Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 4566 ggr
LinneaJohaanson
0

Klotterplank #4

Skriv så.. skrivbordet(?) ryker!!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Chieko
0

Det är jag för seg för :P Skulle börjat 11 men fick reda på innan jag åkte att det var inställt så nu är det slapp. Målade naglarna röda men det blev så … rött! att jag måste hitta på något mer ^^

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

LinneaJohaanson
0

Suck.. Sitter och pluggar matte.. Går dåligt eftersom jag inte kommer ihåg något efter lov och resa. Men men, efter detta blir det jobbsök och kaninerna!

Chieko
0

Redan röstat!

Äter frukost i soffan, ska dra mig iväg till biblioteket en stund för att läsa kurslitteratur. Sen har vi drama efetr lunch, det ska bli kul! Och ikväll ska jag spela med en ny orkester, det ska också bli kul! En rolig dag helt enkelt, men jag kommer nog vara trött när den är slut!

/Karin

flocken
0

Rex ägaren har nu badat 7 marsvin inför utställningen imorgon. Pust. Bara städa i köket sen kaffe & vete längd. Sen packa väskan inför imorgon. Utställnings platta, handdukar, kam,balsamspray, tops, våtservetter, pengar, frukt, dricka samt ett gott humör.

jag som drömt att min Bertil försvann under dagen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

LinneaJohaanson
0

Åh utställning! Hur mysigt som helst! Jag vill också, fast kanin dock! :) Kom nyss från skolan där jag jobbat med min nya hemsida! Finns en liten smygbild på minneskortet blogg :) är så nöjd! Nu ska jag åka och kolla på fåglar och sen äta på restaurang! :)

Chieko
0

Var i skolan från 8:30-17:00 idag. Hem, slå i paket till pappa, göra mig iordning, mysa lite med Trollet och så restaurang för att fira pappsen. Han fick tre paket med flera saker in 2 av dem, han tyckte det var roligt :) Nu är jag heeeelt död, men orkar inte gå och lägga mig!

/Karin

LinneaJohaanson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gå med i vintertävlingen!!!

En liten sneakpeak på min nya hemsida som håller på att skapas!

Chieko
0

Klart jag ska tävla i vintertävlingen, men jag måste ju vänta in den perfekta bilden först! Vi hade ju till sist mars på oss att lämna bidrag ju ;)

/Karin

flocken
0

Fortsätter att vara klass 2 varning. Har snöat konstant i 1 dygn. jag som älskar snö & kyla bara njuter. Flickorna har inte fått komma ut i hagen idag för det har varit för mkt blåst. Men igår var de ute & imorgon hoppas ja de får komma ut. Om hagen syns då.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Chieko
0

Vi har fortfarande kvar snön som kom för två veckor sen, inte mer och inte (så mycket) mindre. Kallt är det dock, brrr! Så Trollet får inte gå ut nu, han skulle frysa direkt. Jag med! Har dock Mimmi (svärföräldrarnas hund) så promenader måste göras i alla fall… Ska ta med henne till stallet idag, tror hon gillade det och efter var hon dödstrött och sov resten av kvällen, skönt!

/Karin

flocken
0

Vi har fått minst 30-40 cm nu. Fortsätter snöa. Mysigt. Men flickornas rastgård & bort snöad

…………………………………..

Chieko
0

Haha ja om snön är packad är det inte mycket staket att hålla dem inne direkt!

/Karin

Chieko
0

*Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Karins födelsedag, hurra hurra hurra*

/Karin

flocken
0

Grattis dagen efter. födelsedag som mina två pärlor Fenix & Freya. Marsvin såklart. Föddes för tidigt & vägde 40 & 45 gram. Nappade upp dom.Igår 1 år

…………………………………..

Chieko
0

himla bra dag att fylla år på faktiskt! hade en underbar kväll ute med kompisarna. har idag enbart ont i knät och handen eftersom jag lyckades med bedriften att ramla ut ur bilen… ^^

/Karin

flocken
0

Äntligen tillbaka. Har varit utan hem tele & internet sen i Torsdags. Några snillen gjorde inbrott i Netto här bredvid oss. KLippte av alla fiber linor för tele & internet. Så varit kaos på VC & äldreboenden.

Idag kom vårat tillbaka.

…………………………………..

Chieko
0

Segt, vet inte hur jag skulle överleva ;) Jo, jag har ju telefonen också så där kan man ju kolla det viktigaste.

Just nu skriver jag hemtenta. Som ni märker går det sådär… =P Började bra men tappade bort inspirationen när det kom till jobbigare frågor!

/Karin

Chieko
0

Idag är det fettisdagen dvs dags för semla! Jag fick bullar av mamma så ska bara köpa vispgrädde (mandlar har jag hemma). I vår familj plockar vi ut brödet i mitten, blandar med riven mandel, socker, mjölk och lite vispad grädde. Sen tillbaka i semlan, en stor klick grädde och flossocker uppepå.

Hur gör ni? Äter ni semla alls? Bakar själv eller köper? Köper ni på samma ställe varje år?

/Karin

flocken
0

Dessa underbara semlor ja.. Sonen är laktos. Jag känslig mot nötter & mandel. Så här blir det inte mkt semlor precis..* ledsen*

…………………………………..

Chieko
0

Men… Gör utan nötter då. Det går ju att göra smörkräm (vet inte om det går att göra laktosfritt då…) eller med bara grädde. Med lite kardemumma i brödet blir det nog jättegott ändå!

/Karin

flocken
0

Men då är det ju inget gott. Det är ju röran med mandelmassa & grädde som är smaskens. Kokar tomtegröt ist. Haha. När det är +7 i skuggan, solen skiner & det är vår.

…………………………………..

Chieko
0

Haha ja det kan man ju också göra. Snacka om fel… Det är så vårigt här att jag inte skulle klara det tror jag :P Blev färskpressad apelsinjuice istället nu, semla ikväll tror jag. Ska med sambons mamma på agility :D

/Karin

flocken
0

Åh Agililty. vad roligt. Sonen är sjuk så han har redan lagt sig. Apelsin tål man inte heller. Känns som jag inte tål något alls. ;)

Ikväll blir det ist cola samt chips & dipp.

Har hundmats leverans idag så får allt hålla mig hemma. En kund kvar.

…………………………………..

Chieko
0

Ja det var jätteskoj! Ska med på nästa träning på torsdag igen, och de planerar att fortsätta så får se hur mycket jag kan vara med, skulle verkligen tycka att det var jättekul att hålla på!

Har ätit min semla nu, kunde tagit mer socker dock… Men den dög ;)

/Karin

flocken
0

Jag & Axel  pysslar lite med rally Lydnad. Om vi bara lägger ner lite energi så skulle vi kunna börja tävla. Men gör det bara för att det är roligt. Axel har dåliga höfter så ska inte hoppa så mkt

…………………………………..

natha-mjau
0

För er som läser Kaninmagazinet, Nu har vi även en dayviews!

http://dayviews.com/kaninmagazinet/

meerschweinchen
0

Har mest tillbringat min dag nere hos Alice, har haft en jobbig dag idag, min hund som jag levt med sen jag var 1 år somnade tyvär in igår. 14år gammal. Min älskade lilla border collie Tilda :(

Mvh Sabine

Chieko
0

Usch så jobbigt! Det är hemskt när älskade djur försvinner, och det måste vara ännu värre när de alltid funnits där!

Nu får jag ju lite dåligt samvete när jag klagar, men AAAAAAAAJ!!!! vad ont det gör när man har bränt sig! Min elaka ugn atackerade min pekfingerknoge :( Sköljde länge men nu när det har gått en stund svider det som bara den…

/Karin

meerschweinchen
0

Nä det är inte roligt :(

Det gör inget, för det gör riiiktigt ont att bränna sig!

Mvh Sabine

Chieko
0

Haha, Trollet är helt knäpp idag ^^ Han fick sitta inne i sin hage i ungefär ett dygn pga skola, middag borta osv. Så nu har han varit ute några timmar och han gör såna rejs! Från vardagsrummets ände, genom hallen och köket in till sig, och sen tillbaka igen! Fullaste fart! Blandat med ett och annat jätteskutt rakt upp i luften. Han ser helt underbar ut!

/Karin

flocken
0

#33 Vad mysigt. vad jag kan sakna inne kanin. Är iaf glad att ligisten Vipra har börjat lugna sig. Vilka hormoner hon haft. Men nu kan jag klappa henne i buren igen. Lite protester. Men blir iaf inte fräst åt :)

…………………………………..

Chieko
0

#34 Ja det är underbart! Och han är nog Vipras motsats… trots att jag just var elak nog att tvätta hans tassar (utställning imorgon) så hoppade han upp i mitt knä sen för tröst! Just nu sitter han mest och försöker få ordning på pälsen igen… :P

/Karin

flocken
0

#35 Oj oj oj. Vågar inte ens tänka tanken på att tvätta tassarna på Vipra. Eller ställa ut henne. Stackars domare Förvånad.

Mini är lite lugnare.

efteer en slappar dag i soffan ska jag nu göra iordning mig. Svärmor bjuder på varm smörgås tårta idag.

…………………………………..

Chieko
0

Varm smörgåstårta? Det har jag aldrig testat! Dock fick jag mumsig gravad lax, ägg, räkor och annat smått och gott kallt när jag tittade in på ett 50års-kalas! Och en livekonsert. En bra lördag helt enkelt!

/Karin

flocken
0

#37 Det är inte som vablig smörgåstårta. Stuvning på bla ägg & purjolök. Bacon & massa med gott. Ost på & in i ugnen. Har inge recept. Men gott är det.

Vilken härlig lördag :)

…………………………………..

Chieko
0

Åååååh va jag är trött!! Helt däckad sen jag kom hem från utställningen!

/Karin

flocken
0

Kl är snart 8 på morgonen & vi har +10. Hoppas nu det blir en super dag. Mini & Vipra behöver komma ut i hagen. Massage senare idag. Nice :)

…………………………………..

[EllenAlicia]
0

rex är så söta <3

Chieko
0

Det har du väldigt rätt i!

/Karin

Chieko
1

Trollet är morgongalen! Runt runt runt, i full fart! Fast det tar på krafterna, nu ligger han helt utsträckt i stället! Och direkt upp till spring! Helt galen!

/Karin

meerschweinchen
0

Haha Alice är bara för söt! Direkt jag kommer ner till stallet, väntar hon precis nedanför boxdörren, tills jag öppnat den då skuttar hon ut och har super roligt i själva stallet :D Och sen när jag stänger in henne igen stannar hon vid boxdörren och kollar upp på mig jätte sött och då är jag bara tvungen att släppa ut henne en stund till ;)

Mvh Sabine

flocken
0

Här har man börjat klicker träna en sur & aggressiv Vipra.Sista chansen för henne. Inte roligt att ha en stor rex som tycker människor är det värsta som finns som hellst skulle vilja ha ihjäl matte.

…………………………………..

Chieko
0

#44 Haha, låter som Trollet! Han försöker dessutom gräva sig genom golvet!

#45 Kul! Har ju börjat med Trollet cokså, men det var ett tag sen vi gjorde det nu. Tala gärna om hur det går!

/Karin

flocken
0

#46 Är bara andra morgonen hittils. Ännu inte biten iaf. Vipra skulle behöva vara ipå en uppföstrings anstalt. typ armen för kaniner. Finns det? ;)

…………………………………..

Chieko
0

#47 Haha, det vore nåt det! Tror annars att handskar, tjockärmad tröja och tålamod är ett bra recept… Samt något att göra, klickerträning tror jag blir jättebra!

/Karin

flocken
0

#48 Frågade en vännina om hon ville ha vipra en stund & uppfostra " Är du tokig! En galen kanin!". för några dagar sen höll jag på ge upp helt. Det är tufft med en kanin som hotar & gör allt för att bita. Då satt jag bara & grät. Kände mig helt misslyckad. Men det tog ett dygn sen kom envisheten fram

…………………………………..

Chieko
0

#49 oj, så har jag aldrig känt… Men så är Trollet väldigt nyfiken och trevlig av sig, precis som de kaniner jag haft tidigare.

Ikväll blir det utgång, vår grupp i skolan ska fira … något ;) Umgås och ha det trevligt, ska bli riktigt kul att se hur vi blir när vi desstutom spär på med alkohol, kan mycket väl flippa totalt med tanke på att vi redan gråtit av skratt, helt nyktra…

/Karin

flocken
0

#50 Har aldrig varit med om detta beteendet heller. Mini är som Trollet. Nyfiken & mysig. Medan syster yster är en rabiat sur kärring. Ursäkta ordet. Men hon får sommaren på sig. Inte bara för min skull. För barnen oxå.

Ikväll? ta det lugnt. Hundvakt hela helgen.

…………………………………..

Chieko
0

Haha, kvällen igår blev precis så galen som man kunnat vänta sig. Hur kul som hellst! Idag har jag suttit i solen och pluggat, varit ute med Trollet och sen slappat… Hoppas på fint väder imorgon med för då ska jag på promenad med en kompis!

/Karin

meerschweinchen
0

Önskar att snön kunde försvinna, men nej det bara snöar ännu mer!

Mvh Sabine

Chieko
0

#53 Usch då! Här var det längesen snön försvann, nu är det grönt och härligt!

/Karin

meerschweinchen
0

#54 Mm :( Sätt det på bilderna som du tagit, kan säga i såna här lägen funderar man på att flytta ;) Fast jag gillar norrland för mycket för att flytta, fast all snö ;)

Mvh Sabine

Chieko
0

Och då är jag ändå sugen på att flytta längre söderut, så jag får vår ännu lite tidigre!

/Karin

bambiiii
0

Får ma vara här på rex i fokus även o man inte har någon rexkanin? :D

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

flocken
0

#57 Klart du får. Här är alla välkommna

…………………………………..

bambiiii
0

58# Tack så mycket! Då får jag väl bli medlem

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

meerschweinchen
0

Glad påsk på er alla! :D

Mvh Sabine

bambiiii
0

60# Detsamma

Önskar Jana och Bambi

Peak303
1

Då var man precis och hämtade hem min första rexpälsade dvärgvädur :'D En liten vit blåögd hane från Royalseed ^^

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

flocken
1

#62 Vilken sötis. Glad

…………………………………..

meerschweinchen
0

#62 Roligt! Riktigt söt:D

Mvh Sabine

Peak303
0

#63 & #64; Håller med :D

-'  Malin Hultman

Chieko
0

Det enda bra med detta eviga regn är att allt blir grönt… Buskarna verkar uppskatta vattnet, och gräset växer också. Men jag själv går inkrupen i så mycket kläder att jag knappt syns eller ser ut!

/Karin

Chieko
0

Åhh, vi fick vårt soffbord idag! Vi har bott i lägenheten sedan september och äntligen har vi det! Det var tack vare Mette (flocken) vi hittade det, såg det i svart på hennes blogg. Det passar utmärkt hos oss också!

/Karin

flocken
0

#67 Titta vad fint det blev! ett tips. Barn ska inte sitta på bords kanten. Vilket brak. Oh nej. Vi tillåter inte det.

…………………………………..

flocken
1

Själv var vi på Ultraljud igår. det var inget marsvin i magen som gubben har sagt. Det var en pigg liten krabat som vägrade vara stilla en sekund

.Ska även bli dagmatte åt två hundar om vi trivs ihop. de hade även 2 kaniner som de inte ville ha kvar. Såklart frågade de mig.

…………………………………..

Chieko
0

#68 Inte jättemånga barn som sätter sig på bord i den här familjen (än så länge ;) ) Men bra tips, kan appliceras på vuxna också tror jag…

#69 Tur att det inte var ett marsvin, din man hade nog blivit fundersam på riktigt då! Hoppas det fortsätter att gå bra!

/Karin

flocken
0

#70 Tror nog det var en pk att jag är så marsvins frälst.Flört

Plockat lite gräs åt grisarna. Mini har varit i hagen & busat med min vänninas 9-årige son idag.

…………………………………..

meerschweinchen
2

Vilket härlgt väder det varit idag! Varit ute hela dagen, stor rengjort boxen, men det var lite svårt bebisarna tyckte spaden var super kul ju;) Sedan tog jag ut Alice i rasthagen en stund och fotade henne.

Wilmer min brors katt såg henne för första gången och hon var bra mysko tyckte han!

Söta Alice på bild!

Mvh Sabine

flocken
0

Här har det spö regnat precis hela dagen. man har varit som dränkta katter efteer promenaderna med hunden

…………………………………..

Fridaaaa
0

Går ddv rex in på denna sidan? Eller är det bara rasen Rex? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0

#74 alla kaniner med rex päls. finns gott om Dvv rex här. Klart gruff ka med i gänget

…………………………………..

Fridaaaa
0

#75 OKej vad bra :=D

Chieko
0

Härligt för Alice! Och kul med ungarna som ska hjälpa till ;)

Själv stängde jag just in Trollet med buller och bång efter att han skvätte på mig/dator/soffa för att jag var dum nog att säga åt honom att man inte får bita i kameran… Beroende på vad för poäng han får på utställningen i slutet av Maj så avgörs hans framtid…

/Karin

meerschweinchen
0

#77 Vilken trotsig liten kille du har, men söt ;)

Mvh Sabine

-Greta
2

Bjudit kaninerna på färska jordgubbar idag, uppskattat av den ena iaf. Den andra var på surhumör, han har varit ute 10 h per dag senaste veckan men idag blåste det rejält så och fick bli innedag…

Bild på Udelas bebismage, dag 28 nu så inte alls länge kvar!

/Greta

flocken
0

#79 det där är inte snällt Greta. Du vet hur kär jag är i både Casanova & Udela.

…………………………………..

Chieko
0

#79 Åh vet du vad… Om Trollet fortsätetr skvätta får jag ju kastrera honom, och då finns det liksom inget som hindrar att det flyttar hit en Udeladotter efter utställningen i alingsås… Oskyldig

/Karin

-Greta
0

#80 Hihi, varnar för kommande bildbomber på små mini-casanovor och mini-udelor framöver..

#81  Då är det ju nästan så att man hoppas lite på att han inte gör det Flört

/Greta

meerschweinchen
0

Vill åka på någon utställning även om jag inte kan ställa ut Alice, men det är inte någon utställnig i närheten förän slutet a augusti eller början av septemberSkrikandes tråkigt!

Mvh Sabine

Chieko
0

Ja visst är det för få? Jag är så glad att det var ett KM jag kunde ställa B-klass på och att den är en nu i maj där jag ställer A-klass, sen får vi se resten av sommaren. Vet att det är en i augusti också, och dit åker jag oavsett om jag stället honom eller inte. Kommer bli bloggmöte :D

/Karin

meerschweinchen
0

Ja tycker det, menmen jag får åka på den som kommer näst då kan ajg ställa ut Någon av ungarna jag sparar :D

Jag måste bara berätta är så glad, har haft nationella i engelska och har varit så nervös då jag inte är speciellt vidare på engelska….. Lärarna skulle inte rätta proven förän i maj, men min lärare har kollat på mitt prov redan och mamma har pratat med henne och det visade sig att jag fått G som jag är super glad över, klart hade man velat ha vg men genom att ajg vet att jag inte är bra så var detta super! :D

Mvh Sabine

Chieko
0

Härligt att klara det! Och har hon bara kollat över det kan det ju hända att hon hittar fler poäng när hon rättar "på riktigt". Nationella i matte i nian var jag skräckslagen inför, fick knappt G på provet innan… Men sen kom det inget med procent, så då fick jag MVG på nationella! Haha, kommer nog aldrig glömma det! Läraren satt ute i korridoren, jag kom ut. Lärare: du kommer att bli glad." Jag: "Åh, fick jag VG?" Lärare: "Nä MVG". Jag: "IIIiIIIIIIIIiIIIIIIIHHHH!" Skuttade tillbaka in i klassrummet :P

/Karin

meerschweinchen
0

Ja! Haha så roligt när det händer sånt, man blir öveycklig!

Mvh Sabine

Chieko
0

Trollet fick flytta idag, spännande! Inte så långt dock :P Han fick inre delen av köket så att det första man ser är köksbordet och inte hans hage. Tror det blir trevligt för människorna i alla fall!

/Karin

bambiiii
0

88# Vad fiint!!!!!!!

Men kommer det inte att bli varmt då hans hage är bredvid elementet?

Chieko
0

Den stod bredvid elementet förut med, men det är avstängt :) Blir svalare här för solen lyser inte in på samma sätt, och lyser den rakt på är det bara första morgonsolen och inte mitt på dagen som när den stod i andra änden. Ska dock flytta runt lite till, buren ska vara avlång på andra håller har jag tänkt. Då blir det mindre element för kaninen och mer plats vid stolarna för människorna ;)

/Karin

-Greta
0

#88 Han bor så fint! :)

Idag har jag bokat Alingsås-resa! Planen är att jag ska på kaninutställningen som är där i sommar, vet dock inte när jag jobbar ännu så bokat ombokningsbart. Åker förmodligen ner dit iaf någon annan gång i sommar annars, för hälsa på släkt & vänner. :)

/Greta

Chieko
0

#91 Tack!

/Karin

flocken
2

Idag har flickorna varit ute i stora hagen. Mini & Pix busar. Snacka om full fart. tanten Lea tycker bara ungdomarna är jobbiga. Stampar till & hoppar där ifrån. Medan dom andra två bara springer runt, runt & tillslut däckar i gräset. Sötnosar. lea fick tillslut hamna i min kompis famn & mysa

…………………………………..

Chieko
0

Hur har du bestämt dig för att göra? Stannar både de nya hos dig?

/Karin

flocken
0

#94 Ja det ser ut så. Pix går inte att omplacera pga tänderna. Ska snart boka tid hos en specialist. Lea bara hänger med. Min väninna gosade med henne igår & fastnade helt, " Jag ska inte ha fler djur" suckade hon & gosade ner sig ännu mer i hennes päls.

…………………………………..

bambiiii
0

88# Ska tvinga min mamma att flytta in Bambi….. Oskyldig

Chieko
0

#95 Visste är det det hopplöst när man väl kärat ner sig?!

#96 Haha gör du det. Jag fick aldrig ha djur inne för min mamma så jag har det nu när jag flyttat!

/Karin

bambiiii
0

97# Ellerhur….mamma säger att det kanske kommer att lukta och jag säger

-jag kommer att byta hans toalettvarje dag…..

-vi har inte plats

-kan ha honom i mitt rumm det finns ett helt hörn tomy eller i hallen

-får se

-gahSkrikandes

hahahahhahahahah

Men älskar henne ändo <33

Fridaaaa
0

#97 Det är som mamma, hon har nu fått en kull ungar, 3 st. En är blåvit ser det ut som nu, inte alls kär eller så? Haha Mamman är lejonhuvad ddv (överpälsad) och pappan är min Gruff, ddv rex. Mamma sa att om det är en hona ska den stanna så ska hon para den med sin blåa lejonhuvade ddv hane xD Blir ju nästa år i så fall. Älskar blåa kaniner! haha :D

meerschweinchen
0

Usch känner att jag måste skriva av mig. Vet inte vad jag ska göra mår inte bra, först somnade min älskade hund in för ett tag sedan och nu har min ena katt försvunnit, han har varit borta i två veckor, och så länge har han inte varit borta och han är desutom kastrerad. 

Min fina Tyson 7 år, du måste komma tillbaka. Saknar dig <3

Mvh Sabine

flocken
0

#97 Ja,innerst inne visste jag att de skulle stanna. Idag flyttade Pix in till Mini. Lea är som tjuren Ferdinand. Lugn, sansad & har inge behov av andra kaniner. Super mysig

…………………………………..

Chieko
0

#100 Usch, inte kul när djuren försvinner! Sätt upp lappar och hoppas att någon ser honom!

#101 Haha på det viset :P Det lät ju som om Mini och Pix hade kul ihop så det blir väl jättebra!

/Karin

meerschweinchen
1

Åå i kväll grät jag…. av glädje! Jag hittade min älskade Tyson, men har inte fått hem honom än, men jag vet att han lever!

Mvh Sabine

Chieko
0

Åh så härligt! Så skönt att det är solskenshistorier bland alla försvunna katter!

/Karin

AkaiTsuki
0

Har tänkt på att de kullar jag på sistone har sett (rexkullar) Har mycket större antal ungar i kullen än andra kaninraser som är aktiva att ha kull på just nu

//Joanna

-Greta
0

#105 På wikipedia står det att Rexar oftast är bra i aveln, även som fostermödrar, kanske stämmer. Dom vill ha många ungar och får det ;)

/Greta

flocken
3

Lilla Mini. Nu i dagarna såg jag henne med hö & halm i munnen. Ut från buren ut till vattenskålen & lade det antingen i eller utanför vattnet. Hoppas hon blev nöjd med omubleringen tösen.

Sen Vipra fick somna in så har Mini blivit en helt ny Rex. Mkt lugnare & mysigare. Hemskt men sant. Sen Djarfur dog, mer än 1 år sedan så försvann mitt kanin intresse. har alltid haft kanin sen dess. Men inte känt någon glädje. Inte blev det bättre med Vipras aggressivitet. Men nu, äntligen. tycker jag det är roligt igen. varit nära att ge upp kaninerna. Men innerst inne visste jag att det går inte. Tänk så rätt jag hade. Nu har jag äntligen tre st & jag njuter av varje sekund med dom.

…………………………………..

Chieko
0

Åh så härligt att höra Mette!

/Karin

Fridaaaa
0

#107 Jag är smått kär i Pix hehe

flocken
0

#109 PIx är en personlighet. Absolut. Men så liten mot Mini. Hon väger ju ingenting mot en Rex.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#110 Hehe nej kan tänka mig det.
Tänk min lilla Smilla, hon väger bara 1,3 kg ;)

-Greta
0

Så glad över det fina vädret! Igår hade vi 13 grader i skuggan, idag 10 gradet och strålande sol bägge dagarna. Skrattande Varit ute flera timmar, med djuren eller bara suttit ute med datorn istället.. Fortfarande kring 30 cm snö kvar, men det smälter undan för fullt

/Greta

AkaiTsuki
0

Hihi.. Rubb och stubb här har gått i konkurs och hittade detta lilla söta katthalsband för 5 :-  Så var bara tvungeeeen~~

Ser ni att han har bös från gräs i ögat? x)  Fick ingen bra bild efter jag hade tagit bort det så ni får nöja er med ett gräsligt öga

Akkio är verkligen inte så robust som rexar "ska" vara han är lite mer spinkig i formen om man säger så Förvånad

//Joanna

meerschweinchen
0

#113 haha gulligt ;)

I morgon ska jag ta och städa hela stallet (är inte så jätte stort) Ska städa ur hela boxen där kaninerna bor och sen ska jag dammtorka minsta lilla hörn i stallet och sopa golvet också vidare! Hehe längtar nästan, det ska bli skönt att få ett rent och fint stall igen :D

Mvh Sabine

flocken
0

Idag skiner solen. Än så länge. har regnat de senaste dagarna. Idag ska det städas hos flickorna.Djuren ska ut i hagarna. turas om lite. marsvinen vill oxå ut om det är tillräckligt varmt

…………………………………..

meerschweinchen
0

Första vårblommorna här hemma!

Mvh Sabine

Chieko
0

Haha, våra tussilago är verkligen på slutkampen! Däremot fullt med maskrosor och tulpaner och annat! Sommarvärme idag, helt underbart! Allt blir grönt och skönt (förutom jag som blir brun och röd =P)

#113 Trollet är också ganska spinkig, han fick ju avdrag med kommentaren "något kantig" på förra utställningen. Snart dags för utställningen igen, får se vad domaren tycker då!

/Karin

Fridaaaa
0

Gruff och tunneln som är i hagen :D

Chieko
0

Härligt kaninliv! Jag tog inga kort men Trollet var ute mellan 13 och 19.30, han är nog ganska trött nu ;)

/Karin

Fridaaaa
0

#119 Ja :) Alla mina kaniner har fått vara i hagen idag, uppskattar dem! :)

Peak303
0

Min lilla Karat har visat sig vara en riktig racer kanin ;D
Han stod väll stilla i drygt 1 min och jag hann ta några bilder på honom sen sprang han och hoppade och skuttade resten av tiden x'D

-'  Malin Hultman

-Greta
0

#118 Snygg tunnel! :D Var går det köpa sånna? 
Har typ randiga kattunnlar från ÖB jag, ganska tråkigt. Camouflage mönster var mycket häftigare.

/Greta

Fridaaaa
1

"#122 Ö&B, 49 kr st, inte så långa men bra att ha i hagen :)

flocken
0

Idag har man tagit hand om en bortsprungen tax i regnet. Eftersom jag anmälde hunden upphittad via polisen kunde snart hund & husse återförenas. Så skönt att det finns lyckliga slut oxå bland alla bortsprungna djur.

…………………………………..

meerschweinchen
0

Tog in små pojkarna i kväll och myste. Man verkligen skillnaden på deras personligheter! Apollon är mer modig på nya ställen eller på sådana ställen han inte här på ofta som mitt rum. Men även om han kan sitta i famnen och mysa så gillar ha inte att man kollar tänder på honom kollar klor och ska testa klippa en klo t.ex medans Zeus han är fegare på golvet och han sitter mer en gärna i famnen, och med han går det hur bra som helst att kolla tänder och klor :D

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

#124 Skönt att det slutade bra!

flocken
0

Urk vilket väder.. Kvavt, svart på himlen & blåser. Snart storm.

Snart hämta sonen på dagis & handla. Bada 3 nya marsvin jag fick hem för vidare omplacering idag. Alltid saker att göra med djuren

…………………………………..

Fridaaaa
1

Goa Gruff:P

Peak303
1

Min lilla ev. rexbärar unge är idag 9 dagar :'D

Har lite svårt att avgöra om de är en hona eller hane ännu iförrår såg de ut att vara en hane och nu en hona. Men de återstr att se. Otroligt charmig är h*n iaf Flört

Lilla bäbisen med sin mamma (Rexvädur/teddyvädur)

-'  Malin Hultman

Chieko
0

#129 Vilken härlig bild!

Själv har jag njutit av ett oväntat hål i dagens schema! Skulle varit i skolan 9-16 men vi var klara 14:30, sköööönt! Vi var ute i skogen: ganska kallt, blåsigt och blött… Och inatt kunde jag inte sova pga storm och regn! Nu ska jag iväg på barnkalas, och sen ikväll/inatt någongång ska jag och en kompis ta en promenad. Vi har bestämt att gå två dagar i vceckan och detta (och söndag) var enda dagarna hon kunde ^^

/Karin

meerschweinchen
1

Vad vore en värld utan djur? Inget! <3

Mvh Sabine

Chieko
1

Det har du verkligen rätt i!

Med tanke på våra 132 inlägg gör jag ett nytt klotterplank. Ni hittar det på det vanliga stället: längst upp i listan!

/Karin

Fridaaaa
1

#131 Helt rätt! Stämmer:D<3

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.