Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketteravelungar
Läst 4822 ggr
Gizzma
1

Uppfödare av stor rex?

Sen min älskade lilla kaninhona gick bort förra året ar jag velat fram och tillbaka om jag ska skaffa en kanin igen. Jag vet mycket väl att ingen kanin kommer kunna ersätta henne men blev även förälskad i rasen i sig och har letat efter uppfödare av stor rex på nätet. Jag bor i stockholmstrakten och de enda uppfödarna jag har hittat bor så långt norrut.

Någon som vet om någon uppfödare av stor rex i samma, eller angränsande län så säg gärna till, saknar ljudet av kanintassar på golvet ❤️

/GizzmaFörlägen

BlommaEverything has its beauty, it's up to you to see it!Blomma

zezagena
0

Anna kan ha el planera, finns strax utanför Sthlm

http://torparkanin.weebly.com/

xXfredrikXx
1

Hej Fredrik här.

Jag har fyra Rex hanar till salu som jag ennu inte har blivit av med,

Det är blandade med  stor rex och mini rex om du är intresserad så finns jag i Uppsala.

Det har tyvär ingen stamtavla, men det är renrasiga.

har en svart, och tre Castor (brun) färgade kvar.

Den svarta är född 12-09-16.

de Castor färgade är födda 12-09-20.

hör gärna av dig om du verkar intresserad.

Stinastygg
0

#2: Hur kan en blandning av stor rex och "minirex" vara renrasig?

Det finns väl inte ens nån ras som heter minirex - det du pratar om är antagligen rexpälsade hermeliner, eller liten rex.

Hur som helst så kan en blandning inte vara renrasig. MEN det är säkert jättefina kaniner, och jag hoppas verkligen att du hittar nya fina hem åt dem!

xXfredrikXx
0

menade blandning av liten rex och stor rex, ingen hermelinrex inblandad. jag har fått höra av en gård att de kallades för mini rex, kanske hade fel om det. Men de ligger iaf  i medel storleken mellan mamman och pappan

fallon
0

Jag bor 2 mil sv om Södertälje och kommer ha kullar med stor rex under våren/sommaren. Första kullen väntas om en vecka:-) Mamman har 93 p och är rysstecknad brunzobel och pappan har 94,5 poäng och är zobelsiames brun. Välkommen att komma och titta!

Lina Strindlund
0

Kontakta Annika Branderud:

a.branderud@gmail.com

Jag har inte träffat henne eller hennes djur, men hon verkar engagerad och kunnig när det gäller kaniner. :) Hade tänkt köpa en rex av henne, men det blev ingen kanin då. Vet ej om hon har ungar nu, men skicka ett Epost-meddelande vettja. 😎

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Lina Strindlund
0

Förresten, vilka uppfödare har du hittat NORRUT? Jag bor i umeå (mellan skellefteå och örnsköldsvik ligger det) Och skulle gärna vilja ha kontakt med en uppfödare av STOR REX häromkring!

// Lina

Tramsa
0

http://www.mellis.n.nu/

Min vän som jag rekommenderar.

Lina Strindlund
0

tack, men enköping är närmare sthlm än umeå! :) Men tack ändå, transport av kaniner är ju inte så svårt.

MVH /Lina

Suskiv
0

Jag kommer om ca 3 veckor få en kull med standardrex. Med och utan stamtavla. Bor i Eskilstuna så det är ju inte så långt från sthlm.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Branderud
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lina: Vad gullig du är som tipsade om mig! :)

Jag har precis sålt en jättefin svart manteltecknad rexhane från min senaste kull så nu har jag ingen till salu för tillfället.

Dock funderar jag på att ta en kull till sommaren på min viltblå rexhona. Hon är renrasig men inte utställd eftersom hon är feltecknad (feltecknad holländarteckning).

Jag har inte bestämt hane ännu men om du är intresserad kan jag höra av mig när / om hane är bestämd.

Jag bor i Täby, ca 2 mil norr om Stockholm.

Jag bifogar en bild på honan som ev. kommer att paras.

Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)

Branderud
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild på Fibbla.

Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)

Gizzma
0

Tack så mycket för alla tipsen! Har tittat på hemsidor och hört av mig till rexuppfödare och tittar runt fortfarande men har hittat ett par som har kullar på g. Ville iallafall tacka för tipsen! :)

/GizzmaFörlägen

BlommaEverything has its beauty, it's up to you to see it!Blomma