mannen & lilla sonen i vagnen. Börjar bli trött. Vid 21 ska jag iaf bänka mig vid tvn & se "tomten är far till alla barnen"

…………………………………..

Chieko
1

Tittut! Jag tog datorledigt över jul, mycket skönt! Idag eller imorgon kommer det upp kort och text på bloggen, kika in där!

/Karin

Fridaaaa
2

Min innekanin Viola är då inte rädd av sig. Lade sig och vilade bredvid våran hund? Kan tillägga att våran hund är stor haha :D

Chieko
0

Mysigt! Trollet är inte riktigt så bekväm med Mimmi, trots att hon bara är en liten skrutt, knappt större än han. Men Hon är inte här så ofta att han får chansen att vänja sig, och hon vill ofta leka med honom vilket han INTE uppskattar ;)

/Karin

AkaiTsuki
0

Lilla Akkio utmanar ödet fortfarande

Idag så pussade han på byxorna när jag satt på golvet och sen sprang han ploff så började han tugga på min tröja på ryggen. Sen springer iväg med glädjeskutt i bakbena

Någonting sånt här händer alltid när han är ute och härjar, bara funderar på hur kul han skulle ha med min kompis.. som inte ens kan förhindra honom att inte springa där han inte får xD

Känner någon igen det?Oskyldig

//Joanna

Fridaaaa
0

Ella är i hagen och skuttar, solen skiner och det är fredag! :D

Chieko
0

#78 Jo visst händer det att Trollet tuggar på saker, eller gräver i dem. Men riktigt så retsam är han inte!

#79 Här är det också fredag, men det regnar och jag måste plugga! Att det ska vara så svårt… Det är ju bara att göra det. Egentligen. Men man kan ju vara inne här. Eller hitta en rolig blogg. Eller spela Farmville 2 på fb. Tänk om jag hade skrivit skolarbetena lika lätt som jag skriver här, då hade jag varit klar för länge länge sen!

/Karin

Fridaaaa
0

#80 Ja jag måste med plugga, men blir piggare när solen skiner ute :D
Ja jag är likadan hehe :P Samma här ,)

-Greta
0

Ofta det är fredag idag? Inte alls tappat tidsuppfattningen… Oskyldig Här skiner också solen, fast ja den kommer knappt över horisonten och går nog ner nu… wäääh.

/Greta

flocken
0

+6 & solen skiner. Vinter? Snarare vår. Mysko. Vill ha tillbaka snön. Men visst är det skönt att kunna ha mindre köder & gympaskor när man äntligen kommit igång med kost & träning.

…………………………………..

meerschweinchen
0

# 78 Haha jo känner igen det, Alice kan vara en liten retsticka, i alla fall förut nu har hon blivit lugnare :)

Igår började klicker träna Alice. Tycker faktiskt det verkar vara roligt. Ska bli spännande att se om Alice tycker det är roligt, än så länge går det ju bra. Håller ju bara på att lära henne att klicket betyder beröm ;)

Mvh Sabine

-Greta
1

Nu har vi helt mörkt… Norrland sucks sometimes Obestämd Iofs tar vi nog igen det på sommaren när solen är uppe dygnet runt!

/Greta

Chieko
0

#84 Jag klickade Trollet ett tag, men visste inte om han fattade så jag la av. Men sen klickade jag hunden och då kom Trollet i full fart och skulle ha godis, så nog hade han förstått allt! Så då återstår väl "bara" att lära in några trick ;)

/Karin

meerschweinchen
0

#86 Du får gärna berätta hur det går med träningen. Jag hoppas bara att Alice kommer att förstå det :)

Har en fråga, ni som har rexar i hagar som är gjorda av kompostgaller, hoppar inte dom över det då? Vill gärna ta ut Alice i en hage och har kompostgaller men det är bara det hon hoppar så högt…

Mvh Sabine

flocken
0

Jag släpper aldrig kaninerna utan sikt när de är ute. Jag är ute med dom. Kanske springer in någon minut bara. Vågar inte lämna de enamna

…………………………………..

Fridaaaa
0

#87 Jag har bärnät över! Ha dvv rex, men fungerar bra :)

flocken
0

Tänk vad tjock man var för 3 månader sedan.^Bilden är från 8/9. Micke föddes 30/9. Med på bilden är min man (sambo),hans mor & vår äldsta son Mattis

…………………………………..

Fridaaaa
0

#90 Ja du är lite större där än när vi träffades och då hade du ändå stor mage hihi var stor skillnad sist ;)

-Greta
0

Jag har klickertränat lite, dock tappar jag intresset rätt fort även om kaninen faktiskt fattade på typ en gång Oskyldig

Låter inte heller mina Rexar gå i kompostgallerhagar utan tak, har i sommar haft en filt spänd över med klädnypor det funkader rätt bra. Glad

/Greta

flocken
0

Bild från samma dag. Är bara sådär 11 kg lättare nu. Även att jag bara gick upp 3,2 kg

…………………………………..

Fridaaaa
0

Jag har alltid dem bara i hage när jag är hemma med :) Man vet ju aldrig ^^

meerschweinchen
0

Ska nog göra i ordning en hage år Alice, jag får sitta där med henne vågar nog inte släppa henne ur sikt ens några minuter då grannen brukar släppa lös sina hundar och hon har inte ens koll på dom… I sommras tog den stora hunden sig in genom sommar buren via taket, taket gick sönder. Som tur klarde Alice sig och de tvåungarna jag hade kvar då.

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

#95 Usch för oansvariga djurägare så :S
Jag har alltid koll på våran hund. Det ska man ha.

flocken
0

Jag vet vad ni menar. Blev ju av med 2 kaniner i somras pga en hund som bröt sig in i burarna. Det var ingen vacker syn..Men den hunden tog ägarens 2 marsvin samt en kattunge. Något slog slint i skallen på/ den hunden. Nu bor den i ett annat hem. Fattar inte att de ens har tanke på att fortsätta ha den i avel. Men alla är olika.

…………………………………..

Chieko
0

Nougat hopp/klättrade ut ur hagen, hon tyckte det var dödens att vara instängd eftersom hon tidigare fått gå lös. Men Trollet har inte försökt än :)

/Karin

Fridaaaa
0

#98 Vilken är Nougat? Någon jag missat? ;)

Chieko
0

#99 Min förra kanin. Hon var visserligen rexpälsad gotlandskanin och inte renrasig rex. Men hon stannade inte i hagen i alla fall ;)

Hon var nog den fulaste kanin som fanns, men så otroligt mysig! Ren slump att hon hamnade hos mig, omplacering som skulle övernatta hos mig bara. Men hon födde ungar så alla fick stanna. När ungarna var stora var jag kär i henne så hon stannade tills jag fick ta bort henne på grund av inre blödning. Det är hon som är på min Avatar också.

/Karin

Fridaaaa
0

#100 Aha! Okej, trodde du hade skaffat en till, tänkte vad har jag nu missat? Följer ju din blogg ;)

Naw vad söt hon var! :D

Chieko
0

#101 Ja hon var söt ibland. Och ganska ful ibland ;) Men världens goaste kaninskrutt!

/Karin

Fridaaaa
0

#102 hihi :D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer