Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 1026 ggr
Melao
2

Min första rex!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis blivit med rexpälsing för första gången, en liten dvärgvädur som flyttade in i lördags. Han heter Proximas Pilgrim men går nu under smeknamnet Pippin, och på lördag fyller han nio månader.

Jag tänkte bara höra om det är något speciellt man behöver tänka på när man har rexkaniner? Han bor ute och har gjort så hela vintern, men hans päls är så himla kort och tunn jämfört med de andra kaninerna. Han verkar pigg och glad, men jag fryser bara av att se på honom!

Oho för att satsa det sista på mirakel!

flocken
0

Oj så fin. Bara de har bra skydd precis som vanliga kaniner så är det ingen fara. Jag har 2 rex pälsade & 2 "vanliga". De rexpälsade sitter gärna i den osyddade delen med snön yrande. De andra två är gärna i husen. framförallt den ena som har tjockast päls.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Melao
0

Ja visst är han! Glad

Okej, skönt att höra. Just nu bor han väl skyddat i en bod, men det är tänkt att han ska flytta ut "på riktigt" ganska snart. De andra kaninerna sitter allt som oftast ute i det värsta oväder men rexpälsen känns inte lika tålig mot blåst och vatten, men det är kanske bara som jag inbillar mig.

meerschweinchen
0

Vilken snygging! :D

Tror inte det är någon fara att han ska frysa har själv en rex och hon bor i ett kallställt stall, men det kan bli riktigt kallt ibland har vi uppåt mot 25-30 minus och hon har klarat sig bara bra!

Mvh Sabine

-Greta
0

Han är så fin! Glad

Jag upplever att mina Rexar är lite mer frusna av sig mot för fluffen jag hade förut. Är det bara -15 vill dom inte ut iaf. Flört

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Saaara
0

Vad fin han va! Han ser ut som å vara väldigt fin för att vara rex dvv. :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Melao
0

Ja, visst är han snygg! Jag är ju eg inte så förtjust i rexdvv, men honom fastnade jag för. Och sån härlig personlighet sen! Pigg och nyfiken, smart och orädd, men samtidigt cool, kelig och mysig.

Saaara
0

#6 Kul! Har du någon helkroppsbild på han?

Sara

Melao
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Nätverket bråkar med mig, men nu verkar jag ha fått till det. Han är ju inte lika maffig som Fanny, men han är fin ändå ;)

Saaara
0

#8 Ja, han ser ut som en Dvv rex borde göra iaf. :) Runt huvud och inga flax öron som det ser ut på bilden iaf.

Sara

Melao
0

Ja, han är faktiskt himla snygg, inte bara på bilderna. Nästan så att det känns fel att kastrera honom ;). Men han ska få en egen tjejkompis så jag tror inte att han misstycker.