Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 1355 ggr
whiteangel2
0

Rexkanin sökes!

Jag söker efter uppfödare i Kalmarområdet. Helst av rexkaniner med slät jämn päls.

Marre

flocken
0

söker du vanlig rex eller dvv rex?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

whiteangel2
0

Vanlig rex antar jag, är nybörjare när det gäller raser

Marre

flocken
1

Vanlig rex är mkt större. Dvv rex är en dvärgvädur med rex päls. Jag har både vanlig rex & dvv. Det är ont om uppfödare på vanlig rex här i kalmar. Bor i mönsterås. Har fått köpa mina från stockholm & uppåt. Dvv rex finns det flera som även har till salu nu. Om du är osäker på vad du önskar får du gärna hälsa på mina. tyvärr är inte min rex super social.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

whiteangel2
0

Jag vill ha vanlig, annars vet jag att det finns uppfödare både i Nybro och på Öland men då är det dvv med rexpäls. Jag tycker dock att vanliga är finast.

Marre

flocken
0

Då kan det vara svårt. Men kommer annonser då & då med vanlig rex.

…………………………………..

fallon
1

Hej, jag kommer att ha ett gäng i vackra färger. Jag har tre till salu nu, en blå zobelsiames, en blå zobel och en brun zobel. En fin kull föddes i lördags också och där går det ju då inte att se färger ännu. Men borde bli zobel, zobelsiames och kanske någon rysstecknad. Den första kullen är tre veckor nu. Vi bor i Mölnbo, men åker ibland till Växjö.

whiteangel2
0

# 3 Vore trevligt att komma och se kaninerna, har aldrig sett rexkaniner annat än på foto tyvärr. Har du dina kaniner inne eller ute?

# 5 Jag kollar annonser på blocket och på en lokal sida regelbundet men finns knappt några rexkaniner alls tillsalu och dom som finns är för långt bort. Men jag får fortsätta att leta.

#6 Intressant, växjö tar ju bara ca en timme med tåg så det vore inte omöjligt. Jag måste dock vänta ett tag till då jag ej har köpt bur och annat ännu. Jag tänkte börja med att försöka hitta intressanta kontakter.

Marre

MuffinsTroll
0

Jag bor i västra götaland som ligger en bit ifrån iof, men jag har en massa olika färger just nu. viltgul, viltgulmantel-brokade, svart, dalmatin, vit rödögd och sen har även jag zobel o siames kull på gång. 
mina är flyttklara i början av Juli så det är ju ett tag tills dess, alla mina kaniner är väldigt sociala och trevliga. 
Men med tåget kan man även ta sig till mig så ville bara säga att även jag finns! 🙂

flocken
1

Har mina ute. har marsvinen inne ;) Min rex Mini är ovanligt stor för att vara hona, ca 4,2kg.  Hon & hennes kompis har en stor hemmabyggd bur.

Jag är hemma föräldraledig om du har vägarna förbi någongång

…………………………………..

whiteangel2
0

#8 Var i Västergötland bor du?

Marre

MuffinsTroll
0

#10 Stenungsund bor jag i, lite utanför Göteborg. 🙂

whiteangel2
0

#11 Då försöker jag hitta fler kontakter på närmare avstånd men tack ändå.

Marre

whiteangel2
0

#9 Var i Mönsterås bor du? Bor du nära centralen så vi kan mötas där?

Marre

flocken
1

#13 ca 7 min från stationen. Jag går oftast.

…………………………………..