Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 2430 ggr
Chieko
0

Klotterplank #10

Varsegoda, ett nytt tomt klotterplank att fylla!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

-Greta
0

Yeah Skrattande
Näst sista lovdagen… jag har börjat plugga lite halvhjärtat, har ca 2 veckor på mig att producera en historiauppsats på typ minst 5 sidor… Läser på om ämnet nu. Lite halvhjärtat som sagt. Flört

/Greta

Chieko
0

Jag har mindre än 1 dygn på mig att producera 3-5 sidor… 1,5 klart men VILL inte!!

/Karin

-Greta
0

Usch! Jag gillar inte att skriva stora textmängder, har aldrig behövt göra det ännu egentligen heller så känns jättemycket att det minsta ska vara 5-7 sidor nu. O.o

/Greta

flocken
0

själv har man varit & är fortfarande helt ensam hemma. bara jag & djuren. Har städat alla burar, både ute & inne. Låtit flickorna varit i hage i flera timmar. Det duggade ute sp när regnet ökade på fick de gå in i burarna igen. Börjat rensa i djur rummet & fixat så hanarna fick större burar. Riktigt nöjd. Xtra kaninen Hilton flyttar snart hem igen. KOmmer bli så tomt utan en inne kanin. Vi har värkligen funnit varandra de senaste veckorna.

Även hunnit med att ta ett bad.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

-Greta
0

Härligt att vara ensam hemma! Glad

Känns sååå konstigt "höra" att det regnar någonstans… vi har -17 idag. ;)

/Greta

flocken
0

Vi har haft +7 vissa dagar. har bara varit ute i tränings byxor, gympaskor & en fleece jacka. Riktigt mmysko. Vill ha snö & kyla.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

AkaiTsuki
0

Hehe tillbaka från MyDog i göteborg nu :)

Det va riktigt kul men man blev så trött när man kom hem av att man stått och gått hela dagarna

//Joanna

Chieko
0

Jag funderade på att gå på MyDog! Men det kostar ju massa plus att jag kom på det på eftermiddagen den 4e, mina favoritraser visades 3e och 4e ;)

Hua, nu sitter jag med plugget igen. Och en stoooor kopp kaffe, en stoooor burk pepparkakor och en hel ask Paradis ^^

/Karin

AkaiTsuki
0

#7 Vet du om du såg en person med grönaktigt hår i en grön tröja med en liten blue merle collie idag då? :)

//Joanna

Chieko
0

#9 Vem pratar du med nu? Du skrev din egen siffra, och jag sa att jag funderade på att gå dit. Men jag har suttit hemma och "pluggat" ;) Är faktiskt klar nu dock! Hittade lite roliga spår när jag struntade i kurslitteraturen, hoppas bara jag får godkänt ;)

/Karin

Fridaaaa
0

Hade missat denna! haha

Brr kallt ute, minusgrader :( Jag som är en lättfrösen skit ;) haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AkaiTsuki
0

#10 Såklart dig, haha blev lite fel

Lät som du kom dit på sista dagen dock :/

Helt slut efter helgen, vaknade nu 15 av att min syster ringde mig och frågade va kilowatt är xD

//Joanna

Chieko
0

#12 Oj då sov du länge! Jag hade varit duktig och rättat till dygnsrytmen inför skolan, men vad hjälper det när man panikskriver till halv 2 på natten?! Och eftersom jag skrev med hjälp av kaffe och socker så var jag ju inte trött alls sen! Somnade efter 3 någongång, sov till 12 ^^

/Karin

AkaiTsuki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar skolan på torsdag så jag har några dagar kvar att rätta till dygnsrytmen på :)

Min lilla sötnöt <3

//Joanna

-Greta
0

Skönt att få börja på torsdag! Jag börjar imorgon… min dygnsrytm nu är väl så jag går och lägger mig närmare tiden jag måste upp imorgon. Obestämd

/Greta

AkaiTsuki
0

Jo men det är lite knas, börjar 8.30 på tordag så man måste ändå komma dit på onsdag kväll isåfall för det är internatskola. Annars skulle jag vart tvungen att gå upp vid 4 på morgonen vilket är för jobbigt xD

och sen måste man hem på fredag igen så det är ännu mer knas

//Joanna

meerschweinchen
0

#14 Hihi vilken sötnos!

Börjar på onsdag, men måste åka in i morgonkväll, bor också på internat, eller ja vi kallar det för elevhem, sällan man hör internat :)

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

#17 Hihi han tackar ^^

Vi säger aldrig elevhem, vi säger alltid internat. Lärare o sånt frågar om man bor på internatet osv. Sällan för mig att höra elevhem om det inte handlar om Harry Potter :D

//Joanna

Fridaaaa
0

#16 Varför måste ni komma så tidigt dagen innan?

AkaiTsuki
0

#19 Näe inte dagen innan, ifall vi vill åka på torsdagen får jag  gå upp vid 4

Men på onsdag får man komma vilken tid man vill

//Joanna

Fridaaaa
0

#20 Jag som läste din text för fort, så rörde ihop det hehe

AkaiTsuki
0

#21 Blir så ibland :)

//Joanna

Fridaaaa
0

#22 Får skylla på allt pluggande ;) hehe

flocken
0

Vilket lyx alla har som får sova så länge. Själv vaknade man vid 3 inatt för man hade ont i kroppen. Skit sjukdomar säger jag bara. Så jag & lillkillen gick upp vid 5. Balade ner oss i soffan med kuddar & filt. Sen har jag bara hållt igång idag för att inte somna. Gick iväg på dagen & körde back träning. Sprang upp & ner för pulkabacken. Sen joggade jag på grusvägarna. Kondisen blir bättre även att det är jobbigt. Är man gammal så är man ;) Djuren mår prima. Bestämt mig för att ta en kull pp min egenuppfödda marsvins hona.för att ha kvar generna. Men nu ska jg snart natta Micke

…………………………………..

Chieko
0

Mysigt att bo på internet, vad man nu än kallar det ;) Nu när skoluppgiften är inlämnad vet jag inte vad jag ska hitta på. Igår städade jag bort julen, det var skönt! Bara granen kvar nu, vet inte riktigt vad jag ska göra med den ;)

/Karin

flocken
0

#25 Låt trollet få ha delar av granen. Mina älskar granen. Mini & Majken har delen vi sågade av i toppen i buren nu. När vi tar bort granen inne lägger vi den i hagen. Då nyttjar man den lite till.

ska oxå börja ta bort julen. Men känner mig inte hundra idag så blir inget speciellt idag.

…………………………………..

meerschweinchen
0

#25 Jo det är faktiskt ganska roligt att bo på internat, men hade varit ännu roligare om jag kunnat ta med Alice, det finns ju ett ställe som vi kallar djurbaracken, där man får ha sina djur, men det finns tyvär ingen plats till Alice där….

Hehe nu vet jag var granen ska ta vägen……..

Tog ut Alice i en hage idag, men nu har matte insett att Alice inte gillar snö. Har märkt det förut lite förra vintern men tänkte inte på det så mycket då. När man går ut med henne i sele så går hon alltid till stalldörrn och bara stirrar upp på den och vägrar gå. Och nu när jag tog ut henne i hagen kollade hon bara mot stallet och skulle upp i min famn.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Här kommer en liten bild på Alice som jag hann att ta idag :)

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

#25 Jo men studera hemma/distans som du gör är också rätt najs verkar det som, för då kan du sitta och gosa medan du studerar :D

Även som det är ett djurgymnasie finns det bara 1 "vanligt" klassrum som man får ha med djur in i :)

//Joanna

-Greta
0

#26 Gran är otroligt uppskattat här också. Dock blev kisset väääldigt rött efteråt haha jag fick typ panik men googlade lite och även gran kan visst färga Tungan ute

#27 Udela är precis likadan! Snö är INTE populärt, även om jag släpper lös henne springer hon bara in igen Flört

/Greta

meerschweinchen
0

#30 haha gulligt och dom ska föreställa kaniner från norrland ;)

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

Haha Akkio är Akkio den enda som gillar snön?

Första gången fattade han bara inte vad det va, andra gången okej, trejde gången YEEEEEEEEEEEEEY!  xD

//Joanna

-Greta
2

#31 Menare, det är illa Flört

#32 Casanova älskar snön! Han faceplantar sig mer än gärna i någon stor snöhög Flört

/Greta

AkaiTsuki
0

#33 Hehe det är så gulligt när dem gör så! :D

Funderar på att skaffa typ en IKEA låda som de typ hamster/mus/gerbilägare har fast lägga typ torv i som han kan ha och mysa med :) Låter det som en bra ide?

//Joanna

Chieko
0

#26 Jo då, Trollet får allt. Han går och plockar själv när han är sugen ;) Har dock för mig att det inte är bra med för mycket.

#29 Jo det är också bra ;)

#32 Trollet hade inte något emot snön, när han väl vant sig. Först klättrade han  upp i knät och upp på axeln på mig men sen var det kul! Dock har vi ingen snö kvar nu… :(

/Karin

AkaiTsuki
0

#35 vår snö är också borta :(

//Joanna

Fridaaaa
0

Skämmer bort sambon med att laga lite pannkakor till honom ;)

Chieko
0

Och DÄR var snön tillbaka. Och jag är verkligen inte säker på att jag gillar det… Jag hade börjat vänja mig vid tanken på vår. Igår plockade jag in ett blåbärsris, räddade två hyacinter från botaniskas skräphög och bestämde att de var vårblommor. Verkligen sugen på grönt och skönt och ljus och värme. Och så kommder det mer snö! MYCKET mer snö!

/Karin

flocken
0

Snöar här oxå. Plockade bort julen idag. Igår var jag ute & traskade i mer än 1 mil. Så idag har jag pysslat om hemmet ist. Varit på apoteket & beställt mat till Micke.

Idag lagar mannen middag. skönt att slippa.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Kommit lite snö här, hoppas det inte blir mer, får inte bli mycket över natten, måste till skolan ;)

AkaiTsuki
0

Det kom snö som sen bara blåååste yrväder och kallt burr

//Joanna

flocken
0

Snöat bra idag. fått ca 5 cm enligt svågern. Imorgon ska vi få snö kaos. helg handlade idag ist.

Jag & mannen håller på att rensa & röja i varje vrå i huset & i förråden. Få något vettigt gjort när han ändå är arbetslös. för första gången på 15 år.

…………………………………..

Chieko
0

#42 Det låter härligt! På bara ett år har vi lyckats fylla förrådet så att det inte går att ta sig in, kan tänka mig vad man hinenr med på 15 då ;)

Ikväll blir det antingen mer Sex and the city (ser om serien, är på S2) eller stan med sambo och vänner. Beor på om vår kompis tar med sig sin nya flickvän, henne vill jag träffa! Annars får det bli boys night out ;)

/Karin

flocken
0

#43. haha. Idag läser jag fel hela tiden. " Ikväll blir det antingen mer sex…." Skulle nog läst hela meningen innan jag trodde något. haha.

Imorgon städa burar & bada 2 marsvin som ska flytta i helgen. MIn syster (egentligen kusin) har en kompis som vill pröva på att ha marsvin. har ett förståndhandikapp. Men även de ska få en chans att ha egna djur. Vi ställer upp för henne. Så det borde gå bra.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#44 Haha  :D Du kan du idag! :P

flocken
0

snöat rejält hela natten & fortsätter så. Släppte uut Axel inatt & efter 1 min var han helt vit. Blir iaf en sväng ut med Axel idag. Sen pyssla inne. Glad att vi handlade igår.

…………………………………..

MuffinsTroll
0

Så, nu fixar jag det sista och åker på utställning med mina 7 rexar. Önska mig lycka till! :)

flocken
0

#47 Roligt. Hoppas det går bra :) Vill höra resultat sen.

Själv ska man nu ta på sig vinterkläder & gå ut i snön & städa burar. Snöat rejält i ett dygn. Äntligen vinter igen

…………………………………..

-Greta
0

#47 Åh vad kul, lycka till! Glad Uppdatera med resultat sen ^^

#48 Härligt med snö igen Skrattande

Här har vi haft sol hela helgen iaf, eller ja typ blå himmel och solupp/nedgång i några timmar Flört Man blir glad av lite ljus!

/Greta

MuffinsTroll
4

Nöjd tjej här!
Gick riktigt bra för mig idag. Glad 3 x 93 | 1 x 93,5 | 1 x 94 | 2 x 94,5 Skrattande

Riktigt roligt då mina Gepardteckande hanar fick 94,5 & 93.. på första utställningen!! Skrattande

En sista utställning nu, 1-3 i Dalarna, och sen blir det para mina tre honor då dem alla tre är födda förra våren.. Frågan är med vem skall jag para dem? Har en vit rödögd, en viltgul & en svart dalmis.
Mina hanar är 2 x Gepard, en viltgul mantel & en zobelsiames blå. Dock får jag även hem min Vit rödögda hane på utställningen i dalarna som även han har topp poäng, på två utställningar har han fått 95.. Oskyldig
Skall ta honom med dalmatinhonan, men vad skall jag göra med dem andra? Förslag? Skrattande

Frosstis
0

Hur mycket pellets ger ni era rexar och av vilken sort? :D

AkaiTsuki
0

Drygt en halv deciliter stampe, vanlig rex (Dock liten för sin ras tycker jag)

//Joanna

Chieko
0

#50 Grattis! Angående vem du ska ha till vem så beror väl det på vilka färger du vill ha och vad som ligger bakom. Och om du inte bryr dig om färg så kolla så att de kompletterar varandra: har den ena dålig päls då para med en som har bra päls osv!

#51 Min rex på 2,8kg ungefär får knappt någon pellets nu. Han bor inne och är inte så aktiv så det räcker med bra hö. Han får lite Stampe i sin boll mest för att jag fortfarande har kvar och han tycker att det är så gott!

/Karin

-Greta
0

#50 Wie, kul med så bra resultat på alla Skrattande

#51 Jag ger rabbfor till mina, honorna får 0,5 dl var och hannen 1,5 dl. Glad

/Greta

flocken
2

Mysko tyckte Mini. Sist jag var ute var det gräs. Nu drunknar jag i allt det viita

…………………………………..

Fridaaaa
0

#55 Mysmys! :D

meerschweinchen
0

#50 Grattis! Roligt med så bra poäng! :D

#55 haha så söt!

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

Min sötnöt..

Alltså ser ni, Dom där klorna är klippta precis brevid pulpan igår! :c

//Joanna

flocken
0

Precis varit ute med lilla Axel Busat & klippt klorna

…………………………………..

Fridaaaa
0

Här har det med busats ute :)

Nu har jag städat alla 3 marsvinsburarna, och fixat där :)

Chieko
0

Mmmmmmmmm!! Nybakat bröd är nog det bästa ändå! Jag som inte trodde att jag skulle hinna hem mellan skolan och träningen har både hunnit städa, diska och baka bröd. Känns väldigt bra att jag hann eftersom sambon kommer hem idag, det är nog roligare att komma hem till en ren lägenhet som doftar bröd än en där det ligger kläder, damm och disk lite varstans ;)

/Karin

-Greta
0

#59 & #60 Fina bilder på era vovvar! Glad

#61 Nybakat bröd är så gott!! Därav jag åkte hem också på hålet idag, mamma hade bakat Flört

/Greta

flocken
0

alla har bakat id<g. Tänkte göra bröd med hade inte jäst. så det blev chokladbollar, Typ 2 kvarn

I mitten av februari får jag hem en ny hona. en omplacering & sk problem kanin.Osäker & med det gör hon utfall. Är sista chansen. Avlivning hotade. Är 1,5 år. en liten lejon sak

…………………………………..

Chieko
1

#63 Jag längtar tills jag också kan ta hem fler kaniner! Problemfall är något jag verkligen skulle vilja hålla på med. Och ha ett ålderdomshem, för gamla oönskade kaniner och marsvin! Och kanske några djurslag till ;)

/Karin

flocken
1

#64 Har ännu inte sagt något till gubben. Måste ta det vid rätt tillfälle. HOn heter Freja. Men det lutar åt att hon får heta Måne. Jag hoppas hon blir ok tillslut. Ska pröva & hoppa henne i framtiden. Så hon blr av med sin över energi & allt.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Veckohandlat, skönt att ha det gjort! :D

Chieko
0

Hej på er! Imorgon åker jag till Stockholm och på onsdag vidare till Bremen, Tyskland. Jag kommer hem måndag morgon (efter en natt i buss) men går då direkt till skolan. Så det dröjer ett tag tills jag tittar in här nu! Ni får hålla ställningarna så länge och se till så att det finns mycket kul att läsa och fina bilder när jag kommer hem!

/Karin

Chieko
1

Trollet är väl inte bortskämd föresten? Han får ju bara smaka äppeljuice ur mitt glas Flört

/Karin

meerschweinchen
0

#68 haha nejdå ;)

Är värsta glad nu fick precis reda på att jag kanske kan ta med Alice till skolan nu! Skrattande Fast ska fundera lite till, har ju inte bestämt mig helt och hållet. Finns tyvär några orsaker till att jag inte vill ta dit henne……. Eller så är det bara jag som är fjantig ;)

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

#69 Vilka orsaker då?  :)

De flesta saker brukar fixa sig ändå med kaninen på internatet tycker jag xD

//Joanna

meerschweinchen
0

#70 Haha, vet inte om jag vågar skriva det….. Är som sagt fjantig ;) Men om jag säger så här så spökar det på hela skolan… Om man nu ska tro på sånt, har varit med om lite småsaker själv.

Mvh Sabine

-Greta
0

Några planer för helgen? Glad

Själv ska jag njuta av att det inte är några läxförhör förrän på onsdag nästa gång = jag är fri i helgen!

/Greta

Frosstis
0

Klippa, måla och fixa naglarna

Hämta bebisar :D:D:D

Köpa rasthage+transportbur

Fixa video till min bästis

:D

Fridaaaa
0

#72 Ta det lugnt! haha har varit på praktik och kursstartsinfo denna veckan, så jag behöver ha vila nu hihi :D Storstäda till kaninerna med hade jag tänkt :)

flocken
1

laga Jenna & Omegas bur som gick sönder i veckan. eller gubben ska göra det ;)

Kalas imorgon kväll om jag orkar. Sen som vanligt vara ute & gå & pyssla om djuren.

…………………………………..

AkaiTsuki
0

Akkio har varit ute ganska mycket det senaste :D

Här är han ute utanför vårt pentry :D

Dock liten bild för att den är sparad på laptop och sitter nu vid en annan dator så har sparat den från dayviews xD

Nästa vecka så kanske min kompis ska fotografera honom, hoppas det blir snygga bilder :3

//Joanna

meerschweinchen
0

Imorrn blire att vara barnvakt annars ska jag göra lite läxa och ta de lugnt :)

Mvh Sabine

-Greta
0

Låter som ni har tänkt ha trevligt i helgen Glad

#73 Åh vad för bebisar? :D

Just nu tänkte jag dra igång filmkväll med mig själv… Fast insåg att klockan hunnit bli lite mycket så borde nog tänka på att sova istället. Flört

/Greta

Frosstis
0

#78 Hamstraar :D Skulle hämtat dom idag men det gick inte :/ Dom var leveransklara den 8:de men hon har inte fixat klart typ ;)

-Greta
0

#79 Åh, hamstrar är så söta! Hoppas du får hem dom snart då Glad

/Greta

Frosstis
0

#80 Japp! :)

Frosstis
0

Fast jag vill hellre ha en rex kanin ;)

-Greta
0

Hehe kan förstå det Tungan ute Jag hade velat ha en hamster också typ, dom verkar lite roliga ändå. Fast hela familjen är allergiska så mina utekaniner duger bra. Flört

/Greta

AkaiTsuki
0

Awws råkade skära när jag rakade benet :c

Hihi han är så mjuuk <3 Inte för att han själv vet om det xD

Tänk att ha en stor grand danoa eller liknande  som har samma slags päls som rexkaniner… En sån hund skulle jag deeeefinitivt skaffa isf <3

//Joanna

Frosstis
0

#83 ja, dom är underbara ^^ Vad tråkigt, då får du skaffa de när du flyttar hemifrån ist :D jag sparar 200-250 kr i månaden nu så kmr ha massa pengar när jag flyttar hemifrån, ska köpa en rexkanin direkt då! Yuuuum, en innekanin rex *__*

AkaiTsuki
0

Kommer få en gratis 120 kaninbur av en kompis mamma som hade fått en och inte behövde den :3

Det betyder att jag kan använda den som reserv ju och sälja min 100 bur ^^,

Fast det beror ju helt på.. glömde att fråga om det va en innebur eller utebur xD om det är en utebur kan ju han få vara ute om sommaren :D

//Joanna

Fridaaaa
0

#86 Härligt :P

-Greta
0

#84 Åååh, då hade jag också skaffat hund! Inte så stort fan av hundar annars ^^

#85 Ja, typ. Fast det jag ska ha först är en katt, den skulle nog trivas med en hamster också Flört

/Greta

Frosstis
0

#88 Jag vill också ha katt.. fast jag gillar inte katter+jag är allergisk mot dom xD Jag ska dock ha:

• kanin
  • hamstrar
  • möss
  • råttor
  • marsvin

och sen när jag kanske får ett barn ska jag nog skaffa en eller två hundar ^^ grand danois och en cocker spaniel :) Har en cocker nu och kan inte tänka mig ett liv utan dom.. ;) såå :D

ska förresten skaffa en hamsterblogg när jag får mina hamstrar ^^ska blogga med massa tips och sånt, sen kanske det blir som kaninmagazinet? :P hamstermagazinet xD

AkaiTsuki
0

Det var en innebur :D

//Joanna

-Greta
0

#89 Blir värsta minizooet ;) Min dröm är en bondgård, jag vill ha kor och höns också utöver katten haha. Fler kaniner också, såklart. Flört

/Greta

Fridaaaa
0

Varit länge på praktiken idag. Börjar tidigt tidigt imorgon bitti ^^,

Frosstis
0

#91 Haha ja! xD Jag vill bo i en lägenhet.. vet inte varför, men älskar lägenheter! Dom är så mysiga och jag gillar mysigt.. ;) Och om jag bor längst ner kan jag ha en liten trädgård till också. :)

Jag vill också ha höns, men isåfall sånna där höns som kommer från "äggfarmer" eller nu vad det är.. läst om det på lantdjur iFokus att det är några som tagit hand om sånna hönor :) Och jag gillar att hjälpa djur, so why not :D

Fridaaaa
0

#93 Då kan du ej bo i lägenhet ;)

Frosstis
0

Varför?

Chieko
0

#95 Man får inte ha höns i bostadsområden. Eller tätort, eller vad det nu är.

/Karin

Fridaaaa
0

#95 Man får inte ha höns i tätbebyggt/bostadsområde. ibland kan man få tillstånd men då i regel om man inte ska ha tupp och jag anser att höns mår allra bäst av att bo med tupp. Så ska man ha höns & tupp får man satsa på landet/ icke tätbebyggt :)

Frosstis
0

Jaha okej! Får väl skippa det då ;) Är det för att det luktar eller?

Fridaaaa
0

#98 Städar man ofta luktar det knappt, men tuppen och även hönsen kan störa grannar mm, finns lite olika anledningar :)

Frosstis
0

okej :) får hålla mig till mitt minizoo då xD

flocken
0

Jag tycker redan det känns konstigt med alla mina djur & jag bor i ett villaområde, 5 kaniner, 12 marsvin, 1 hund. Oftast någon daghund. Ska sen utb mig till hund dagis & pensionats föreståndare. Då blir det fler hundar hemma

…………………………………..

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.