Klotterplank #11
Nu kör vi med plank #11 
Vi väntar oss snö storm. Hade flickorna ute i hagarna idag medan burarna blev städadr. Kröp även på alla fyra & städade under burarna. urrkk & blä. Men fint blev det.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
1:a :)
Hälsningar Lurvas11
Tjoho 
Hoppas vi slipper snöstormen så jag kan köra ner på kalaset imorgon, men inte mycket att göra åt annars tyvärr :(
Imorgon eller söndag ska burar städas i alla fall, främst inne ^^
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har inget planerat i helgen. tillskillnad mot resten av familjen. Har ätit taco tårta idag. jäklar vad gott. tackar svågern som lagade maten idag
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Heeeeeeeeeeeeeeeej :D
Har några sötisbilder som jag ska bjuda på nästa vecka :D
//Joanna
#4 Sötis bilder är alltid välkomna 
…………………………………..
Är det bara för att jag bytt webbläsare eller är det nya smileys på iFokus? 
Mina planer för helgen är att bli frisk! Feber, halsont och min näsa rinner konstant. Jäkligt skönt att vara ensam hemma, men jag dör vad tråkigt ändå… Känner mig socialt bortkopplad ^^ Har inte ens kunnat prata med mig själv eller kaninerna O.o
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#6 Det är nya smilis 
Men hur ser inte Omega ut på bilderna? som en kvadrat. Är en stor rumpa med 4 ben & ett huvud. Kanske benen syns om hon sträcker på sig.
…………………………………..
pust. Dagarna springer iväg. Är dagmatte åt en dansk/svensk gårdshunds hane samt tim matte åt en kompis hund. Idag har jag bara timhunden. Men en yster pudel på 2 år känns ibland som 4 hundar. Precis varit ute & gått,hämtat på dagis & busat i trädgården.
…………………………………..
#11 Vad kul!
Jag kommer åka ner på LU, dock utan kaniner med mig både dit och hem. Men blir nog rätt trevligt ändå🙂
/Greta
#13, åh, då kan du ju hälsa på din lilla tös Azalea 😉
Praktikveckorna går för snabbt :(
De e så härligt ut nu, 0 gradigt!
Mvh Sabine
Myst med Ella och rsten av kaninerna ute :)
Blev leden nu…. En av mina favobyxor har gått sönder, dumma dragkedja!
Mvh Sabine
#19 Vilken mysigbild!
Jo få nog göra det! :D Men får nog överlåta det till någo som är duktigare än mig….
Mvh Sabine
Fick hem mitt senaste projekt igår kväll. En dvv lejon tös på ca 1,5 år vid namn Måne. HOn skrämde sin förra ägare rejält med sitt beteende. Hotar i buren, rädd & osäker. Lyckades få tag i mitt finger idag. Men bara hon märker att jag inte är rädd kommer hon bli bra. Det beteendet funkar inte med mig. Ser att hon bara är en osäker liten flicka.
…………………………………..
#20 Tack! :D
Hehe ja dragkedja är inte lätt att byta tycker inte jag heller :)
#21 Mys, hoppas det går bra :D Hon är så himla söt :)
#22 hon har iaf gjort av med lite energi idag. Satt bara i buren hos den förra ägaren. Nu är hon nattad för kvällen. Ligger en konstig sak i buren=en gren från granen
…………………………………..
#21 Söt hon va! Hoppas hon blir bättre och börjar bli säkrare!
Mvh Sabine
#26 Så himla söt hihi :D
#25 När jag ser sånna bilder på dvv rex blir jag sjukt sugen på en själv ;)
#28 Så vacker!
Jaja nu har Alice i alla fall flyttat med mig till skolan! Berättar mer om hur det går imorrn i Alice egna tråd!
Mvh Sabine
#29 Dem är så härliga! :D
Bildbomb :D
JAG KAN KARATE!
Hihihi här var den utlovade bildbomben :3
//Joanna
#31 Fina bilder! 🙂
Vi hade 4+ grader idag, varmast hittills här uppe i år tror jag… riktigt skönt!
/Greta
#32 Tack :D Dock så är det min kompis som är fotografen, helt omöjligt ifall jag skulle hålla koppel och kamera så att det blir bra kort samtidigt xD
//Joanna
#33 Haha, jaa… lycka är typ när man får någon med sig som kan hålla i kanin eller kamera xD
/Greta
#31 Hahah roliga bilder med en riktigt charmig kanin!
Mvh Sabine
#35 Hihi tack :D
//Joanna
#31 Söting!
------------
Åkt på magsjuka :S Kass i magen och illamående :S
Måndag igen. Var tar dagarna vägen? Ska försöka ta det lugnt idag. ensam med barnen till efter 15. Blir en kort promenad. Sen lutar det åt att baka en vanilj sockerkaka. Hoppas gubben kommer ihåg att köpa spån så jag kan städa hos flickorna i em.
#37 uuhh. Krya på dig frida.
…………………………………..
#37 Kan behövas :/ Avskyr magsjuka :S
#39 själv är man en av de få som är imuna 👍. Nu står det en ROSA vanilj sockerkaka i ugnen.
…………………………………..
#40 Fusk! xD
Haha låter något det ;)
Ett år sedan min älskade hund dog! Saknar henne såå!!!
Mvh Sabine
#42 Jobbigt :(
……………
Är sjuk igen, men förhoppningsvis på bättringsvägen :)
Torkar morötter! Fötsa gången jag gör det, hoppas det blir bra….. :)
Mvh Sabine
#45 Gosetrollet :D
Snällt av skolköket att ge dig en morot hihi :D
#46 Haha det gäller att fråga rätt mattant :D Annars blir det "Va tusan ska du med den för, vadå kanin hen kan väl du ta med själv till" xD
Bor ju på skolan så vill inte bära runt på morötter i väskan xD
//Joanna
#47 Hehe :)
Ja vissa kan vara småsura så ;)
Nej det är inget man gör direkt :P Du har inget litet kylskåp på rummet du kan ha annars? =)
+10 i skuggan. 20 i solen säkert. Kaffe, saft & brago kex. Ursäkta Månes lilla fjant hagen. De andra sitter fast i snön. Bättre än inget iaf
…………………………………..
#49 Åå så härligt! Vill också ha vår nu! Hemma är det fortfarande snö precis överallt och minus grader :(
Mvh Sabine
Men på andra sidan huset är det fortfarande mkt snö kvar. Vandrar med solen runt huset
…………………………………..
#52 Ja vi har liten plätt bara som är snöfri xD
#48 Jo men det blir tungt med morötter, kanin + saker man behöver ha med redan eftersom jag går in till skolan
//Joanna
#54 Aha okej :)
#57 Så söt ❤️
…………………………………..
#58 Tack snälla!
#57 Nämen vilken söting!
Mvh Sabine
Stormar nästan ute! Så går ej ut idag xD Mer än lite med hundarna ;) Men ej någon längre stund :P
#61 Ojdå! Här har vi det soligt och fint! Men lite kallt….
Mvh Sabine
#62 Skulle småstorma i helgen :S tråkigt menmen :/ Hade sol i förmiddags men blåst upp mer och mer :(
#63 Tråkväder!
Tog ut Alice i selen en stund idag och blev lite förvånad, Alice som inte brukar tycka om snö ville vara ute otroligt länge blev till och med sur när hon blev tvungen att gå in ;)
Mvh Sabine
#65 Ska bli kallare här nere i söder igen :S
Vi har snö kvar på tomten här, men är alltid segt så :S
#66 Åh, det låter inte så kul 😕
Våran snö försvann nu i veckan helt, men då måste jag dra mig ut och klippa gräsmattan snart innan snön kommer tillbaka😮
#67 Nepp :(
Men vet ej om det kommer mer snö eller inte, hoppas inte :)
Småsnöade här idag men lade sig inte :)
#68 Åh jag blir så trött på den kalla snön.. vill sola o bada istället för att frysa ihjäl haha! 🙂
#65 Fin hemsida du har! Och super vackra rexar har du också!
Mvh Sabine
#65 Vad kostar en gepard? :)
#70 Tack så himla mycket! 🙂
#71 Dem kommer kosta olika beroende på kroppen o pälsen, men ungefär 1000 kr kommer dem kosta då dem är väldigt svåra att få fram 🙂
#72 Ok synd att det är så högt pris :( Hade velat ha men ej råd att köpa en kanin för så mycket :( Men får väl bli en dröm :P
ja det vet jag att de är svåra att få fram, lite synd.
#73 Mjo det är jättesynd att dem är så svåra att få fram, hade gärna sett fler geparder :(
#74 Ja det är verkligen synd, för de är verkligen läckra!: D
#75 ohja! 😃 på LU förra helgen frågade personer varför jag hade katter med mig innan dem insåg att Geparderna var kaniner haha! 😮
#76 Haha 🙂 Som det kan bli 😉
Parat kaniner idag, väldigt tveksamt till om det tog men lär väl märkas om typ en vecka 🙂…
/Greta
#78 Kul :D
#78 Roligt! Hoppas det blir små bebisar :D
Mvh Sabine
Fredag. Precis städat hela huset. Nu ska jag börja bada marsvin & packa inför årets första utställning imorgon 👍. Nu hoppas vi det går bra för Dox & Petite. Petite på bild. Väntar på mina nya långhårs honor. Flera veckor kvar innan de kommer. Men nu peppar vi oss inför imorgon
…………………………………..
Ne usch, cuni pro går inte alls bra på Akkio. I dagsläget får han 1 dl på kvällen och han brukar inte äta upp allt direkt eftersom att det inte är gott enligt honom. Spottar ut dem ibland också, prövade att dela i mindre bitar så det är inte storleken som är problemet det är för det var ändå inte gott. + han fäller jääääättemycket mer nu mer än vanligtvis. (Vet att det typ är fällperiod men inte så mycket bör han inte fälla)
Några tips? Alltså skulle kunna blanda med typ rabbfor som jag vet folk gör men liksom jag tar inte slut på en 25kg säck på mindre än ett år, definitivt inte om man blandar helelr
//Joanna
allt klart. Att vissa djur ska vara så svår badade. Men nu är allt packat & klockan ställd på 06. Men iof en normal tid för mig. säger gäsp & ska snart till sängen
…………………………………..
#80 Hoppas med det blir bebisar så jag har något att ställa på Forslunda 😉…
#83 Köp rabbfor ihop med/av någon annan i närheten? 🙂
#84 Lycka till imorgon! 🙂
/Greta
#85 Ja hoppas! Längtar till den utställningen tycker det är så roligt att titta på alla kaniner :D
Mvh Sabine
#86 Samma här! Känns så långt kvar bara… Men ja kan ju vara bra så man hinner få fram något att ställa ;)
/Greta
Fryser massor, för att jag är megatrött. Sovit ca 20-30 min inatt :S
uppdaterat med en B-kull dagbok nu när B-kullen kommit och även fått hem tre nya rexar att avla med.
www.dahliasrexar.weebly.com
laddar upp en bild på min favorit ur B-kullen som just nu bara heter 'Baro'.
#90 Roligt! Va söt Dox är:)
#91 Så snygg Devil är!
Vilken gullig bebismage ;)
Mvh Sabine
#93 Hon är riktigt sockersöt!
Mvh Sabine
Håltimme från 12.10 till 14.40… Sitter forever alone och försöker komma någonvart med en svenskatext. Går inte bra och är skittråkigt 😕
/Greta
Fotade hästarna på skolan lite igår, har lagt upp några på min blgg:)
Mvh Sabine
Trollet har fått en ny bekantskap! Vi har en hund inneboende, Jason heter han och är korsning mellan border collie och belgisk vallhund. Han är ganska stor men väldigt snäll! Ni ska få kort på dem när jag skrivit klart min hemtenta ;)
/Karin
#97 Så roligt! Längtar efter bilder :D
Mvh Sabine
I veckan hoppade Akkio upp på bordet och började dricka mitt te xD Rabarber vanilj te och han tyckte det va gott! :o
//Joanna
#99 Haha gulligt!
Usch fick precis reda på en hemsk sak, en hund som jag vet om, kommer trologtvis avlivas om inte något hem dyker upp :( Tyck det är synd för det är sån glad och fin hund. Och hon är inte gammal heller, måste ju bara vara runt 1-2 år har jag för mig :( Kommer inte kunna sova i natt……
Mvh Sabine
#100 Ogillar när människor som väljer att avliva friska hundar! :S
Finns alltid andra alternativ av olika slag :(
Svärmor tog hand om en sådna hund, var runt 2-2½ år gammal då, cockerspanieltik. Stått i hundgård flera månader för att ägaren tröttnat och skulle skaffa rottis istället. Skulle avlivas. Genomsnäll, så svärmor köpte henne billigt av henne
#101 Tycker inte heller om det, det var våran grannes hund eller ja hundar de hade en till som har hamnat hos grannens pappa. Grannen själv dog tyvär nyligen, kom precis när det hade hänt/hände :( Fick lov att trösta hundarna de var helt förtvivlade! Tror att det är mamman som tar hand om hunden just nu men hon ska flytta tillbaka till sin lägenhet så hon kan inte ta med sig den så det är ett omplacerings hem eller något sådant som försöker fixa ett hem åt den om jag förstått rätt. Hoppas verkligen att ett hem dyker upp. Det är ju en så snäll och rar hund :(
Mvh Sabine
#102 Vart i landet finns hunden då?
//Joanna
#102 Ok vad tragiskt :(
Aha ok, synd är friska hundar blir drabbade så :( Då kan ju få så mycket mer, speciellt när de unga :(
#103 I västerbotten, #104 Kan säga att allt fixat sig de har hittat ett hem :D
Mvh Sabine
#105 Åh va bra att det har löst sig :)
//Joanna
#105 Åh vad bra! Skönt att höra 🙂
#106 och #107 Ja känner mig glad nu, slipper behöva gå och tänka på det nu :)
Mvh Sabine
#108 Härligt! 🙂