Alice har fått grannar! :D
Mvh Sabine
Regnat på förmiddagen men hoppas att solen kommer fram 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Sødt billede :-)
Hade både sovmorgon till 10 och slutade 1, härlig dag! :D
Mvh Sabine
#3 Helt underbar bild!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#7 Så roligt, grattis! :D
Mvh Sabine
Dahlia's Cassiopeia - Hona - Behålls.
Åh! Snacka om att jag exploderade av glädjestrålar innan. Försökte kolla könen hos kaninerna idag, lyckades se på denna extremt bra (var mest noga med denna också) och DET ÄR EN TJEJ!
Just nu är jag extremt nöjd med Kahi, hon har lyckats få fram en så fin tös i sin första kull. Tummen upp! 👍
Hon sitter så fint också.. 😍
Här hade Udela boat lite smått igår, börjar bli rundare så det känns lovande! Ute i god tid igen 😉Fortfarande typ 10 dagar kvar.
/Greta
Vilken vacker unge
Tänkte la det va lite tomt i uppdaterade inlägg 😎 Missat nytt klotter igen ~~
//Joanna
Uppdaterat C-kullens dagbok med massa fint!
Även lagt till D-kullens dagbok (Vit Rödögda) och E-kullen's dagbok (Viltgula & Viltgula mantlar!) 😊
kika gärna in på www.dahliasrexar.weebly.com !
#14 Hihi nya hjälpredan? 😉
#15 ja visst 😃Även att jag mer går bakom honom & plockar
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#16 Hihi din personliga "tränare"? 😉 "Neråt. böj. sträck" hihi
#17 är det därför han slänger så mkt saker på golvet 😂
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#18 Precis, han har en tanke med det 😉
#20 Haha, så beter sig Trollet också! Fast bara när vi är på gräsmattor, i skogen hoppar han in under något annat.
Någon som gillar att odla? Jag har startat en blogg om min odlingslott. Trollet lär synas där också, det finns fin plats för en liten hage!
/Karin
#21 Haha har inte riktigt vågat gå i skogen med tanke på alla svampar som finns där, Akkio äter allt som han tycker är gott och de försvinner på ett ögonblick man hinner inte blinka. Speciellt smörblommor..
//Joanna
#22 Nämen! Trollet har knappt tid att äta när han är ute, han provsmakar bara lite grann. Och det brukar inte vara någon fara, både han och min förra kanin provsmakade murgröna ^^ Idag var vi ute lite på gräsmattan och då smaskade han gräs, men det blåste så mycket att vi fick gå in ganska snabbt.
/Karin
#23 Akkio har tid när det inte finns något annat intressant eller när han inte får gå där han vill. Efter han varit på hugget har gräsmattan inga vitsippor kvar.. De som nyss växt och visar att det är vår nu🤪
Hände inget med honom även om jag vet att det inte särskild bra med vitsippor
Bild på Akkio i sin transportväska, kollade läget och fann i att han ändå inte kunde rymma även som väskan var öppen
//Joanna
en trött mamma & lill son här. Vi tillbringade hela fm på barn akuten.04,30 ringde jag 112 för Micke fick ingen luft. KOm fram till att han hade krupp. Fy vilken upplevelse. Ambulans & olika mediciner. så varit vaken sen 01 inatt. Men nu är han i gå stolen & går omkring. Lite rosslig & hostig. Men mkt bättre
…………………………………..
#26 Sicken sötnos! 😃
finns det något bättre än viltgula o viltgulmantlade/brokade kaninbebbar? Åh kan nästan inte hålla mig från att röra de! Men nu har jag lovat migsjälv att vänta tills de har öppnat ögonen.. åh vill räkna hur många det är! och den viltgula som ligger överst är precis min smak, mörkviltgul… snälla var en hona 😊
#27 Ja ho är en riktigt liten sötis! :D
#28 Men ja tro ja bli tokig på dig ;D Du får inte lägga ut söta bebisbilder! ;) Men håller med dig, de är ju bara för underbara. Små solar!
Mvh Sabine
Snart sommar här uppe i Norrbotten också! Får se om snön som är kvar hinner försvinna innan första maj 😉
/Greta
#30 Hoppas, hoppas att snön hinner försvinna innan maj börjar :D
#32 Länge sedan man såg Trollet här, han är så fin!
Mvh Sabine
Såg ni djurakuten igår på trean? Det var en viltgul rex med där :D
Mvh Sabine
#35 Ja jag såg det. Jättesöt!
Och hon verkade väldigt mån om sina kaniner med, kul att se 🙂
Åh nu vill jag se djurakuten för det, är inte så mycket för tv men hoppas det finns på tv3play 🙂
//Joanna
#37Djurakuten finns på tv3play ja, jag tittar alltid på det där hehe
Oj vad man kunde röra på honom utan som helst problem den rexen på djurakuten, haha Akkio skulle aldrig tillåta folk att ta i honom så där utan att de skulle kanske fått ett missnöjd hugg eller så skulle han göra som sist och försöka gömma sig i min jacka.. dessutom är han kittlig också 🤪
Men Puff är precis så hanterbar som min förra kanin var, alla kunde göra nästan vad som helst med honom, saknar det lite grann 🙂
Har försökt att få andra hantera honom men vissa är lite skraja att han ska nafsa dem tyvärr för att han vänder kroppen och "fejk" attackerar liksom när de gör "fel" (alltså när de inte gör exakt som jag gör)😕men det blir bara en hård putt med nosen oftast
//Joanna
#36 Ja det är så roligt när man ser personer som är det :)
#39 Haha Alice skulle aldrig heller kunna va som den där kaninen. Hon är ju inte direkt så lätthanterbar som Puff på djurakuten var :)
Mvh Sabine
#40 När jag såg på programmet kom jag på att jag aldrig berättade för veterinären när jag skulle kastrera Akkio hur han var.. Fast de lär de ha listat ut xD
//Joanna
Juste Frida, tycker det är riktigt bra av dig som ska ta hand om den där rexhanen som hon försökte sälja 😃
//Joanna
#42 Tack! Han är här hemma nu 🙂 Gör en tråd strax 😉
#34 Ville bara berätta för dig att Trollet blivit farbror! Hihi 😃
#44 Haha cool! Ska börja kalla honom farbror Trollet!
/Karin
Dag 29… Nu börjar man se att Udela nog är lite rundare ändå! Såg hur det rörde sig i magen idag också… aah, längtar tills på måndag (då jag är fast övertygad om att dom kommer födas) 😉
/Greta
#46 Så spännande! :D
Mvh Sabine
#48 Hur många är det i den kullen? Visst vare nån matel också?
Mvh Sabine
Aha :) De var då söta! Hehe många frågor ;) Men visst är deras mamma mörkt viltgul som du tror dom kommer bli? Tycker att hon är supper snygg deras mamma 😃
Mvh Sabine
#52 Mörkare än Trollet? Han är supersotad nu så snart går han väl som castor… Han skulle inte få många poäng på utställning nu!
/Karin
Fått tid till kastering av Dumle imorgon.
Lika bra att få det gjort :)
#53 Verkligen? Åh vad härligt! 🙂 (eller a, beror ju på vad man gillar! jag älskar ju mörkt viltgul OCH castor så för mig låter det underbart!) Ah iof sist jag såg Trollet var väl ett år sedan. Blir det inga fler utställningar för er nu då?
#55 Nä jag tror inte det. Han är kelkanin hela vägen nu :)
/Karin
#56 Precis som hans bror då haha, Aero är ju redan stamboksförd så han stannar hemma om det inte är så att jag skall tävla i hoppning. 🙂
#58 Åh vad mysigt, vilka gull(/d)pluttar 
Jag sitter inne och väntar för fullt på att Udela ska få sina bebisar… dag 31 idag. Inget hade hänt när jag kika till dom imorse och det enda som tillkommit i buren när jag kom hem från skolan var en djup grop. Allt pissigt spån och bajs var flyttat från pisshörnet till mitt i buren och så hade hon grävt en grop i det..? Hoppas bara att hon inte tänkt föda i den 😮 Hon har ju som ett halvfärdigt litet bo med päls på andra sidan buren…
Det är ingen tvekan om att hon är dräktig iaf om man ser på bilden 😉
/Greta
#61 Haha åh Udela! Hon är så underbar, om hon föder i den gropen… ja…. haha 🤔 Håller tummarna att de kommer snart då! 🙂
#62 Haha, jag städade bort den nyss 😇 Den var kall, tung och blöt. Blir säkert någon minusgrad inatt också så ne, hon får inte föda där!
/Greta
#57 Ja, jag funderar på att stambokföra Trollet också. Han har ju en fin 94 att göra det med. Fast eftersom han inte ska gå i avel är det nog ganska onödigt ;)
/Karin
#64 Aero fick en fin 93,5 och det nöjde vi oss med. För en gångs skull hittade vi en domare som gillade manteln, haha!
Tja om du inte skall avla kanske det är lite 'onödigt' men det är ju också kul och få det gjort! 🙂
Två bebisar kom det ur Udelas mage inatt/morse! Vart är resten liksom..? I förra kullen ploppa det ut åtta stycken. Snopet!
/Greta
#67 Oj bara två styckna!
#68 Hihi sötplutt!Smart ide', får fixa det till Alice när hon får börja komma ut sin utehage :)
Mvh Sabine
Idag har Trollet varit ute i 3,5 timmar! Vi åkte till mina föräldrar när det var så fint väder och var ute hela tiden. Superskönt, men jag tror att han är lite trött nu!
/Karin
Min lagning i tanden lossnade 🤔
//Joanna
Här var det minsann inte aktivt 😛
När jag stigit av bussen i fredags kom det fram två damer och undrade om det var en hare eller om det var en kanin jag hade med mig i väskan. Svarade och de gick iväg och jag såg en av dem triumpfiera över att hon antagligen hade rätt svar 😂
//Joanna
Uff uff skriver med mig själv här på detta klotter
Tog ut Akkio förut i skogen, hans reaktion på hela saken och hans sammanfattning var helt klar sen när vi va tillbaka på gräset typ och han såg helt apatisk ut "Jag kommer aldrig någonsin förlåta dig för att du tog ut mig dit, där var det jättefarligt!" sen.. såg han att vi va på den vanliga gräsmattan som vi brukar vara på och bara POFF "Yeeeey" och springer som en galning 😂
Här får ni en bild på en väldigt missnöjd Akkio
//Joanna
I dag har varit en bra dag. Fått rensat förrådet satt potatis och fotat kaniner.
Jag har börjat gå morgonpromenader med Emil, han är så pigg och rastlös nuförtiden.
Tillbaka vid datorn efter en hektisk & jobbig helg med bråkande 5åring & bankande på huset. GUbben & hans bror byter panel & fönster. Tog tilllsut flykt ut till flickorna & städade burar & hade de i hagarna. Även några marsvin fick komma ut.
Måste fixa Omega & Jennas bur. Den står i solen hela dagarna. Så gubben klurar på hur vi ska få skugga. Alltid något med djuren.
Har äntligen beställt en hundgrind till bilen för 1600kr+ frakt. Äntligen. Blir skönt att ha när det kryllar av hundar här hemma
…………………………………..
#75 Godingarna!
-------------
Har varit borta hela helgen.
Så inte haft mycket tid här hehe
#73 Haha söt Akkio!
Är helt slut på och kommer antagligen vara det de närmsta dagarna! Vi har pratik nu och i ettan får vi bara vara inannan för skolans område därför så har vi ett tillfälligt hunddagis här. Så det blir mycket att göra, man måste gå en längre sväng med alla hundar alltså 3-4 långsvängar beroende hur många hundar man sköter. Plus kortare promenader och träning osv….
Men roligt är det! Man får ju jobba med djur och så slipper man teori nu i typ 5 veckor framåt :D
Mvh Sabine
#73 Haha Trollet är tvärt om. Han älskar skogen och hatar gräsmattan. Beror nog på vad de är vana vid!
Idag är jag duktig, trots det underbara vädret! 5 maskiner tvätt snart klara, vattnat, städat hos Trollet och snart blir det diskning och matlagning. Jag som mest bara längtar ut i solen!
/Karin
Gått mellan 3-4 timmar…….. min fötter kännsnkan jag säga ;) Har även varit ute med Alice i sele ett bra, det tyckte hin var himmla roligt :D
Mvh Sabine
#77 Han tackar och bugar 🙂
#79 Haha jo det var första gången i skogen någonsin, trodde han skulle gilla det för det är så avskilt men det var läskigt
~
Hopptränade lite med Akkio idag 🙂 Han blev helt slut och la sig till och med mitt öppet på gräsmattan med massa "farliga/hotfulla" hundar omkring 😃
Fin bild jag fick på en av skolans getter 😎
//Joanna
#81 va duktigt gjort av Akkio! Hur många olika djur har ni på eran skola?
http://kaninlivets.bloggplatsen.se/ ta en titt på filmen på Alice, inte så lång menmen :)
Mvh Sabine
#82 Hmm rakt kopierat från skolans hemsida + kossor, getter, får, ankor och höns 🙂
DJUR SOM FINNS I DJURHUSET
Kaniner,Kackerlackor, Marsvin, Syrsor, Degus, Spindlar, Möss, Jättetusenfoting, Råttor, Mjölksnok, Gerbiler, Kungspyton, Chinchillor, Strumpebandssnok, Guldhamstrar, Leopardgecko, Sjusovare, Anolisödlor, Skrattduvor, Dabbagamer, Brevduvor, Akvariefiskar, Undulater, Saltvattensfiskar, Nymfparakiter, Salamander, Bourkesparakiter, Klockgrodor, Många finkarter ,Grekisk landsköldpadda, Grå Jako ,Rödörad vattensköldpadda ,Kanariefåglar,Iller
Vet dock inte om listan är uppdaterad
//Joanna
#83 Okej ungefär som här, kor, får och höner men vi har inte getter eller anker men anker ska skolan köpa in :) fast vi har ju grisar också både vanliga och mingisar och hästar.
De djur som finns i djurhuset är ungefär som de ni har. Förutom iller, jättetusenfoting, duvorna och grå jako. Vi kanske har lite andra orm, sköldpadde och ödle sorter. Sedan har vi också en afrikansk pygmeigelkott (tro jag det är), jordekorre och klippmarsvin.
Mvh Sabine
Juste vi har massa grisar också dem hade jag glömt, skolan föder upp ekologiska grisar xD
Hästar har vi inga alls 🙂
//Joanna
Så jag längtar tills Alice får ungar ;) Hoppas bara att hon inte går tom men det tror jag inte :)
Mvh Sabine
Bor i en byggarbetsplats. BYter fönster så inget står där det ska. Matsalsbordet på altanen, soffan mitt i rummet, datorn på köksbordet. Nåja, borde snart vara klart.
fredag idag. Händer hos er? Blir en lugn dag. Svärföräldrarna kommer ikväll så ska vi grilla.
…………………………………..
Här blir det lugn dag. Ska veckohandla.
Sedan får vi se vad som händer och sker 😃
Har storstädat min kompis rum med henne, gick riktigt bra 😃
//Joanna
Har varit i stan idag med pappa och brorsan :) Pappa köpte två par "vår/sommar" skor åt mig, snällt! :D Själv köpte jag en skrivbok.
Mvh Sabine
Jag har varit i skolan idag, fast det är ledig dag! Pluggade i matte/fysik-stugan ett par timmar, fortsatt pluggat hemma, städat rummet och handlat inför helgen (blir ensam hemma med tre småsyskon).
Nu ska jag mata djuren innan det blir att se Vampire Diaries!
/Greta
Trollet är helt galen varje gång jag kommer in till honom nu. Anldeningen? Han vill ha gräs eller gröna grenar! Han blir helt tokig när jag kommer med det ;)
Idag blir det lite städning (jag har redan varit på promenad) och sen ska jag på styrelsemöte. Ingår visst 2,5 timmars promenad i mötet också, får se hur fort jag somnar ikväll ;)
/Karin
Hejsan Det var hurtigt…hun ser rigtig fin ud…kan se at hun allerede hygger sig .-) godt I kom fint hjem..sødt navn :-) Hilsen Sus
#94 Så vacker! :D
Mvh Sabine
#94 men gud 😍
…………………………………..
Okej nu vill jag höra åsikter av kaninkunnigt folk. Aero är ju manteltecknad (brokad) och det är även hans dotter Eclipse. Aero fick alltid kommentaren ''för mycket vitt'' mm på utställningar (stamboksförd med 93,5 P), och nu undrar jag : vad tycker ni om Eclipse? Är hon en mantel som ser lovande ut? Hon har ju inte ens hälften så mycket vitt som han hade så jag funderar om hon ens kommer ha vitt när hon är stor i ansiktet.
Åsikter uppskattas! Försöker bestämma mig om jag skall behålla henne eller ej. 😃
#99 Du kan väl göra en egen tråd för henne? Med lite fler kort så man ser huvudet och andra sidan tydligare. Det jag ser ser bra ut om man jämför med hur det ska se ut. (http://www.kaninfarg.se/farg.mantel.htm)
/Karin
ont i hela kroppen. Man är nog galen om man går upp 02,24 för att åka på utställning 35mil bort. Blev härliga 70 mil igår. Premiär för min nya hona gurkan.
…………………………………..