Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketteravelungar
Läst 1308 ggr
[Ilja.live@hotmail.com]
0

Intresse koll

2 januari parades mina två rexar! Så jag ville kolla om nån kommer va intresserad av en renrasig rex! Fakta om föräldrar: Mamma: dalmatiner Svart 93p (fällning) Har bara dalmatiner svart bakom Pappa: Viltgul 94.5 (fällning) Har bara viltgul bakom Ungarna säljs märkta med stamtavla:)

Suskiv
0

Vart finns du? Kan inte hitta informationen på din hemsida.

En utställningsbar dalmatinhona kan vara av intresse.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Ilja.live@hotmail.com]
0

Örebro Län! :D

Suskiv
0

Det är ju relativt nära iaf :-)

[Ilja.live@hotmail.com]
0

Vart finns du? Hemsida?

Suskiv
0

Eskilstuna. Hemsidan är inte uppe, fick cola i datorn så jag måste lämna in den och se om hemsidan mm går att rädda.

[Ilja.live@hotmail.com]
0

Putt 14 dagar kvar :)

[Ilja.live@hotmail.com]
0

Putt! Ungarna sparkar på och dom kommer på lördag! :D

[Ilja.live@hotmail.com]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blivande föräldrar :)

[Ilja.live@hotmail.com]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappan

dermot
1

Vill bara påpeka att det bara kommer bli viltgrå/dåligt färgade castorungar i brokat/dalmatinertecknat i den kuillen, eftersom föräldrarna annars är renavlade i respektive färger. Varför jag säger det är att det varit diskussion om castor är godkänt i dalmatiner eller inte och att en viltgrå Rex inte "går" att ställa eftersom vissa domare anser att viltgrå och castor är samma färg och därmed bedömmer de lika. = avdrag på en viltgrå. :-)

Lycka till med bebisarna! Föräldrarna är jättefina.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Ilja.live@hotmail.com]
0

#10 Fast man kan ju aldrig veta 100% vad det blir ;-)

dermot
0

#10 Jupp genetik ser du ;-) men hur många som blir godkänt dalmatinertecknade är mycket svårare dock. Men viltgrå är det enda du kommer få ut av den parningen. :-)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Suskiv
0

#12 Faktiskt inte helt säkert. Även renavlade kan bära på lite märkliga saker.

Jag fick ju både enfärjat och rysstecknat efter min renavlade viltgrå.

Kombinationen blått och viltgrått borde ha gett bara viltgrå ungar men jag fick en viltgrå, fyra svarta och en viltryss.

dermot
3

#13 Alltså är kaninen inte renavlad. Då bär den på enfärgat.

Jag utgick nu från vad TS skrev. Men visst, har kaninen andra färger bakåt så är det klart att det kan dyka upp annat. :)

// Anka

Suskiv
0

#14 Enligt stamtavlan så var kaninen reavlad. Fanns bara viltgrått i stamtavlan.

[Ilja.live@hotmail.com]
0

Nova har gått tom :( Så det blev tyvärr inga ungar!

Nilla_rex
1

Jättefin hona, du borde skaffa en fin hane till henne med mål att göra dalmatiner istället. :)

Blunderbuss kaniner - Liten uppfödning av stor Rex

2012 07 26 - Har nyfödda ungar och väntar ytterligare en kull