Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 2511 ggr
meerschweinchen
0

Klotterplank #12

Nytt klotterplank! :)

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

Tycker helgen går för fort suck.
Sitter och tittar på djurakuten, de avsnitten som gick i veckan, missa det hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

meerschweinchen
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Håller med!

Haha visst har man galna katter? Eller ja det är Wilmer som är galen ;)

http://sabinefoto.bloggplatsen.se/2013/03/23/9633306-galen-katt/

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

#2 Haha vilka godingar! Och man ser riktigt på svansarna att det är "fuffens" på gång hihi:D

Här är min ena kisse hehe :D Busig igår ;)

meerschweinchen
0

#3 Haha ja! Vilken sötnos, det var så sött det han gjorde med tassarna i början :D

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

#4 Hehe tack!
Ja han är lustigheter för sig ibland ;) Jag satt och gjorde skolarbete igår kväll när han började så när jag skulle klappa han haha :D
Dumsnäll är denna katten :)

meerschweinchen
0

Haha gullig ;) Gillar katter de ska alltid vara speciella på något sätt ;)

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

#6 Ja dem är ju det :D
Vi har en honkatt med, som fyller 15 år i år, haft henne i lite mer än 2 år. Så sedan hon var 12 år hehe Och hon är riktigt envis! Men bara kul med personligheter på dem :D

meerschweinchen
0

#7 Vilken gamtant! Äldsta katten vi har är 8, sedan har vi två som blir 3 och en som blir 2. Och allihopa är mer eller mindre knäppa ;)

På filmen är det den äldsta Tyson(svartvita) och Wilmer den yngsta kan jag ju tillägga

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

#8 Ja hehe ägaren dog hastigt, så vi bestämde oss för att testa om hon fungerade med våran katt (hon är som hon är haha) men har fungerat bra så hon fick stanna :D
Ok Ja min röda hane (han på filmen) fyller 4 år nu i april/maj, tiden går fort xD

meerschweinchen
0

#9 Okej tur att de fungerarde ihop :D

Okej, håller verkligen med, det kändes som nyss jag fick reda på att jag fick spara Tyson!

Mvh Sabine

Fridaaaa
1

#10 Ja, och jag tror att det är tack vare att min gosse är så dumsnäll hehe :)

Haha ja tiden rinner iväg :) Fick Findus av min sambo när han var 14 veckor gammal, och nu är han snart 4 år… :)

meerschweinchen
0

#11 Haha dumsnäll, lät gulligt:D

Känner mig duktigt lagade pizza åt mig själv, brorsan och mammas kille idag :D (Är inte så förtjust i att laga mat eller baka) Gör det bara när mamma säger åt mig eller när jag verkligen tvingar mig själv…..

Mvh Sabine

Fridaaaa
1

#12 Haha är ju så 😉 Supersnäll katt. Veterinären sa det när han skulle kastreras "alla katter som kommer hit borde vara så här" haha

Åh gott med hemmagjord pizza! :D

meerschweinchen
0

Hunden jag skrev om i klotterplanket #11, de som skulle hämta hunden kom aldrig och hörde inte av sig heller! Men min kompis och hennes familj var idag och tittade på Smulan som hon heter och de bestämde sig att ta henne. Är så glad att de tog henne för vet att hon kommer få det bra hos dem! :D

Mvh Sabine

-Greta
0

Åh så gott med pizza…
Jag är jättehungrig, men det är så tråkigt att äta nu… Dunderförkyld och har varken smak eller luktsinne längre. Känns bara obehagligt att äta >_<

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

meerschweinchen
0

#15 Åå inte roligt att vara sjuk, krya på dig!

Mvh Sabine

MuffinsTroll
1

Här är en liten video jag filmade förut när jag hoppade med Aero & Anton första gången iår. 
Aero hoppade jag lite med i höstas men inte mycket alls och har inte hoppat med Anton innan, så jag är rätt så nöjd med resultatet! :)
Aero är renrasig Rex och Anton är blandras (Mamman är Rex, pappan hermelin / löven blandras)

meerschweinchen
1

#17 Så duktiga de är! Nu bli ju jag sugen på att testa att hoppträna Alice :)

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#18 Tack så mycket! :) Ja det vore spännande att se Alice hoppa! Hade gärna hoppat med min fina dalmis idag men hon har ju en stor mage full av ungar just nu så det går inte så bra tror jag hon orkar ju knappast gå! 😉

meerschweinchen
0

#19 Haha jo det hade nog inte gått så bra, när man har bebismage måste man få ta det lugnt ;)

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#20 Jo men precis..! Hon är så go nu asså, finns det något härligare än en stor bebismage?!

meerschweinchen
0

#21 Nä tror nog det itne gör det! Du måste lägga upp bilder på bebisarna när de kommit, håller på att bli så bebis sugen så det inte är sant ;) Det är ju så mysigt…… 

http://kaninlivets.bloggplatsen.se/2013/03/24/9638291-alice-bebisarna/

Blir ju inte bättre av titta på gammla bilder och filmer…..

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#22 Åh vad söta nu längtar jag ännu mera!! Dem skall komma om exakt en vecka.. ehe.. ehehehhe.. Har tre honor som väntar kull i April och en som jag skall para i Maj.. åh asså kommer bli tokig! Så mycket bebbar!
Tycker du borde ta en ny kull på Alice när du har tid, för ungarna blev riktigt söta :D

meerschweinchen
0

#23 Såå spännade! Haha det kommer krylla av bebisar hos dig ;)

Ja det vill jag verkligen, men har funderat på en sak (har för mig att jag frågat någon förut men minns inte vart det var….) om man haft ungar på en hona en gång, hur länge kan man vänta med att ta nästa kull. Går det bra att ta en kull till efter typ två år?

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#24 Ohja, och alla är ju olika färger också! ;D

Asså.. ingen aning men tror dem sa en hona behöver en till två kullar per år för att må bra osv. Så jag skulle inte vänta två år :/

meerschweinchen
0

#26 Roligt :D

Nä förstod nästan det….. Får se om det blir fler kullar på Alice då, ville egntligen ta en kull nu till våren/ början av sommaren, men pappa vill inte. Och sedan är det så svårt att få tag i en bra hane, skulle ju vilja ha en svart hane till henne, men finns typ ingen med det här uppe i Sverige.

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#26 Håller tummarna! Skall själv para dalmisen (som nu är parad med en vit rö) med en viltgul mantel som bär på dalmatin så att vi kanske får lite dalmisar att ställa ut i framtiden :)
Detta med färger och avel är så spännande.. hehe 😃

meerschweinchen
0

Åå älskar dalmatiner :) Håller med det är så spännande. I framtiden vill jag försöka avla fram bra havanna dalmatiner :D Skulle vara så roligt!

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#28, Åh ja Havannadalmatiner omg vad fina dem är!! :D Jag vill ha en tricolor.. 😇

meerschweinchen
0

#29 Ja att de är! :D Tricolor är något man skulle kunna tänka sig också ;) Haha de finns så otroligt många vackra färger och om jag får säga, så tycker jag att alla färger blir mycket finare på rexar!

Mvh Sabine

MuffinsTroll
1

#30 Håller helt o hållet med dig där vännen! 😉
Speciellt viltgula blir härliga! Iallafall den starka sorten :3

Fridaaaa
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ella <3

Chieko
1

Blir ju sugen på att hoppa Trollet igen nu. Vi har planer på att åka på hoppläger hos min kompis någon gång i alla fall ;)

/Karin

MuffinsTroll
0

#33 Låter bra, han kan nog bli riktigt bra!  😃

flocken
0

solen skiner & är riktigt super väder. Ska strax ut igen med barn & hund. Men mitt i allt vaknade jag 4 inatt & kunde inte somna om pga den idiotiska värken. Inte ens morfin hjälper just nu. Sen att jag varit vaken säkert 2 timmar till under natten gör inte saken bättre. Men ska gå en långis & stanna hos svärmor & äta mat. Varför kan det inte finnas något botemedel mot fibromyalgi & bechterews… suck..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
0

Superhärligt väder! 😃

-Greta
0

Påsklov! 😃

/Greta

Fridaaaa
1

Ella ❤️

Chieko
1

#34 Haha, vi får väl se! Har tesat inne: det fattar han inte alls. Sen tävlade vi, och et såg ut att kunna gå. Tills han skulle in på bedömning mitt i allt! Det slutade med att tiden tod slut innan vi ens var halvvägs ;)

Glad påsk på er allihopa! Jag sticker till Sälen (blir hämtad om ett par minuter). Trollet bor hos mamma och pappa så han kommer få både grenar, grönsaker och utevistelse varje dag!🍸

/Karin

MuffinsTroll
1

#39 Övning ger färdighet :D

Teddytassen's Lex är bara för underbar med hans 'halvt nere' öron.. ❤️

Fridaaaa
0

#40 Åh vad söt! 😃

flocken
1

Glad påsk alla. här har det varit sköna dagar. Är bara ute & går & går & går. Men så är man trött på kvällarna oxå,

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
1

lilla Axel i bus tagen. Precis innan skrämde han 2 stora råddjur. Han märkte det efter några minuter. Hund helt utan jakt instinkt.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#43 Godingen hehe

meerschweinchen
0

Glad påsk på er alla, både på er tvåbenta och fyrbenta! :D

Kommer dra till stugan i helgen, vill åka nu :D

Mvh Sabine

AkaiTsuki
2

Men.. bajs xD Jag har ju totalt missat ny tråd :C Ingen säger till mig va! 

Näe men Glad påsk! :D 

//Joanna

meerschweinchen
0

#46 Haha det är inte lätt ibland ;)

Vilken gullig bild, han är ju bara för söt:D

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

#47 Hehe tack :D Synd bara man inte hade bättre kamera 😃

//Joanna

Fridaaaa
0

#48 Vad använder du för kamera? :)
jag tycker att det är inget fel på bilden med den kameran? :)

AkaiTsuki
0

#49 Inte så bra i fotovärlden, vill ha skarpare och ljusare bilder, vill ha mer makro liksom, att den tar kort fortare, jätteseg på att ta kort. Börjar bli ännu segare nu när den är så gammal den är över 5 år nu och har stått ut med mycket xD  Den finns inte på prisjakten eller någonstans så jag kan visa 

Bilderna är helt okej så men det finns så mycket bättre🤤

//Joanna

Fridaaaa
0

#50 Beror ju på vad man föredrar i fotovärlden ;) hehe
Jag tycker den bilden duger mycket väl hehe :D 
Aha ok ja de blir ju lätt sega efter 5 år så ;)

xD

Ja det finns det, jag har en Nikon D3100 num fick av min sambo, duger bra till mig hehe vill ha annat objektiv sen när jag har råd :D

-Greta
1

Parat om min hona idag då hon var superbrunstig (alltså knappast dräktig sen förra gången) och den här gången släppte hon då till ordentligt 😃 Så nu hoppas vi på smått om en månad!

/Greta

AkaiTsuki
0

#51 Kan inte ens sätta på ett objektiv på min kamera xD Tror jag inte iallafall, ser inte heller ut som det :) Men orkar inte önska mig efter en ny kamera, den fungerar ju :)

//Joanna

Fridaaaa
0

#53 Haha okej 😉 Ja så länge det fungerar bra så 🙂 Jag har en vanlig kompakt med, fungerar bra men jag vill utvecklas och velat ha systemkamera i många år så 🙂

meerschweinchen
0

Haha har fotat självprotätt, tyck ju inte om att vara med på bild men om man vill fota och inte har nån att fota så får man bara lov….. Men blev faktiskt rätt så nöjd med några :)

Mvh Sabine

Fridaaaa
1

😃

meerschweinchen
0

#56 Haha åå älskar tungbilder ;)

Mvh Sabine

[Rabbitte]
2

Lilla Ellie bara växer och växer och blir sötare och sötare🙂

meerschweinchen
0

Igår klev jag upp vid elva sedan var jag vaken till 5 på morgonen nästa dag (hade vaarit på filmnatt) sedan sov jag bara knappt 5 timmar, så ni kan ju gissa om jag är trött…..

Mvh Sabine

flocken
0

#59 LÅter som en rätt normal natt :) sover kanske 1 timme åt gången sen är jag uppe för det gör ont i kroppen. Lill sonen vaknar 2 gr/natt & äter. Sen  tar vi morgon mellan 05-05,30. Jag ligger nog vaken 1-4 timmar/natt

…………………………………..

Fridaaaa
0

MuffinsTroll
0

Precis fått 8 friska jämnstora bebisar här hemma! Ser ut som tre svarta och 5 - 6 dalmatiner. Dalmatinerna har inte den bästa teckningen men med tanke på att det var en tjuvparning och det är hennes första kull så är jag extremt nöjd. Nu får ni njuta av en massa rex-bebbar! 😍

meerschweinchen
0

#60 Skulle inte klara av det, jag tyck det var nog jobbigt att inte sova så mycket en natt……

#61 Haha ojdå, förstår hur du kände dig. Som tur har inte Alice lyckats rymma än men hennes son har gjort det. Första gången han gjorde det fick ja panik men efter första gången upptäckte vi att han var lätt fångad ;)

#62 Grattis!!!! Åå dalmatin bebisar:D Vill också ha ;)

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

#63 Önskar att Ella vore lättfångad hehe.
Hon har mycket egen vilja 😉

MuffinsTroll
0

#63 Förstår det! Filmade förlossningen, gud vad coolt det var att se :) Dem är så söta!!

Fridaaaa
1

Kom på det nu, Ella fyllde 1 år nu i mars! 🙂

meerschweinchen
1

#65 Så coolt att du fick vara med och se förlossningen! Hoppas jag också får vara med om det nångång……

#66 Grattis till fina Ella i efterskott!

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#67 Jag har en video på min kaninfacebook som jag filmade! :)
Det var verkligen roligt att se henne hur hon gjorde, lite små äckligt men det fick gå! Jag blir ju svimfärdig av blod tyvärr.. haha 😇

Fridaaaa
1

#67 Hon tackar! 🙂

AkaiTsuki
0

Studerar järnet inför jägarprovet om en månad :3 Hoppas det går bra.. dyrt att göra om det flera gånger ju

//Joanna

MuffinsTroll
1

De växer så det knakar!! Har nu startat en ''bilddagbok'' var jag kommer ladda upp nya dagar varje dag så att alla kan hänga med och se hur de växer på hemsidan. 
www.dahliasrexar.weebly.com de finns under C-Kullen's Dagbok! 😃

Chieko
1

Jag träffade 4 kaninungar igår, en vecka gamla. Helt gudomligt söta! Det är min kompis som startat med gotlandskaniner att sälja och använda till mat och skinn. Ska tillbaka flera gånger i sommar och supermysa ;)

/Karin

-Greta
0

Blir ju bebissjuk av se/läsa att ni har/träffar bebisar!! 😛
Udela parades för åtta dagar sen och om inte det blir nåt där paras inte nästa förrän i slutet av maj… länge kvar vilket som!

/Greta

meerschweinchen
0

#72 Myyysigt! :)

#73 Det är du inte ensam om ;)

Var och tittade på "skoterrace" idag, faktiskt roligt att titta fast det blev ju lite kallt.

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#73 åh vad spännande, du måste ladda upp en massa när de kommit! 😃

MuffinsTroll
0

åh vad synd att ålar inte är godkända.. usch vad sött det är när dem har det!
nästan snyggare än de som inte har det.. tycker jag hihi 😊
bebisarna växer helt otroligt, och visst ser de tjocka ut? tror mamman tar bra hand om de.
hade tänk fota alla ungarna en o en idag, MEN när jag fotade denna blev mamma orolig och började pipa och stängde igen boet, så jag la tillbaka ungen och tänkte äsch, får hålla mig ett tag till. hon är en riktigt duktig mamma, speciellt med tanke på att det är hennes första kull!

meerschweinchen
0

#76 Det borde vara förbjudet att lägga ut bilder på bebisar. Vill ha, vill ha, vill ha!;) Hur många ungar var det var? :)

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#77 Räknade ungarna, 3 svarta & 5 dalmisar! Bara en verkar ha 'godkänd' teckning dock. Blir troligtvis att behålla den om det är en hona. hihi! 
Slänger upp en bild på den, den råkar även vara den 'tjockaste' 😊
(bilden är tagen förrigår, alltså är den lite ''äldre''. den har päls nu, och fläckarna längst ner verkar få en liten vit rand emellan! för tidigt att se 100% dock..)
Är det en hona så blir namnet Cassiopeia. åh är så kär! kaninungar är det bästa som finns!

meerschweinchen
0

#78 Hoppas det blir en hona då! Vilken rund liten mage :)

Mvh Sabine

MuffinsTroll
1

#79 hoppas jag med, för vore kul att spara ur första kullen och har verkligen inte plats med mer hanar.. 
ohja den magen… tror 'hens' mamma matar på bra 😉

AkaiTsuki
1

Har haft en låt på huvudet för länge "Känn ingeeen soorg för mig Götebooorg"

//Joanna

meerschweinchen
0

Haha blev nyss inlåst i allrummet i elevhemmet, vi höll inte på att komma ut. Haha och de som tog bort låset för att dörren ej skulle låsa sig, hur tänkte de egentligen? 😉

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

Kollade runt i boet idag (efter en upptäckt imorse! två av ungarna hade kravlat ut ur boet och gjort ett eget bo utanför var mamman även hade lagt päls över de. La dock tillbaka ungarna i det 'stora boet'.) Räknade ungarna precis igen och det är 9 ungar, 6 Dalmisar och 3 Svarta. 8 är lika stora och fina o runda, men en liten dalmis har blivit väldigt smal och liten. Han är dock lika pigg som de andra och verkar inte vara hungrig heller (när mamman stod bredvid honom kröp han hellre in i boet och sov igen). 
Min fråga till er är; har ni några tips? borde jag låta det vara och hålla tummarna att lillen äter upp sig? skall imon åka till en veterinär och kolla om de har ''mjölkersättning'' men tänkte höra om ni har lite fiffiga tips o trix som jag kan testa! :)

Chieko
0

#81 Det är väl ingen fara att ha den på hjärnan. Gladare låt finns ju inte. I alla fall inte för mig, texten är ju inte superhappy egentligen ;)

#83 Som jag skrev i din andra tråd kan du testa att lägga mamman på rygg/hålla henne stilla och se om ungen vill dia. Annars skulle jag nog bara låta den vara. 9 ungar är mycket men min hona klarade 10 till vuxen ålder utan problem!

/Karin

MuffinsTroll
0

#84 Tack för tipset Karin, men det var inte min tråd du skrev i ;) 
Skall testa det imorgon om den inte blivit större. Kollade och tyckte även att en svart är lite smalare än de andra, men som du säger det är ju mycket för henne så jag vill inte stressa henne heller. 😕

AkaiTsuki
2

Min sötis ❤️

//Joanna

Chieko
0

#85 Nej jag upptäckte just det ;) Inte lätt att hålla ordning på alla kaninungar! Haha. 

Klippte håret igår. Mycket! Jag är inte helt övertygad om att jag är lycklig… Jag har haft långt hår sen lågstadiet ungefär. Det är ju ett par år sen när man är 23. Och nu bara nuddar det axlarna. Min sambo är inte glad, han var väldigt tydlig med att han gillade mitt långa hår… Jaja. Ska slinga det en sväng, det blev mörkt när man klippte bort alla sol-slingor! Så kanske det känns bättre sen.

/Karin

MuffinsTroll
0

Kollade till alla kaninungarna idag och alla 9 lever och har nu blivit lika stora igen! 
Duktig mammakanin jag har. 🙂

Chieko
1

#88 Härligt! Vi vill ha kort snart!

Haha, jag är ju för bra. När jag skrev igår fick jag räkna för att komma fram till hur gammal jag är. Och imorse kom jag på att jag räknat fel xD Jag har alltid undrat över folk som säger att de inte minns hur gamla de är, nu förstår jag! 24 år gammal är man om man är född i februari 1989…

/Karin

MuffinsTroll
0

Vad tycker ni?
Borde vi behålla denna och ställa ut i utställningen? Tycker ni teckningen ser bra ut för det?
Vill veta så många åsikter som möjligt då jag är rätt så ny på dalmatiner! :)

MuffinsTroll
0

Laddar upp en bild på ungen som var smal innan med en ''före-efter'' bild. 
Gud vilken duktig mamma Kahi har varit! Riktigt stolt ju! 😃

AkaiTsuki
0

#91 Awwie! Jag vill också ha kaninungar…😃  Är glad att det går bra för dem 😃

//Joanna

AkaiTsuki
0

#90 Såg inte frågan, den kan gå bra men vissa domare är petiga med att prickar är för nära varandra eller sjunker ihop med varandra osv Men jag tycker att du ska behålla för att det ser ju inte ut att vara för mycket prickar heller 😉

//Joanna

AkaiTsuki
0

Vilket pellets kör ni? 

//Joanna

flocken
0

#94 Ger mina hel havre. Funkar kanon. De älskar det & är jättef ina

…………………………………..

Fridaaaa
0

#94 Just nu får mina cuni nature tror jag den heter.

AkaiTsuki
0

Alltså köpte den där cuni pro, han går dåligt på den jämfört med stampe + han tycker inte om den.  Han är fortfarande dålig i hullet. Har gett över 1dl om dagen och han lägger inte på sig någonting. 

Det som jag skulle vilja göra är att köpa typ de som finns i storpack fast i småpack.

#95 Köper du sådant 20kg pack från granngården då?

//Joanna

Chieko
0

#94 Trollet får ingen pellets längre, han höll på att få hakpåse av bara några matskedar Stampe. Får se hur jag gör nu dock, fick köpa hö i djuraffär och det är nog inte lika näringsrikt som det vi hade förut.

/Karin

AkaiTsuki
0

#98 Akkio har verkligen ingen hakpåse..

Eftersom han inte ska ställas ut någonsin tycker jag att ifall han kan få upp hullet spelar ingen roll ifall han får en hakpåse på köpet

//Joanna

Chieko
0

#99 Fast hakpåse betyder ju att det ligger fett inne i kroppen också och det är det jag vill undvika. Men självklart ska inte kaninen vara mager för det! Trollet är superfin över ryggen så då valde jag att dra ner på pellets. Han får massa annat gott eftersom han bor så nära skärbrädan, kylskåpet och skafferiet ;)

/Karin

meerschweinchen
0

Funderar och funderar, vill ju ha en kull på Alice och om jag ska ha det måste jag ju ta en nu innan det har gått för länge sedan hon fick sin senaste kull. Problemet är bara det att jag hittar ingen svart hane är runt omkrig. Så nu till min fråga, tycker ni att jag ska ta en kull ändå? Fastän jag inte får de färger jag tänkt mig. Om jag para med nån annan hane än vad jag tänkt mig kan jag ju fortsätta leta en svart hane och para henne igen nån annan gång. Om jag parar henne med en annan hane nu så kommer det bli Bosse, samma hane som jag parade med Alice sist. Tycker att det blev så härliga ungar då.

Mvh Sabine

Chieko
0

#101 Ja du. Det får du nog avgöra själv. Jag visste inte att det fanns en minstatid mellan kullar, är du säker på det? Om du vill ha en kull till på Alice är det kanske lika bra att ta en med Bosse, annars kommer det ju fler trevliga kaniner :)

/Karin

meerschweinchen
0

#102 Jag är inte helt säker, frågade det nån gång, tro att den som svarade sa att det mår bäst av det. Men det kanske inte är så, i sånna fall kan jag ju vänta längre och forstsätta leta. Får se hur jag gör, men det skulle vara så roligt att ha bebisar igen annars får jag väll bosätta mig hos min kompis som ska rexbebisar ;)

Mvh Sabine

flocken
0

#97 ja jag köper säck vis med havre på granngården. har 4 kaniner & 14 marsvin. SÅ det går åt. Havre håller sig i "en halv evighet". Billigt oxå. Sen är jag väldigt noga med att ge djuren mkt fint hö. Köper ekologiskt av en lokal bonde. Är även kontrollerat. NU under den varmare perioden minskar jag havren. De får hö i mängder

…………………………………..

AkaiTsuki
0

#104 Jo, jag ger också ekologiskt hö som skolan odlat och det är väldigt bra. Han äter ju hö så det knakar jämfört med mina förra kaniner som åt max en höhäck om dagen, Akkio äter minst en höhäck om dagen.

Fast vad är bra hövärden för kaniner egentligen?

Menar du att havre inte direkt blir gammalt om det inte blivit dåligt tack vare damm, smuts, fukt osv?

//Joanna

flocken
0

#105. Självklart måste man skydda det i en bra miljö. Som med allt. Har mitt i en stor tät bunke inne. Hade förr torrfoder till hund i den.

…………………………………..

Fridaaaa
1

Jag & Ella ❤️

Min envisa dam hehe 😛

MuffinsTroll
1

jag är helkär i teckningen på näsan på denna skrutten… 😍

meerschweinchen
0

#108 Håller med dig men föredrar dalmatiner med en prick på sidan av nosen som Alice har ;) Har du någon sån bland dina dalmatiner? (hehe lite nyfiken, jag vet)

Mvh Sabine

MuffinsTroll
0

#109 med bara en prick eller en på varje sida? har ingen med bara EN prick ^w^
Men min Cassiopeia (den med de få prickarna) har en på varje :)

meerschweinchen
0

#110 Med bara en prick ;)

Mvh Sabine

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.