Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterraserfärger-teckningar
Läst 27901 ggr
agnesw
2013-03-25 19:56
0

Temperament?

Hur skulle ni beskriva en rexs temperament?

Någonstans har jag läst att de är rena energiknippen som inte passar som förstakanin medan jag läste motsatsen någon annastans…

Men vad säger ni? Passar de som förstakanin?

Suskiv
2013-03-25 20:27
0

Jag tycker det passar som förstakanin. Mina är ganska lugna av sig. Väldigt personliga. Tycker om att klappas och gosas. Går bra i sele och är allmänt trevliga. Min rex/hermelinrex (stambokförd som rex) är betydligt mer energisk av sig. Jag gissar att det är hermelinblodet som påverkar där.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

meerschweinchen
2013-03-25 20:34
0

De jag har träffat och den jag har är väldigt glada och framåt, jag skulle inte säga att de är lugna direkt. Men det är ju olika till individ till individ. De kan vara rätt så envis, i alla fall min hona, om hon bestämt sig för en sak så ska hon göra det ;)

Hm vet inte vad jag ska säga om de är en bra första eller inte, de är verkligen olika alla som jag träffat, som min hona skulle jag inte rekomendera till en som ska skaffa första kanin, men jag vet så många fler rexar som skulle bli perfekta som första kaniner :)

Mvh Sabine

Chieko
2013-03-26 01:25
0

Jag hade en rexpälsad gotlandskanin (eller något åt det hållet) förut, och hon var lugnet själv och låg gärna i soffan och blev klappad. Trollet som jag har nu är inte lika förtjust i att sitta still ute hos oss. Han är mer nyfiken och hoppar runt, eller tar det lugnt inne i sitt hus. Men ibland är han också på myshumör, och han är definitivt trevlig. Bits sällan även om det händer, oftast då för att man är i vägen på hans upptåg 😇

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus